  • 11. Data: 2010-06-09 12:20:35
    Temat: Re: Światła samochodu - zmiana przepisów ??
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik " Wmak" <w...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:hunp85$20d$1@inews.gazeta.pl...

    > Mój list dotyczył właśnie Ceed'a.
    > Fabrycznie sterowanie światłami miałem ustawione "po szwedzku" - patrz
    > opis.
    > Można to łatwo zmienić (jest w instrukcji albo na forum KIA) - wystarczy
    > wetknąć bezpiecznik w puste gniazdo w skrzynce przy drzwiach (gniazdo
    > chyba
    > jest oznaczone jako "daylight off").

    Nie kojarzę żadnego pustego miejsca w tej skrzynce (nie mam auta pod ręką w
    tej chwili żeby to sprawdzić, ale dostawałem się niedawno do niej po
    kolizji).

    > Wyciągnij ten bezpiecznik i sprawdź, bo pewno w twoim CEEDzie było tak od
    > razu zrobione i pozycja "OFF" to było prawdziwe OFF a u mnie to oznaczało
    > ( takie niby) "Dzienne".
    > Było to o tyle wygodne, że w dzień miałem na desce mocno podświetlone
    > tylko
    > to, co trzeba a nie dało się zapomnieć o światłach zewnętrznych.

    W sensie że oszczędzasz podświetlenie tablicy?
    Bo inaczej nie bardzo rozumiem sens stosowania takiego patentu.
    W Polsce wystarczy nie wyłączać świateł - nic więcej nie potrzebujesz.

  • 12. Data: 2010-06-09 13:19:24
    Od: " Wmak" <w...@g...pl>

    Cavallino <c...@k...pl> napisał(a):

    > Nie kojarzę żadnego pustego miejsca w tej skrzynce (nie mam auta pod ręką w
    > tej chwili żeby to sprawdzić, ale dostawałem się niedawno do niej po
    > kolizji).

    U Ciebie prawdopodobnie nie ma pustego gniazdka - właśnie jest wetknięty
    bezpiecznik blokujący funkcję "dziennych świateł" - wyciągnij i sprawdź.

    > W sensie że oszczędzasz podświetlenie tablicy?
    > Bo inaczej nie bardzo rozumiem sens stosowania takiego patentu.
    > W Polsce wystarczy nie wyłączać świateł - nic więcej nie potrzebujesz.

    Oszczędzałem oczy a nie lampki.
    Podświetlenie zegarów mam skręcone na minimum (w nocy tak jest dobrze).
    Za to w dzień marnie widać kompa i radio.
    Tamta kombinacja w pozycji "OFF" pokrętła zostawiała światła do jazdy, gasiła
    liczniki a rozjaśniała na full konsolę centralną.
    Teraz musiałbym często kręcić regulacją podświetlenia.
    Wmak

  • 13. Data: 2010-06-09 13:47:12
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > U Ciebie prawdopodobnie nie ma pustego gniazdka - właśnie jest wetknięty
    > bezpiecznik blokujący funkcję "dziennych świateł" - wyciągnij i sprawdź.

    Auto jest obecnie wyjechane.
    Ale sprawdziłem w instrukcji, faktycznie jest pozycja DRL OFF, ale mam tam
    kreskę zamiast prądu, więc raczej nie będzie tam bezpiecznika.
    Sprawdzę jak auto wróci.

    > Oszczędzałem oczy a nie lampki.
    > Podświetlenie zegarów mam skręcone na minimum (w nocy tak jest dobrze).

    Ja niestety nie mam regulacji.

    > Za to w dzień marnie widać kompa i radio.

    Przez podświetlenie?

  • 14. Data: 2010-06-09 16:53:01
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    wiadomości news:hunuvo$aot$1@news.onet.pl...

    > Przez podświetlenie?

    Tak, takie patenta ma między innymi aygo i lancer, z któymi mam do
    czynienia - w aygo po uruchomieniu silnika i włączniku świateł w pozycji
    OFF, zapalają się światła mijania, w trybie świateł dziennych, czyli troche
    słabiej świecą, ale za to decha błyszczy "pełnym jaskrem", co oznacza, że
    nawet w najbardziej słoneczny dzień wszystko ładnie widać. jeśłi przekręcisz
    wyłącznik świateł w pozycję swiateł mijania, to zaczynają one świecić
    intensywniej, tak jak powinny, deska i zegary zaś przygasają, (tak jak
    powinno dziać się w nocy).
    Patent w sumie fajny, ale w lancerze mam to wyłączone, wolę recznie
    poustawiać jasności i zapalac światłą - taki konserwatysta ze mnie ;-)
    Jak się zestarzeję i skleroza zaznie dokuczać intensywniej, to włącze sobie
    na stałe ;-)

    --
    Yogi(n)

  • 15. Data: 2010-06-09 16:59:14
    Od: "Katanka" <k...@i...pl>

    Yogi(n) wrote:

> [...]
    > poustawiać jasności i zapalac światłą - taki konserwatysta ze mnie ;-)
    > Jak się zestarzeję i skleroza zaznie dokuczać intensywniej, to włącze

    W Mondeo MK4 jest identycznie. W pozycji OFF światła mijania świecą, a deska
    podświetlona jest na maxa. W pozycji ON światła mijania świecą tak samo, ale
    deska przygasa do poziomu, który kierownik ustawił. I tylko w pozycji ON da się
    na stałe włączyc długie. W pozycji OFF da się tylko zamrugać długimi, nie
    działaja też spryskiwacze przednich reflektorów.

    --
    Kacper Potocki vel Katanka
    PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy!

  • 16. Data: 2010-06-09 17:48:36
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Yogi(n)" <y...@k...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > troche słabiej świecą, ale za to decha błyszczy "pełnym jaskrem", co
    > oznacza, że nawet w najbardziej słoneczny dzień wszystko ładnie widać.

    Aaaaa, o to biega, czyli odwrotnie niż myślałem.
    Ale u mnie chyba zawsze świeci na full.

  • 17. Data: 2010-06-09 19:48:50
    Od: " Wmak" <w...@g...pl>

    Cavallino <c...@k...pl> napisał(a):

    > Ale sprawdziłem w instrukcji, faktycznie jest pozycja DRL OFF, ale mam tam
    > kreskę zamiast prądu, więc raczej nie będzie tam bezpiecznika.
    > Sprawdzę jak auto wróci.

    Wartości prądu nie podają, bo płynie pomijalny.
    Tam się tylko dowolnej "mocy" bezpicznikiem zwiera wejście portu BODY CONTROL
    MODULE.

  • 18. Data: 2010-06-09 19:55:40
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Wartości prądu nie podają, bo płynie pomijalny.
    > Tam się tylko dowolnej "mocy" bezpicznikiem zwiera wejście portu BODY
    > CONTROL
    > MODULE.

    Masz rację, tak wynika z instrukcji.
    Pytanie tylko po co mi ta funkcja, podświetlenie i tak mam na maksa.
    Bardziej przydałoby mi się automatyczne wyłączanie świateł po wyłączeniu
    silnika, a nie po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki.

  • 19. Data: 2010-06-09 21:33:39
    Od: "Przemek V" <m...@p...onet.naszaojczyzna>

    Użytkownik "Katanka" <k...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > pozycji ON da się na stałe włączyc długie. W pozycji OFF da się tylko
    > zamrugać długimi, nie działaja też spryskiwacze przednich reflektorów.

    W S-Max jak wyżej a dodatkowo: W pozycji OFF nie działają światła
    doświetlające zakręty.
    W pozycji ON po wyłączeniu silnika świecą się światła pozycyjne i auto
    piszczy. W pozycji OFF po wyłączeniu silnika wszystko gaśnie. W pozycji
    automatycznej (A z żaróweczką) po wyłączeniu kluczyka wszystko gaśnie a
    podczas jazdy wszystko działa.

  • 20. Data: 2010-06-09 21:59:21
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Wed, 9 Jun 2010 21:33:39 +0200, Przemek V
    <m...@p...onet.naszaojczyzna> wrote:

> [...]
    > piszczy. W pozycji OFF po wyłączeniu silnika wszystko gaśnie. W pozycji
    > automatycznej (A z żaróweczką) po wyłączeniu kluczyka wszystko gaśnie a

    Tak to wszystko czytam, głowa mnie od tego boli i cieszę się, że
    w moim aucie wciąż mam wyłączone-pozycyjne-mijania ;)))

    r.