  • 11. Data: 2015-10-05 10:06:53
    Temat: Re: Światła LED do jazdy dziennej
    Od: Czesław Wiśniak <p...@w...pl>

    > zaś same diody to nie jakieś SMD, tylko przynajmniej coś w rodzaju CREE.

    CREE jak najbardziej produkuje SMD :)

  • 12. Data: 2015-10-05 18:38:32
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Adam"

    Kretyńska - zależy w jakim aspekcie.
    Moim zdaniem minus - czasem "nie widać" motocyklistów w zalewie innych
    świateł.
    ---
    A moim zdaniem nie widać rowerzystów i pieszych, ale co tam kto woli.

    Plus: nie zużywają się światła mijania i pozycyjne z tyłu, ponadto
    lepiej widać światła "stop", gdyż światła pozycyjne z tyłu przy
    dziennych nie pracują.
    ---
    W jakim samochodzie jest problem widoczności świateł "stop" ?

    > Przede wszystkim kupuj coś, co działa, np. w xenonowe.pl
    > ---
    > A tamte działają ? Bo ja chciałem kupić takie za 20zł.

    Za 20 zł nie kupisz świateł dziennych.
    ---
    Na polskim portalu aukcyjnym tyle kosztują (+ przesyłka) a na chińskim to
    pewnie za 10 albo jeszcze mniej (i to z przesyłką).

    > http://xenonowe.pl jest o tyle ciekawe, że mają tam dedykowane światła
    > do jazdy dziennej do różnych modeli, ale nie ma mojego modelu ani z
    > podobną maskownicą a nawet gdyby był to takie rozwiązania kosztują po
    > 700zł. Mają także uniwersalne za 200zł . A ja tylko dlatego chcę by nie

    Światła dzienne to odpowiednia, hermetyczna obudowa, której tył pracuje
    jako radiator (odprowadza ciepło),
    ---
    6W stanowi realny problem ???

    przód to soczewki dobrane do diod,
    zaś same diody to nie jakieś SMD, tylko przynajmniej coś w rodzaju CREE.
    Oczywiście odpowiednio zabezpieczone przed przegrzaniem.
    Ale to tylko pół systemu.
    Reszta to przetwornice - najczęściej w osobnym, także hermetycznym
    opakowaniu.
    ---
    Przetwornica jak można połączyć diody szeregowo ???

    Często jest jeszcze przewód do podpięcia do świateł
    pozycyjnych, aby dzienne gasły przy włączeniu świateł pozycyjnych i
    mijania/drogowych, ale nie gasły przy "miganiu" drogowymi.
    ---
    Ale, że trzeba specjalny przewód czy o co chodzi ? Bo do wyłączenia świateł
    wystarczy zwykły przewód a do niewyłączania miganiem kondensator. W
    najtańszych światłach to jest.

    Bywają takie, które "gadają" po jakimś I2C czy CAN-ie - wtedy sygnał do
    załączenia i wyłączenia biorą z magistrali.
    ---
    Można zrobić zapalane po BT, ale co to wnosi ?

    Zarówno jedne jak i drugie są bezobsługowe.

    > musieć załączać świateł ręcznie. Bo odpalając samochód muszę każdorazowo
    > załączyć mijania mimo, że by się same załączyły gdy się ciemno zrobi,
    > więc lekki bezsens. I jeszcze bym trochę oszczędził te ksenony czy co
    > tam jest.

    Jak wyżej.
    ---
    Rozumiem, że polecasz te z ksenonowo, ale jakoś nie ogarnąłem. Może mi
    jeszcze raz napisz co jest konkretnym problemem innych bo mnie stać na te
    uniwersalne z ksenonowo, ale naprawdę nie widzę po co miałbym wyłożyć 10x
    więcej. Przecież jak mi się spipają te cudowne LEDy za 200 to będę bardziej
    w plecy niż jak mi się spipają za 20.

    Może przeciwmgłowe powinienem ściemniać by tyle problemów nie było :-)

  • 13. Data: 2015-10-05 19:54:49
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "re" <r...@r...invalid> wrote in message news:muu92p$u2v$1@mx1.internetia.pl...
> [...]
    > więcej. Przecież jak mi się spipają te cudowne LEDy za 200 to będę bardziej w

    konkretnym problemem swiatel za 20 zlotych jest to ze moga nie przetwac
    pierwszego mycia, pierwszych 5kkm (wibracje) i to ze predzej czy pozniej
    bedziesz jezdzil z poprzepalanymi (lub tracacymi kontakt) diodami

    o rzeczach oczywistych jak brak homologacji i zwiazane z tym problemy
    przy trafieniu na upierdliwego policjanta\diagnoste rozpisywal sie
    nie bede

    poodnosilbym sie do reszty ale przy tak rozwalonym cytowaniu sie mi nie chce ;)

    --
    http://db.org.pl/

  • 14. Data: 2015-10-05 23:31:53
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-10-05 o 18:38, re pisze:

> [...]
    > to pewnie za 10 albo jeszcze mniej (i to z przesyłką).

    > Światła dzienne to odpowiednia, hermetyczna obudowa, której tył pracuje

    Stanowi. W zależności od powierzchni.
    Widać to na światłach dziennych. Ale dużo lepiej choćby na belkach LED,
    przykładowo:
    https://www.superbrightleds.com/moreinfo/off-road-li
    ghts/65-quad-row-heavy-duty-off-road-led-light-bar-w
    ith-multi-beam-technology-72w/1497/3928/
    czy w oświetleniu scenicznym.

    Jeśli masz moc kilku wat na kilku milimetrach kwadratowych, to efekt
    może być podobny, jak przy żelazku o mocy 1,5kW i większej powierzchni
    stopy.

> [...]
    > opakowaniu.
    > ---
    > Przetwornica jak można połączyć diody szeregowo ???

    A dupa tam.
    Dalej nie rozumiesz.
    Diody LED steruje się prądowo, nie napięciowo.
    Przez opornik to zasilało się diody w latach 90-tych ;)
    Diody mocy dostają duże napięcie i duży prąd, ale tylko przez chwilę.

    http://www.light-test.info/index.php?option=com_cont
    ent&view=article&id=121%3Acree-xm-l-1000-lumenow-chi
    nskie-lumeny&catid=37%3Afaq&Itemid=44&lang=pl

    Mam małą latarkę Olight M22 Warrior:
    http://www.torch.pl/forum/index.php/topic,60411.0.ht
    ml

    Wyobrażasz sobie zasilenie tego przez opornik? Stałym napięciem?

    Dioda LED taka maleńka, że ledwo widać, ale świeci porównywalnie do
    jedneo światła drogowego w Maluchu.

> [...]
    > świateł wystarczy zwykły przewód a do niewyłączania miganiem
    > kondensator. W najtańszych światłach to jest.

    Po co kondensator?
    Miganie drogowymi nie włącza pozycyjnych.
    Ot, i całą tajemnicę diabli wzięli ;)

    > Bywają takie, które "gadają" po jakimś I2C czy CAN-ie - wtedy sygnał do
    > załączenia i wyłączenia biorą z magistrali.
    > ---
    > Można zrobić zapalane po BT, ale co to wnosi ?

    Człowieku, użyj mózgu ;)
    Sam pisałeś:
    W dniu 2015-10-03 o 23:38, re pisze:
> [...]

    > 10x więcej. Przecież jak mi się spipają te cudowne LEDy za 200 to będę
    > bardziej w plecy niż jak mi się spipają za 20.

    Mnie nie chodzi o firmę ksenonowe jako taką.
    Nie napisałem tego wprost - bo wskoczyłem na grupę na chwilę, nie miałem
    czasu - tylko chodzi mi o co innego: aktualnie jest zalew chińskiego
    szmelcu, podróbek, klonów, i podróbek chińskich klonów. Ciężko znaleźć
    firmę sprzedającą uczciwy towar.

    Widziałem sporo rzeczy kupionych we wspomnianym sklepie. Każde z nich,
    absolutnie każde które widziałem, miało albo ledy Samsunga (cieplejsze),
    albo Philipsa. Nie słyszałem o jakimkolwiek problemie, pomimo, że
    znajomi jeżdżą z tymi lampami i przeprawowo, i wyprawowo (to jest
    różnica!). Jeżdżą i po Rumunii, i po Szwecji; i przez Syberię, i przez
    Afrykę.
    Sam kupiłem na kilka samochodów i też działają. Już od wielu lat.

    W przypadku chińskich wynalazków z listwy meblowej udającej dzienne ....
    A qrde, szkoda czasu, lepiej obalić browarka ;)

    Zobacz choćby tu:

    http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=15750
    (jeszcze nie czytałem wątku).

    > Może przeciwmgłowe powinienem ściemniać by tyle problemów nie było :-)

    I tak się robi. Szukaj: "moduł sd-2".

    I jeszcze jedno:
    zacznij używać jakiegoś czytnika, który potrafi normalnie cytować.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 15. Data: 2015-10-05 23:31:59
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-10-05 o 10:06, Czesław Wiśniak pisze:

    > CREE jak najbardziej produkuje SMD :)

    Sorki, nadmierne uproszczenie :)

    Ale widziałem już kilka samochodów z "wiejskim tuningiem" wykonanym
    meblową listwą z diodami SMD, i kierownikiem upierającym się, że to
    światła dzienne :(

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 16. Data: 2015-10-05 23:39:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-10-05 o 23:31, Adam pisze:
    > I jeszcze jedno:
    > zacznij używać jakiegoś czytnika, który potrafi normalnie cytować.

    Tutaj, niestety, nie czytnik, a mózg jest problemem.
    (uwaga, zaraz kurwy polecą).

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2015-10-06 00:18:32
    Od: Czesław Wiśniak <p...@w...pl>

    > Tutaj, niestety, nie czytnik, a mózg jest problemem.

    Zgadza się :)

  • 18. Data: 2015-10-07 23:21:44
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>

    W dniu 2015-10-05 o 18:38, re pisze:
    > W jakim samochodzie jest problem widoczności świateł "stop" ?

    W słoneczny dzień, ostatnia Jetta ma ten problem, gdy jedziesz za nią i
    macie słońce w 4 litery. Słabo widać te jej ledowe stopy.
    Z kolei, te same światła są dramatem, gdy stoisz za tym autem w korku,
    po zmroku i jednocześnie w deszczu. Oślepiają jak jasna cholera.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 19. Data: 2015-10-07 23:24:09
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>

    W dniu 2015-10-07 o 23:21, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:

> [...]
    > Z kolei, te same światła są dramatem, gdy stoisz za tym autem w korku,
    > po zmroku i jednocześnie w deszczu. Oślepiają jak jasna cholera.

    Małe sprostowanie. Nie chodzi jednak o 6-tą generację, ale o piątą. I to
    tylko w wersji sedan. Takiej jak tu:
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Jetta#/medi
    a/File:VW_Jetta_%28V%29_%E2%80%93_Heckansicht,_6._Ma
    i_2011,_Velbert.jpg

  • 20. Data: 2015-10-08 12:23:30
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-10-07 o 23:24, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:

> [...]
    > tylko w wersji sedan. Takiej jak tu:
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Jetta#/medi
    a/File:VW_Jetta_%28V%29_%E2%80%93_Heckansicht,_6._Ma

    Nie tylko tam jest taki problem.
    W dzień to może działać na zasadzie kontrastu.

    Pojazd bez świateł dziennych ma włączone światła mijania, z tyłu świecą
    pozycyjne. Przy "zwydziwionych" współczesnych kloszach widać, że coś
    świeci. Po włączeniu stopu też coś świeci, tyle, że czasem inaczej, nie
    zawsze mocniej - bo lampy projektował jakiś młodziak po studiach
    artystycznych ;) a nie ktoś, kto ma pojęcie o optyce *1/.

    I na zasadzie kontrastu - te same lampy. Jeśli mamy światła dzienne i
    nie świecą pozycyjne z tyłu, to po włączeniu stopu widać, że coś się
    zaświeciło.

    *1/
    Pamiętacie pozytywny przykład w postaci tylnych lamp choćby z Mercedesów
    serii MB123? Zawsze je było widać, nawet, jak były brudne. Wtedy auta
    projektowali fachowcy, a nie ludzie przy komputerach, którzy nie mają
    pojęcia choćby o trzymaniu młotka w ręce.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam