  • 71. Data: 2010-01-06 23:07:23
    Temat: Re: Światło widzialne
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-01-04 23:25, Marek Wyszomirski wrote:
    > Bez zostawienia sobie choćby odrobiny czasu na zastanowienie sie nad sensem
    > pytania - i to chyba wiele tłumaczy... A potem już tylko brnięcie w
    > zaparte - bo przyznanie się, ze odpowiedź była bezsenowna nie licuje z
    > honorem natychmiastowego odpowiadacza...

    Strach się to czyta co pan XYZ wypisuje. Kiedyś myślałem że to
    nieszkodliwy leśny dziadek, ale teraz zastanawiam się czy najzwyczajniej w
    świecie dzisiaj ma swoje święto.
    A już tłumaczenia z tego wątku są wręcz śmieszne.
    Swoją drogą flame z XYZ odsunął wszystkim na dalszy plan prawdziwe pytanie
    z wątku. Szkoda :(

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 72. Data: 2010-01-06 23:10:46
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-01-06 02:09, konsew wrote:
    > Filtry odcinające podczerwień montowane na matrycę są jak najbardziej do
    > kupienia, w przeciwieństwie do tego co pisze XXYY.
    > http://www.edmundoptics.com/onlinecatalog/displaypro
    duct.cfm?productID=1328

    > Można jeszcze rozważyć zakup w miarę niedrogiego filtra astronomicznego
    > np takiego http://deltaoptical.pl/filtr-baader-uvir-cut-125,d42
    1.html

    Podejrzewałem, że są, ale bardzo rzadkie, na tyle że sam nie mogłem ich
    znaleźć gdzieś w sklepach.
    Filtr 1,25" to jaka średnica szkła (o ile mowa o okrągłym!) lub długość
    prostokąta? te drugie to niestety tylko do 50mm :/

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 73. Data: 2010-01-07 12:08:16
    Od: " " <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Janko Muzykant <j...@w...pl> napisał(a):

    > Tylko czy filtry odcinające ir są tożsame z kształtującymi liniowość
    > matrycy? Trzeba by to sprawdzić.

    Myślę że te filtry mają inną charakterystykę od montowanych oryginalnie na
    matrycy. Jednak jeśli aparat posiada zaawansowane ustawienia balansu bieli, to
    różnice w obrazie można bez problemu skorygować.

  • 74. Data: 2010-01-07 12:15:51
    Od: " Konsew" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    dominik <u...@d...net.pl> napisał(a):

    > PodejrzewaĹ&#65533;em, Ĺźe sÄ&#65533;, ale bardzo rzadkie, na tyle Ĺźe sam nie
    mogĹ&#65533;em ich
    > znaleĹşÄ&#65533; gdzieĹ&#65533; w sklepach.
    > Filtr 1,25" to jaka Ĺ&#65533;rednica szkĹ&#65533;a (o ile mowa o
    okrÄ&#65533;gĹ&#65533;ym!) lub dĹ&#65533;ugoĹ&#65533;Ä&#65533;
    > prostokÄ&#65533;ta? te drugie to niestety tylko do 50mm :/

    rozmiar 1.25" to po prostu średnica gwintu filtrowego czyli inaczej 31.75mm
    (standardowy rozmiar wielu akcesoriów astronomicznych). Samo szkło osadzone w
    aluminiowej celi ma mniejszą średnicę ale nie wiem dokładnie jaką.

  • 75. Data: 2010-01-07 21:03:23
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-01-07 13:15, Konsew wrote:
> [...]
    > (standardowy rozmiar wielu akcesoriów astronomicznych). Samo szkło osadzone w
    > aluminiowej celi ma mniejszą średnicę ale nie wiem dokładnie jaką.

    Dzięki za wyjaśnienie ale to niestety wciąż wiele za mało :( Ideałem by
    było 77mm, minimum 58mm.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564