  • 21. Data: 2010-06-10 02:45:13
    Temat: Re: Światła samochodu - zmiana przepisów ??
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-06-08 20:01, Wmak pisze:
> [...]
    > W najniższej pozycji przełącznika zewnętrzne oświetlenie z mijania/drogowymi -
    > normalnie do jazdy a w środku gasło podświetlenie zegarów a komp i radio
    > świeciło na maxa - ustawienia pasujące do dziennej jazdy.
    >
    > Przy odbiorze okazało się, że w najniższej pozycji światła zewnętrzne całkiem
    > gasną, mocno świeci komp i radio.
    >
    > Szef serwisu oświadczył, że wszedł przepis, wymuszający możliwość wyłączenia
    > świateł zewnętrznych przy pracy silnika.
    > We wszystkich autach przyjeżdżąjących na przeglądy przestawiają sterowanie.

    Przepraszam, a co to za auto? Jakieś francuskie gówno?

  • 22. Data: 2010-06-10 06:48:45
    Od: "Katanka" <k...@i...pl>

    Robert Rędziak wrote:

    > Tak to wszystko czytam, głowa mnie od tego boli i cieszę się, że
    > w moim aucie wciąż mam wyłączone-pozycyjne-mijania ;)))

    Ale tu nie trzeba nic robić. W Mondku jest tak, że naciskam przycisk startu
    silnika, a auto samo światła odpala. Nie musze nic więcej robić, nic przełączać.
    Zapalasz auto i gasisz tylko jednym naciśnięciem, nawet nie musisz otwierać
    drzwi pilotem, bo same sie otworzą :) Nawet nie musisz myśleć o czymś takim jak
    światła ;) Jedyny raz kiedy trzeba przełączyć to noc, wtedy cały panel gaśnie,
    aby nie razić kierownika w oczy.

    --
    Kacper Potocki vel Katanka
    PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy!

  • 23. Data: 2010-06-10 17:25:11
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Thu, 10 Jun 2010 06:48:45 +0200, Katanka
    <k...@i...pl> wrote:

    > Ale tu nie trzeba nic robić. W Mondku jest tak, że naciskam przycisk startu
    > silnika, a auto samo światła odpala. Nie musze nic więcej robić, nic przełączać.

    A kręcić kierownicą jeszcze musisz, czy też już nie? ;)

    > Zapalasz auto i gasisz tylko jednym naciśnięciem, nawet nie musisz otwierać
    > drzwi pilotem, bo same sie otworzą :)

    A jak się będę kręcił po garażu z transponderem w kieszeni, to
    będzie otwierał i zamykał? ; >

    > Nawet nie musisz myśleć o czymś takim jak
    > światła ;) Jedyny raz kiedy trzeba przełączyć to noc, wtedy cały panel gaśnie,
    > aby nie razić kierownika w oczy.

    To nie dla mnie. Owszem, zdarza mi się zapominać czasem odpalić
    świateł, ale generalnie mam odruch sprawdzania gałeczki. Jest
    parę rzeczy w nowych autach, które mi się podobają
    (follow-me-home, adaptacja pracy wycieraczek do prędkości
    pojazdu, różne ,,webasta'' [1], automatyczne przewietrzania na
    postoju, podgrzewanie zydli, etc), ale pewne rzeczy budzą we
    mnie mniej lub bardziej racjonalny opór.

    r.

    [1] -- np. f-my Eberspaecher ;)
    _____________

  • 24. Data: 2010-06-10 18:08:22
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Dnia Thu, 10 Jun 2010 06:48:45 +0200, Katanka napisał(a):

    > Jedyny raz kiedy trzeba przełączyć to noc, wtedy cały panel gaśnie,
    > aby nie razić kierownika w oczy.

    A widzisz - a u mnie od zakupu auta światła są w pozycji ON, a zapalają
    się i gasną w momencie zapalenia/gaszenia silnika. I też o nich
    zapomniałem ;)

    PS. Tak, mogę sobie wyszarzyć panel deski potencjometrem - ale z tego
    nie korzystam. Z czystego lenistwa ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Sebastian S.

  • 25. Data: 2010-06-10 21:38:28
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

> [...]

    > światła ;) Jedyny raz kiedy trzeba przełączyć to noc, wtedy cały panel gaśnie,

    No patrz, a w Alfie jest wszytko j/w i jeszcze auto samo dostosowuje
    poziom podświetlenia do jasności otoczenia ;)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 26. Data: 2010-06-10 21:57:22
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Thu, 10 Jun 2010 21:38:28 +0200, Borys Pogoreło
    <b...@p...edu.leszno> wrote:

    > No patrz, a w Alfie jest wszytko j/w i jeszcze auto samo dostosowuje
    > poziom podświetlenia do jasności otoczenia ;)

    Mam coś podobnego w klaptopie. Pierwszą rzeczą, którą zrobiłem,
    było wyłączenie tego, bo wystarczył jakiś zabłąkany promień
    słońca, by nagle zaczął kombinować z jasnością. Zresztą podobnie
    mnie wkurza elektrochromowe lusterko wsteczne, gdy mam otwarte
    drzwi.

    r.
    _____________

  • 27. Data: 2010-06-10 21:59:45
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    <b...@p...edu.leszno> wrote:

> [...]

    słońca, by nagle zaczął kombinować z jasnością. Zresztą podobnie
    mnie wkurza elektrochromowe lusterko wsteczne, gdy mam otwarte
    drzwi (lampka oświetlenia wnętrzna jest przy lusterku).

    r.
    _____________

  • 28. Data: 2010-06-10 22:21:34
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-06-10 21:57, Robert Rędziak pisze:

> [...]
    > słońca, by nagle zaczął kombinować z jasnością. Zresztą podobnie
    > mnie wkurza elektrochromowe lusterko wsteczne, gdy mam otwarte

    W klaptopie podobnie wyłączone, ale mam coś takiego aktywnego w tv
    i tam się sprawdza - faktem jest, że trzeba było sporo wyłożyć za
    całokształt możliwości tego ustrojstwa, jednak nie narzekam - było
    warto. W samochodzie dziękuję, choć automatycznie przyciemniany
    dach bardzo mi się podoba i fajnie działa. Francuzi wiedzą, co
    to znaczy podróżować komfortowo :)

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 29. Data: 2010-06-10 22:56:26
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Thu, 10 Jun 2010 19:59:45 +0000 (UTC), Robert Rędziak napisał(a):

    > Mam coś podobnego w klaptopie. Pierwszą rzeczą, którą zrobiłem,
    > było wyłączenie tego, bo wystarczył jakiś zabłąkany promień
    > słońca, by nagle zaczął kombinować z jasnością.

    Nie jest z tym aż tak źle, ma pewną bezwładność i przejście jest łagodne
    (można też regulować czułość). Choć IMO mogli czas reakcji zwiększyć
    jeszcze o kilka sekund, bo czasem trochę głupieje gdy zaczyna się robić
    ciemniej, a jedziesz drogą wśród drzew.

    > Zresztą podobnie
    > mnie wkurza elektrochromowe lusterko wsteczne, gdy mam otwarte
    > drzwi (lampka oświetlenia wnętrzna jest przy lusterku).

    A na to jakoś dotąd nie zwróciłem uwagi. Sprawdzę czy TTTM. :)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 30. Data: 2010-06-10 23:02:30
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Thu, 10 Jun 2010 22:56:26 +0200, Borys Pogoreło
    <b...@p...edu.leszno> wrote:

    > A na to jakoś dotąd nie zwróciłem uwagi. Sprawdzę czy TTTM. :)

    W E36, przy zapalonej lampce, mocno ściemnia -- nawet w dzień
    niewiele widać. Na szczęście są też punktowe lampki, więc nie ma
    potrzeby używania podświetlenia wnętrza podczas jazdy.

    r.