  • Data: 2024-03-20 12:36:10
    Temat: Re: Świat w oczach Lema
    Od: io <i...@o...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 19.03.2024 o 22:39, Piotr Gałka pisze:

    > Wcale się nie znam, tylko uważam za normalne że:
    > 1. Lekarz powinien mi wierzyć jak będę mu opowiadał o propagacji sygnału
    > w linii długiej.
    > 2. Ja powinienem wierzyć lekarzowi jak będzi mi opowiadał o działaniu
    > szczepionki na układ odpornościowy.

    To biznes jest a nie nauka. Ostatni przykład "Warszawa wprowadza tzw.
    ekologiczne rozwiązania za sprawą klimatycznych lobbystów. Badania, na
    które powoływał się stołeczny ratusz i na podstawie których wprowadzona
    zostanie tzw. Strefa Czystego Transportu, przeprowadziła i zapłaciła za
    nie fundacja związana z promocją drogich samochodów elektrycznych."

    Trochę byś się mógł zastanowić jak to nagle zmienia się definicja
    szczepionki i jak to te akurat szczepionki nie działają. A bynajmniej
    nie chodzi tylko o to, co nowe, ale tak samo dobrze znane, więc pacjent
    jak najbardziej powinien się zastanowić czy wierzyć lekarzowi. No bo jak
    ten lekarz działa? Przecież nie prowadzi badań naukowych ani ich nawet
    nie czyta. Coś niewątpliwie wie, ale ... od lat lekarze powtarzali różne
    banialuki np z tym, że kręgosłup należy leczyć leżeniem na twardym. No
    po prostu skrajne bzdury. I co, Ty w to też wierzysz. A dzisiaj, jest np
    zdrowa dieta w której nie można pić alkoholu z wyjątkiem wina gronowego.
    No i teraz ... jakim trzeba być frajerem by wierzyć, że wino gronowe
    jest tak wyjątkowe wśród win, że tylko ono jest dobre a wszystkie inne
    alkohole niedobre. No trochę oleju w głowie poproszę.

    No i w czasach pandemii był u mnie w pracy taki jeden szczepionkowiec,
    chciał by wszyscy współpracownicy musieli się szczepić by z nim
    pracować. No i chłop jako jedyny w dość dużym zespole zachorował. Przypadek?

    > Może w epoce kamienia łupanego jak ktoś był mądry to posiadał całą
    > wiedzę jaką znało jego plemię. Ale potem rozwinęła się specjalizacja i
    > trzeba się z tym pogodzić.
    > Po prostu nie da się posiąść wiedzy na poziomie wyższym ze wszystkich
    > dyscyplin.
    > P.G.

    Problem jest głównie taki, że nie wszyscy lekarze podzielają te same
    bzdury a Ty powtarzasz tylko zasłyszane. Jakbyś w innym kręgu przebywał
    to byś inne powtarzał.