  • 51. Data: 2009-12-30 19:57:14
    Temat: Re: Światło widzialne
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Filip Ozimek wrote:
    > Napisz ile masz pieniędzy na ten filtr, to ułatwi poszukiwania.

    Póki co zastanawiam się nad tym i nie jest to dla mnie bardzo ważne. Nie
    widziałem nigdy takiego filtra w sprzedaży, ale jeśli nie kosztuje jakoś
    astronomicznie to chętnie kupię. Ile? to zależy od wielkości, jakości itd.
    kilkaset złotych jest do zaakceptowania.

    d.

  • 52. Data: 2009-12-30 20:29:25
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    dominik pisze:

    > Tego właśnie się spodziewałem, liczyłem jednak na coś uniwersalnego
    > chociaż z zbliżonymi parametrami. Coś jak filtr UV tylko inny zakres fal :)

    Spróbuj z filtrem z rzutnika, jest turkusowy tylko raczej zbyt słaby.

    > Pod warunkiem, że byłoby to razem z filtrem AA :) Tutaj tak nie jest :)

    No to pech. G9 dostał żylety, ale mu to jednak wprawiłem, bo w sumie do
    kitu taki aparat, co ani kolor, ani bw.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 53. Data: 2009-12-30 21:34:15
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    Andrzej S. pisze:

    > Gdyby obrazowanie temperatury bylo dostepne
    > dla fotografów, runelaby pasozytnicza dziedzina termofotografii
    > budynków, gdzie przychodzi inzynierek i za kilka fotek bierze
    > do łapy 1000 zl (lepiej niz za wesela?)

    Niedawno z powodu konieczności odszukania nieszczelności
    w izolacji domu sprawdzałem ceny takich usług i kamer termowizyjnych.
    Usługa - kilkaset złotych, kamera - kilkanaście tysięcy.
    Wobec tego kupiłem "na początek" pirometr o rozdzielczości
    0,1 stopnia C i zakresie od -20 C do +350 C (za ułamek ceny
    usługi). Domu jeszcze nie zmierzyłem. Ale inne rzeczy mierzą się
    całkiem dobrze (ściany, ludzie, kaloryfery, widok za oknem).
    Pomiar dokonywany jest w ciągu 0,5 sekundy.

    Wydawało mi się kiedyś, że takie pomiary temperatur pokojowych
    wymagają chłodzenia samego urządzenia (żeby promieniowanie
    samego siebie go nie "oślepiało"). A tu okazuje się, że działa też
    bez chłodzenia. Może wyjdzie kiedyś z tego coś taniego
    do termowizji? Na razie jest jeden piksel - trochę mało...

    P.

  • 54. Data: 2009-12-30 21:36:48
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    dominik wrote:

    > Dokładnie tak samo sobie pomyślałem - nawet jak bym się wyraził jakoś
    > niejednoznacznie to powyższe pytania powinny conajmniej zastanowić.
    > Dopisałbym tylko - kto rozsądny oddaje aparat do serwisu z
    > nieoryginalną częścią?

    XYZ? ;-)

  • 55. Data: 2009-12-30 22:16:55
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    Piotrne pisze:

> [...]
    > bez chłodzenia. Może wyjdzie kiedyś z tego coś taniego
    > do termowizji? Na razie jest jeden piksel - trochę mało...

    Można taki pirometr zamontować na ruchomym ramieniu w dwóch osiach i
    skanować ścianę domu ;-) U nas na sali wykładowej jest taka kamera,
    potrafi pokazać ślad na stole od spadającej stalowej kulki - nie wiem
    jak to jest rozdzielczość ale sporo większa niż w pirometrze. Zdaje się,
    że ostatnio nastąpił jakiś postęp - kiedyś obrazowanie robiło się
    poprzez układ wirujących luster i bolometru, dziś to są chyba matryce
    półprzewodnikowe czułe na średnią IR - do drugie rozwiązanie jest często
    zintegrowane z TEC, więc chłodzenia nie widać. Firma http://vigo.com.pl/
    robi takie kamery, ale z tego co wiem to wkładają tylko moduły do swoich
    obudów.

    --
    Filip.

  • 56. Data: 2009-12-30 23:06:58
    Od: _rK_ <podazaj_za_adresem_w_@_stopce.pl>

    In <hhgbap$pgn$1@inews.gazeta.pl> dominik wrote:

> [...]
    > kosztuje jakoś astronomicznie to chętnie kupię. Ile? to zależy od
    > wielkości, jakości itd. kilkaset złotych jest do zaakceptowania.

    B+W 486: http://www.schneiderkreuznach.com/tipps/uv-ir_cut_fi
    lter.htm
    Albo w z napisem lajki w sklepie lajki z lajkowa cena.

    --
    [rK] http://robertkresa.com

  • 57. Data: 2009-12-30 23:12:29
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    _rK_ wrote:
    > B+W 486: http://www.schneiderkreuznach.com/tipps/uv-ir_cut_fi
    lter.htm
    > Albo w z napisem lajki w sklepie lajki z lajkowa cena.

    Dzięki za nazwę, znalazłem w jednym sklepie za 565zł :)
    Muszę to przemyśleć, bo w tej cenie mogę kupić drugi taki aparat z
    fabrycznym filtrem na miejscu :)

    d.

  • 58. Data: 2009-12-31 00:19:19
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Piotrne" hhgh0p$382$...@n...onet.pl

    > Wobec tego kupiłem "na początek" pirometr o rozdzielczości
    > 0,1 stopnia C i zakresie od -20 C do +350 C (za ułamek ceny
    > usługi). Domu jeszcze nie zmierzyłem. Ale inne rzeczy mierzą się

    A można wiedzieć co, gdzie i za ile kupiłeś?
    I co to znaczy rozdzielczość? Dokładność pomiaru czy wskazania?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 59. Data: 2009-12-31 15:55:33
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > A można wiedzieć co, gdzie i za ile kupiłeś?
    > I co to znaczy rozdzielczość? Dokładność pomiaru czy wskazania?

    Pirometr za 140 zł na Allegro - jest ich mnóstwo. W normalnych
    sklepach nie widziałem (może szukałem w niewłaściwych).
    Ma rozdzielczość 0,1 stopnia Celsjusza, dokładność trochę gorszą
    (zależy od mierzonej temperatury). Ale da się wykrywać różnice
    temperatur. Rozdzielczość optyczna: 1:12, tzn. z odległości
    1 metra mierzy pole o średnicy 1/12 metra. Ma też celownik laserowy.

    P.

  • 60. Data: 2010-01-01 19:25:36
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    XX YY pisze:

    > jestes pewien tego co piszesz?
    >
    > bo ja jestem pewien ze sie mylisz.
    >
    > nie wystepuje wylacznie daleka podczerwien ale dosyc szerokie widmo
    >
    > tzn nie ma takiej sytuacji ze nie wystepuje podczerwien.

    I tak i nie. Jak ktos mówi o piecu, to zalozylem,
    ze chodzi mu o _gorąco_.
    --
    A S