eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaŚwiat w oczach LemaRe: Świat w oczach Lema
  • Data: 2024-03-20 01:46:10
    Temat: Re: Świat w oczach Lema
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 2024-03-19, Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> wrote:
    > Pan Marcin Debowski napisał:
    >
    >>> To czyni analogię jeszcze lepszą. Ludzie najczęściej zadają chatowi
    >>> proste pytania, na które znają odpowiedzi. I cieszą się jak gdyby w
    >>> samo południe znaleźli zepsuty zegar, którego obie wskazówki wskazują
    >>> liczbę 12.
    >>
    >> Prawdę mówiąc mam w sobie tyle nieufności do tego typu wynalazków,
    >> że się jak dotąd nie skusiłem nawet na prostą wymianę zdań. Lwia
    >> część tej nieufności wynika mi z uderzjącego podobieństwa do rozmów
    >> z obsługą klienta na rozmaitych "czatach".
    >
    > Ja się skusiłem i widzę sporo istotnych różnic. Jedną z nich jest zdolność
    > do konfabulacji i improwizacji, której próżno szukać w tanich realizacjach.
    > Nie jest to oczywiścia żaden błąd, jak niektórym się wydaje, tylko cecha,
    > którą należało wypracować. Z pewnością włożono w to wiele wysiłku.

    Ale przy czatach czy obsługach klienta?

    >> Dla większości problemów jest to czysta strata czasu. Rozwiązania
    >> problemów prostych zwykle szybciej wynajdę sam.
    >
    > Chodzi o infolinie operatorów telekomunikacyjnych i innych takich?

    Chodzi praktycznie o wszystko. Jak problem techniczny, to modus operandi
    będzie taki, że osoba z obsługi nie będzie wnikac (bedzie ignorować) w
    żadne szczegóły poroblemu, a w oparciu o pewne ogólne cechy poprowadzi
    do pewnego rozwiązania. Przykładowo, zgłoszenie, "wasz router" wycina mi
    ipv6, będzie skutkowało sprawdzeniem czy sieć działa pod windows, gdzie
    na końcu okaże się, że tak, ale ipv4.

    > Ja mam wrażenie, że gdyby kasę włożoną w AI pracującą przy zgłaszaniu
    > błedów dać tym, którzy potrafią sprawić, by tych błędów nie było --
    > to by wyszło lepiej.

    Na pewno, ale statystycznie trywialnych błędów ze strony uzytkownika
    jest najwięcej, więc nie opłaca się szkolić aby obsługa pierwszego
    technicznego (dowolnego) kontaktu miała tu i wiedze i zdolność
    rozpoznania mniej trywialnego problemu.

    Przykład z tego tygodnia. Platforma ubezp. medycznych. Pozwala na zmianę
    hasła na takie, które ma znaki specjalne, ale już się nie zalogujesz z
    takimi znakami. Dyskusja z BOK wygląda tak, że problem "to dlaczego
    akceptuje takie hasła" jeśli nie wolno ich uzywac jest na
    nieprzetrawialnym poziomie abstrakcji. Wszystko chodzi w loopie "nie
    wolno znaków specjalnych", zresetowalismy ci hasło, ustaw ponownie.

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: