-
Data: 2024-03-20 01:46:10
Temat: Re: Świat w oczach Lema
Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 2024-03-19, Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> wrote:
> Pan Marcin Debowski napisał:
>
>>> To czyni analogię jeszcze lepszą. Ludzie najczęściej zadają chatowi
>>> proste pytania, na które znają odpowiedzi. I cieszą się jak gdyby w
>>> samo południe znaleźli zepsuty zegar, którego obie wskazówki wskazują
>>> liczbę 12.
>>
>> Prawdę mówiąc mam w sobie tyle nieufności do tego typu wynalazków,
>> że się jak dotąd nie skusiłem nawet na prostą wymianę zdań. Lwia
>> część tej nieufności wynika mi z uderzjącego podobieństwa do rozmów
>> z obsługą klienta na rozmaitych "czatach".
>
> Ja się skusiłem i widzę sporo istotnych różnic. Jedną z nich jest zdolność
> do konfabulacji i improwizacji, której próżno szukać w tanich realizacjach.
> Nie jest to oczywiścia żaden błąd, jak niektórym się wydaje, tylko cecha,
> którą należało wypracować. Z pewnością włożono w to wiele wysiłku.
Ale przy czatach czy obsługach klienta?
>> Dla większości problemów jest to czysta strata czasu. Rozwiązania
>> problemów prostych zwykle szybciej wynajdę sam.
>
> Chodzi o infolinie operatorów telekomunikacyjnych i innych takich?
Chodzi praktycznie o wszystko. Jak problem techniczny, to modus operandi
będzie taki, że osoba z obsługi nie będzie wnikac (bedzie ignorować) w
żadne szczegóły poroblemu, a w oparciu o pewne ogólne cechy poprowadzi
do pewnego rozwiązania. Przykładowo, zgłoszenie, "wasz router" wycina mi
ipv6, będzie skutkowało sprawdzeniem czy sieć działa pod windows, gdzie
na końcu okaże się, że tak, ale ipv4.
> Ja mam wrażenie, że gdyby kasę włożoną w AI pracującą przy zgłaszaniu
> błedów dać tym, którzy potrafią sprawić, by tych błędów nie było --
> to by wyszło lepiej.
Na pewno, ale statystycznie trywialnych błędów ze strony uzytkownika
jest najwięcej, więc nie opłaca się szkolić aby obsługa pierwszego
technicznego (dowolnego) kontaktu miała tu i wiedze i zdolność
rozpoznania mniej trywialnego problemu.
Przykład z tego tygodnia. Platforma ubezp. medycznych. Pozwala na zmianę
hasła na takie, które ma znaki specjalne, ale już się nie zalogujesz z
takimi znakami. Dyskusja z BOK wygląda tak, że problem "to dlaczego
akceptuje takie hasła" jeśli nie wolno ich uzywac jest na
nieprzetrawialnym poziomie abstrakcji. Wszystko chodzi w loopie "nie
wolno znaków specjalnych", zresetowalismy ci hasło, ustaw ponownie.
--
Marcin
Następne wpisy z tego wątku
- 20.03.24 07:36 Robert Wańkowski
- 20.03.24 09:10 Marek
- 20.03.24 09:54 Jacek
- 20.03.24 10:08 SW3
- 20.03.24 11:11 Jarosław Sokołowski
- 20.03.24 11:12 Jarosław Sokołowski
- 20.03.24 12:36 io
- 20.03.24 12:46 io
- 20.03.24 13:56 KrzysiekSX
- 20.03.24 13:56 Marek
- 20.03.24 14:34 Piotr Gałka
- 20.03.24 15:03 Piotr Gałka
- 20.03.24 15:57 Jarosław Sokołowski
- 20.03.24 17:27 alojzy nieborak
- 20.03.24 17:49 Marek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- kabelek - kynar ?
- Podnieść masę o 0.6V
- Moduł BT BLE 5.0
- Pomiar amplitudy w zegarku mechanicznym
- ale zawziętość i cierpliwość
- Chiński elektrolizer tester wody
- Dzisiaj Bentlejem czyli przybieżeli sześciu Króli do Rysia na kasie
- ciekawy układ magnetofonu
- Mikroskop 3D
- Jak być bezpiecznym z Li-Ion?
- Szukam monitora HDMI ok. 4"
- Obcinaczki z łapaczem
- termostat do lodowki
- SEP 1 kV E
Najnowsze wątki
- 2024-12-31 Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- 2024-12-31 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Starszy Konsultant AWS <=
- 2024-12-31 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-31 Odpowiedzialność w spółce z oo
- 2024-12-31 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-31 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Specjalista ds. bezpieczeństwa informacji i ciągłości
- 2024-12-31 8%
- 2024-12-31 Błonie => Administrator systemów <=
- 2024-12-31 Błonie => IT System Administrator <=
- 2024-12-31 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2024-12-31 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Helpdesk - I linia wsparcia <=
- 2024-12-31 kabelek - kynar ?