  • 171. Data: 2014-06-08 20:02:45
    Temat: Re: Świece żarowe.
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-06-07 09:58, collie pisze:

    > No nie wiem, świeca żarowa, to w sumie zwykła grzałka, jak żarnik w
    > żarówce:
    > jeśli na jednym końcu świecy pojawi się napięcie, a drugi jej koniec
    > połączony
    > jest z masą, to świeca musi się rozżarzyć.

    Zgadza się - nie ulega wątpliwości że to prąd podgrzewa świece. Ale
    pewności że to proste podanie prądu steruje całym procesem podgrzewania
    nie ma żadnej.

  • 172. Data: 2014-06-08 22:23:18
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2014-06-08 20:02, Trybun pisze:

    > Jak już napisałem - napięcie to podstawa, zwróć jednak uwagę - coś jej
    > każe się wyłączać w innym momencie gdy auto jest zimne a w innym gdy
    > jest rozgrzane. Typowa grzałka to była wtedy gdy ręcznie się włączało
    > podgrzewanie świec.

    To coś to się sterownik, przekaźnik czy inny wihajster nazywa.

    --
    Grzegorz Jońca
    Green Trafic 140 dCi

  • 173. Data: 2014-06-09 00:16:01
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    "Trybun" <I...@j...com> wrote in message
    > Niby po co sprawdzać?. Zimą przy pierwszym porannym rozruchu i przy minus
    > 15-20 stopni bez sprawnych świec będzie bardzo ciężko silnik odpalić. Na tą
    > chwilę, przy +25 stopniech jadę przez 20km, wyłączam na chwilę silnik i
    > zapalam ponownie, kontrolka świec się zapala. Tu można z całą pewnością
    > powiedzieć że w takich warunkach grzanie jest zupełnie niepotrzebne, a więc co
    > tu sprawdzać?

    żeby udowodnić pewnemu osobnikowi tu że się da...

    Pzdr
    Piotrek

  • 174. Data: 2014-06-09 08:20:07
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-06-08 08:43, Trybun pisze:
    > W dniu 2014-06-07 02:21, X-Man pisze:
    > A jednak w obecnych temperaturach grzeją, no przynajmniej u mnie.
    > Kontrolka świeci i słychać charakterystyczne syczenie przy każdym
    > przekręceniu kluczyka w stacyjce.

    syczenie to raczej pompowane paliwo, bo po co świece miałyby syczeć :)
    A kontrolka często niewiele wspólnego ma z grzaniem świec...
    Jak ktoś chce wiedzieć ile grzeją świece, to musi zamontować kontrolkę
    załączenia...tylko po co :)

    Łukasz

  • 175. Data: 2014-06-09 13:53:39
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-06-09 08:20, dddddddd pisze:

> [...]
    > A kontrolka często niewiele wspólnego ma z grzaniem świec...
    > Jak ktoś chce wiedzieć ile grzeją świece, to musi zamontować kontrolkę

    Jesteś pewny że to paliwo jest pompowane? Mi to wygląda na dźwięk
    podgrzewanych świec, na dodatek jest prawie dokładnie synchronizowany
    czasowo z świeceniem kontrolki świec. Po co by miały syczeć świece? -
    przecież są podgrzewane do wysokiej temperatury.

  • 176. Data: 2014-06-09 13:54:11
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-06-09 00:16, X-Man pisze:
> [...]
    > zupełnie niepotrzebne, a więc co tu sprawdzać?
    >
    > żeby udowodnić pewnemu osobnikowi tu że się da...

    To raczej niech ten co nie wierzy robi eksperymenty aby sie przekonać.
    Ja choć nie jestem zbyt mocno obeznany w tych sprawach, to jednak nie
    mam żadnych wątpliwości że świece żarowe do zapłonu sa potrzebne tylko w
    niskich temperaturach.

  • 177. Data: 2014-06-09 13:54:42
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-06-08 22:23, Grejon pisze:

    > To coś to się sterownik, przekaźnik czy inny wihajster nazywa.

    Jasne, ale czy działa na zasadzie tylko - dostarczania/odcinania prądu
    do/od świec?

  • 178. Data: 2014-06-09 14:00:38
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    Trybun wydumał(a) w news:5391fb40$0$2154$65785112@news.neostrada.pl :
    [...]
    > Nie mam pojęcia jakie wtryski. Raz tylko zdjąłem plastikową osłonę silnika
    > aby zobaczyć czy nie ma wycieków i sprawdzić datę produkcji na pasku
    > rozrządu.

    Hmm, ja bym sobie juz poszukał jakie wtryski. No OK, masz Bosch'a 1200zł/szt

    > Nawet nie wiem gdzie te wtryski są... A w książce obsługi nic o
    > producencie nie ma.
    > 500zł regeneracja?! To ile taki wtrysk kosztuje nowy??

    Ok 1500zł

    > Jak rozpoznać paliwo bezsiarkowe? I myślisz że Statoil i inni w Polsce
    > sprzedają swoje paliwo (swoje w sensie firmowe)? Nie słyszałeś o
    > dziennikarskim śledztwie pt. "Dokąd jedzie pusta cysterna Shela po
    > paliwo", swego czasu zamieszczone w "Głosie Wielkopolskim"? Okazało się że
    > prosto do hurtowni Orlenu...

    Akurat Statoil i Lukoil mają własne źródła. W przypadku Statoil, bezsiarkowe
    to nie tylko Gold ale równiez zwyły ON. Co do wyboru paliwa, to własnie Ci,
    którzy naprawiaja wtryskiwacze, wiedzą najlepiej kiedy i co w nich sie
    uszkadza i od czego. Porozmawiaj sibie z nimi kiedyś, to sie dowiesz :)

  • 179. Data: 2014-06-09 14:06:54
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2014-06-09 13:54, Trybun pisze:

    > Jasne, ale czy działa na zasadzie tylko - dostarczania/odcinania prądu
    > do/od świec?

    Tak. Świece żarowe to w gruncie rzeczy kawałek drutu oporowego.

    --
    Grzegorz Jońca
    Green Trafic 140 dCi

  • 180. Data: 2014-06-09 14:08:04
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    collie wydumał(a) w news:lmpogg$bgb$1@node2.news.atman.pl :
    > No, jak nie ma świec żarowych, to nie ma i "dojenia" akumulatora.
    > A w przypadku świec, 100 A przy rozruchu chyba coś dla akumulatora
    > znaczy, nie? A jak tych rozruchów jest pińćset dziennie, a silnik
    > pracuje za każdym razem niewiele dłużej, niż trwa rozruch, to te
    > świece jednak dla akumulatora będą odczuwalne pod koniec miesiąca.

    Rozmawiamy glównie o nowych dieslach a nie o starociach, które miały
    rozwiązania metody wtrysku paliwa zupełnie inaczej niz sie to obecnie
    produkuje. Troche inne zasady teraz rządzą w momencie uruchamiania zimnego
    silnika...

    To własciciel musi byc kretynem żeby tak uzytowac diesla. Ale jeszcze troche
    matematyki. 100A pracy swiec żarowch przy 10 sekundach (tyle max działaja
    swiece) daje sie uzupełnic spokojnie w 20 minut pracy alternatora. Znacznie
    wiecej "żre" alternator (ok 500A) ale tez nie kręci sie godzinami tylko
    kilka sekund. Zaraz po uruchomieniu silnika z alternatora "leci" Ok 30A na
    doładowanie akumulatora, wszystko zalezy jak sprawny jest ten aku. Mała
    sprawnośc powoduje szybkie podniesienie napięcia aku do 13,9V i prąd
    ładowania spada do małego. Dobry aku, zanim podniesie sobie do 13,9 to
    troche "pociagnie" tego prądu...ale to już dyskusja na inny wątek.

    --
    Michael________(TM)