  • 11. Data: 2014-03-27 10:38:33
    Temat: Re: Światła do zarabiania pieniędzy
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    > Hint polega na tym że jeździ się nie tyle ile napisano na znaku. Nie ma
    > takiego obowiązku. A poza tym masz rację - nikt nie lubi fotoradarów :)

    aha, czyli jadę sobie w trasę, myślę "piękna pusta droga, mógłbym tu
    140/h lecieć" i jadę te przepisowe 70/h, ale nagle olśnienie - skoro
    zajebista droga i widoczność, to nie będę jechał 70km/h tylko 40km/h :)
    że też wcześniej na to nie wpadłem, dzięki za podpowiedź :)

    Łukasz

  • 12. Data: 2014-03-27 10:56:12
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 27.03.2014 08:38, Jacek Maciejewski pisze:

    > Hint polega na tym że jeździ się nie tyle ile napisano na znaku. Nie ma
    > takiego obowiązku. A poza tym masz rację - nikt nie lubi fotoradarów :)

    Jak nikt? Znam takich co lubią, żyją z nich.

    --
    anacron
    aba/

  • 13. Data: 2014-03-27 12:20:55
    Od: kosmos1978 <...@u...pl>

    W dniu 2014-03-27 09:59, Marcin N pisze:

    > Jadąc 70 km/h przejeżdżasz niecałe 20m w sekundę. W 3 sekundy jest to
    > dokładnie 58.33 metrów. Sekunda na reakcję czyli masz 38.85 metrów na
    > wyhamowanie z 70 km/h. Wymaga to przyspieszenia rzędu 9.71 m/s2.
    >
    > Dla porównania, żeby wyhamować ze 100 do zera na 45 metrach (czyi mniej
    > wiecej typowo dla samochodów osobowych) trzeba tylko 8.57 m/s2.
    >
    > Wniosek: nie da się wyhamować z 70 do zera. Wniosek drugi: trzeba tu
    > jechać wolniej albo domagać się przestrojenia świateł.

    Jak najbardziej zgadzam się, że takie zaprogramowanie sygnalizacji jest
    nie w porządku. Ale tak w kwestii dokładności wyliczeń - po 1 sekundzie
    od rozpoczęcia hamowania prędkość będzie już niższa niż początkowa...

  • 14. Data: 2014-03-27 12:26:59
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2014-03-27 12:20, kosmos1978 pisze:

    > Jak najbardziej zgadzam się, że takie zaprogramowanie sygnalizacji jest nie w
    porządku. Ale tak w kwestii dokładności wyliczeń - po 1 sekundzie od rozpoczęcia
    hamowania prędkość będzie już niższa niż początkowa...

    Mógłbyś podkręcić jasność?

    Hamowanie wg założeń Marcina dopiero rozpoczyna się właśnie po 1s od zapalenia się
    żółtego światła.
    Ta 1s obejmuje czas potrzebny na zauważenie światła, podjęcie decyzji, naciśnięcie
    pedału do momentu
    w którym rozpoczyna się efektywne hamowanie - czyli, przez tę 1s prędkość się nie
    zmienia.

  • 15. Data: 2014-03-27 13:24:41
    Od: kosmos1978 <...@u...pl>

> [...]
    > naciśnięcie pedału do momentu
    > w którym rozpoczyna się efektywne hamowanie - czyli, przez tę 1s

    Chyba rzeczywiście się zakręciłem - z jakiegoś (teraz dla mnie
    niezrozumiałego) powodu przyjąłem, że padło założenie o takiej samej
    prędkości w obu sekundach hamowania.
    Chciałem się wymądrzyć ;-), ale mi nie wyszło, przepraszam za mącenie.

  • 16. Data: 2014-03-27 13:33:23
    Od: Jaroslaw Postawa <d...@a...pl>

    > Mógłbyś podkręcić jasność?

    Skoro Marcin policzył drogi z dokładnością do centymetrów, to przy
    takiej dokładności trzeba już uwzględnić, że jak puścisz gaz i zanim
    naciśniesz hamulec, to już trochę zwolnisz.

    Pozdrawiam,
    Jarek

  • 17. Data: 2014-03-27 13:58:09
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 27 Mar 2014 13:33:23 +0100 osobnik zwany Jaroslaw
    Postawa napisał:

    > Skoro Marcin policzył drogi z dokładnością do centymetrów, to przy
    > takiej dokładności trzeba już uwzględnić, że jak puścisz gaz i zanim
    > naciśniesz hamulec, to już trochę zwolnisz.

    w czasie reakcji nie wykonujesz żadnych czynności, nawet puszczenia gazu,
    bo jeszcze nie zarejestrowałeś, że masz coś zrobić

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 18. Data: 2014-03-27 14:03:20
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > http://uwaga.tvn.pl/65472,wideo,436992,8222bezpiecze
    nstwo_czy_lupienie_kierowcow8221,8222bezpieczenstwo_
    czy_lupienie_kierowcow8221,reportaz.html
    Nie bardzo wiem, co myśleć na temat poruszony w reportażu.
    Kiedy mnie uczono jeździć samochodem, zawsze dostawałem wyraźne instrukcje -
    dojeżdżasz do skrzyżowania, nadawany jest od dłuższego czasu sygnał
    zielony - spodziewaj się, że za chwilę będziesz musiał hamować.
    Coś się zmieniło w temacie nauczania w OSK?
    Rozumiem rozgoryczenie płacących mandaty, ale prawo jest prawo.
    Mam tylko nadzieję, że kiedyś powstanie system monitoringu przejść dla
    pieszych, bo to co się na nich wyrabia także woła o program w TVN.
    Bezczelność pieszych staje się coraz większa - miga sygnał zielony, to nic -
    przecież jak wejdę to muszę zejść (oby nie na zawsze), bo kierowcy muszą mi
    umożliwić zejście z przejścia.
    Pozdrawiam.
    WOJO

  • 19. Data: 2014-03-27 14:12:22
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-03-27, WOJO <s...@a...unknown.hehe> wrote:
> [...]
    > zielony - spodziewaj się, że za chwilę będziesz musiał hamować.
    > Coś się zmieniło w temacie nauczania w OSK?

    No i pozniej sa jadacy 30 km/h bo przeciez zaraz bedzie czerwone. A gdyby
    jechal jak czlowiek to on i trojka za nim by przejechala...

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 20. Data: 2014-03-27 14:16:21
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello WOJO,

    Thursday, March 27, 2014, 2:03:20 PM, you wrote:

> [...]
    > dojeżdżasz do skrzyżowania, nadawany jest od dłuższego czasu sygnał
    > zielony - spodziewaj się, że za chwilę będziesz musiał hamować.

    Jasne. Ale czas na hamowanie musi być a nie ustawianie żółtego na
    minimum, żeby zarobić.

    [...]

    --
    Best regards,