  • 11. Data: 2009-12-30 08:28:10
    Temat: Re: Światło widzialne
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    W dniu 2009-12-30 09:20, XX YY pisze:

    > takie filtry odcinajace IR sa tutaj
    > http://www.ciao.de/B_W_093_87C_Filter__2220241

    A to ciołku, są filtry czarne, odcinające światło widzialne i
    zostawiające podczerwień. Dokładna odwrotność tego, czego potrzeba.

  • 12. Data: 2009-12-30 08:42:37
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 30 Dez., 09:28, Andrzej Libiszewski
    <a...@g...USUNTO.pl> wrote:

    > A to ciołku, są filtry czarne, odcinające światło widzialne i
    > zostawiające podczerwień. Dokładna odwrotność tego, czego potrzeba.
    >
    > --
    > Andrzej Libiszewski; JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118
    > "I must rule with eye and claw -- as the hawk among lesser birds."- Zitierten Text
    ausblenden -

    > - Zitierten Text anzeigen -

    to sobie wejdz tempaku w dalsze opisy
    i jest tam napisane ze sa tam tez filtry odcinajace IR i UV nie
    wymagajace przedluzenia expozycji.
    na poczatku sa filtry odcinajace swiatlo widzilne czyli czarne , dalej
    IR.
    Przy zdjeciach jest uwaga ze niekonieczne odpowiadaja one rzeczywiscie
    opisywanemu artykulowi.

    Ale uwaga , w opisie napisli ze filtry nie sa pokrywane warstwa
    przeciwodblaskowa .
    Jesli autor pytania chce rzeczywiscie zastapic filtr IR przy matrycy
    filtrem nakrecanym to jest to wiecej niz fanaberia.
    Przeciez lepiej niech servis zamowi oryinalny .

    ale to nie moj problem.

    wiedzilem zes tuman ale do tego stopnia ?

  • 13. Data: 2009-12-30 08:51:26
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > to sobie wejdz tempaku w dalsze opisy....
    > ....wiedzilem zes tuman ale do tego stopnia ?

    Na początku myślałem że Ty jesteś nawiedzony tylko, ale z przykrością
    stwierdzam jednak że jesteś Pan chamem i prostakiem :-(
    Usiłujesz wcisnąć w czyjeś usta coś, czego nie powiedział. W pewnym momencie
    chyba skumałeś, że pieprzysz głupoty, ale jak przystało na grupowego
    mądralę, nie potrafisz się do tego przyznać i przeprosić...

  • 14. Data: 2009-12-30 08:54:37
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    XX YY pisze:

    > zakrecenie filtra odcinajacego podczerwien na obiektyw jest fanaberia
    > - chyba ze chcesz fotografowac wnetrze pieca hutniczego ?

    Wnetrze pieca to nie podczerwien, a gleboka podczerwien,
    postrzegana technikami bolometrycznymi, czyli bardziej przypominajacymi
    pomiar temperatur. Gdyby obrazowanie temperatury bylo dostepne
    dla fotografów, runelaby pasozytnicza dziedzina termofotografii
    budynków, gdzie przychodzi inzynierek i za kilka fotek bierze
    do łapy 1000 zl (lepiej niz za wesela?)

    Nie wiem jak tam jest z tymi filtrami wbudowanymi w aparaty,
    ale w ciemnym pomieszczeniu nalezy otworzyc migawke i spojrzec
    na oko pilota telewizyjnego.

    Mam aparat - tu oko pilota widac jak jasny punkt. Mam kamerke
    - tu widac ciemny pokój oswietlany pilotem jak latarka!

    Majac powyzsze przyrzady pomiarowe mozna testowac rózne filtry.
    Dobre odciecie bliskiego IR da filtr wodny - znaczy akwarium
    przed obiektywem.

    pozdro
    --
    A S

  • 15. Data: 2009-12-30 08:54:48
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > A przeczytałeś, kretynie, że ten właśnie filtr IR z przed matrycy został
    > USUNIĘTY przez serwis podczas naprawy

    On tego nie zrozumie :-). Ma tak daleko posunięte samouwielbienie że
    zatracił zdolność rozumienia...

    > Czy twoje IQ uniemożliwia jednoczesne czytanie i rozumienie czytanego
    > tekstu?

    On nie ma czasu na jednoczesne czytanie i rozumienie. ON robi setki
    zajebistych zdjęć dziennie, z których większość zamieszcza na szanowanych
    portalach i tam jest uwielbiany ;-))). Szkoda tylko że nie mamy za bardzo
    okazji podziwiać jego fascynującej twórczości (pytanie czy chcemy...). Ale
    mam wrażenie że nie jest ona dla takich maluczkich jak my ;-)))

  • 16. Data: 2009-12-30 08:57:50
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    W dniu 2009-12-30 09:42, XX YY pisze:

> [...]
    > Przeciez lepiej niech servis zamowi oryinalny .
    >
    > ale to nie moj problem.
    >
    > wiedzilem zes tuman ale do tego stopnia ?

    A co, nie dało się podlinkować tej części z filtrami IR bezpośrednio,
    tylko kładziesz 90% strony nie na temat bo gdzieśtam na szarym końcu
    jest to o co chodzi?

    Jak ktoś cię pyta o Apokalipsę to też zaczynasz od Księgi Genesis?

  • 17. Data: 2009-12-30 09:02:28
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    W dniu 2009-12-30 09:54, Robert_J pisze:

    > On tego nie zrozumie :-). Ma tak daleko posunięte samouwielbienie że
    > zatracił zdolność rozumienia...

    Nie tracę nadziei że medycyna i z tym sobie poradzi...

> [...]
    > mamy za bardzo okazji podziwiać jego fascynującej twórczości (pytanie
    > czy chcemy...). Ale mam wrażenie że nie jest ona dla takich maluczkich

    Prawda, panie dziejku ;)

  • 18. Data: 2009-12-30 09:03:37
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    W dniu 2009-12-30 09:54, Andrzej S. pisze:

    > Majac powyzsze przyrzady pomiarowe mozna testowac rózne filtry.
    > Dobre odciecie bliskiego IR da filtr wodny - znaczy akwarium
    > przed obiektywem.

    Jak z przenośnością takiego akwarium? Jaki gwint? ;))

  • 19. Data: 2009-12-30 09:08:48
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Andrzej Libiszewski wrote:

    > Jak z przenośnością takiego akwarium? Jaki gwint? ;))

    Trzeba mieć Cokina P i wtedy wchodzi :)

    wer

  • 20. Data: 2009-12-30 09:16:12
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    Andrzej Libiszewski pisze:
    [...]
    > Filtr IR został USUNIĘTY podczas wizyty aparatu w serwisie. USUNIĘTY,
    > czyli go NIE MA.

    Kiedy to wydaje się skrajnie nieprawdopodobne. Filtr wbudowany przed
    matrycę bardzo trudno usunąć, a zrobienie tego przez serwis
    kwalifikowałbym jako ciężkie uszkodzenie aparatu.

    --
    Pozdrowienia
    Janek http://www.mimuw.edu.pl/~janek