  • 51. Data: 2010-07-01 09:52:04
    Temat: Re: Swiat glupieje do potegi n-tej
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Mumin" <m...@T...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:i0dmre$kue$1@news.vectranet.pl...
    > A skąd ma ktoś tu nie mieszkający wiedzieć którędy ma objechać? Wcale się
    > nie dziwie, że patrzą na GPSy bo niby jak mają inaczej znaleźć drogę.
    > Patrzenie na papierową mapę na niewiele się zdaje bo trzeba wiedzieć na
    > który konkretnie zjazd zjechać, którego pasa się trzymać itp. Nie wiem z
    > czym masz problem.

    Nie, no........cycki opadają.
    Od ilu lat są powszechnie dostępne nawigacje? Trzech, pięciu, dziesięciu?
    Normalnie dziw bierze że przez te wszystkie poprzednie lata ludzie trafiali
    do celu i też kombinowali z objazdami itd.
    A może to wszystko było kwestią przypadku albo ludzie trafiali gdzie indziej
    niż chcieli tylko udawali że trafili prawidłowo ;) ??? GPS to kolejny gadżet
    sprawiający że leniwi ludzie zaraz zaczną walczyć o to by w stosunku do
    kandydata na kurs prawa jazdy nie była wymagana umiejętność czytania i
    pisania. Szkoda gadać. Społeczeństwo głupieje i tyle. Zamiast sie rozwijać
    ludzie myślą tylko o ułatwieniach i przyjemnościach. Przez takie zgnuśnienie
    skończyła się większosć cywilizacji - upadły i zostały podbite przez
    społeczeństwa bardziej zdyscyplinowane.
    --
    Jackare

  • 52. Data: 2010-07-01 10:09:16
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    J.F. pisze:

    > A Slask to nie jest wieksze miasto niz Warszawa ?

    A co to ma do rzeczy w kontekscie checi bycia lub nie w centrum Warszawy?

    > Albo juz nie pamietasz, albo droga prosta byla.

    Pamietam dokladnie jak trzeba bylo miec mape na kolanach i tate
    pilotowac. Nie mowie, ze zawsze jechalo sie bez pomylek, ale i nie byl
    to jakis wielki problem. Wiec POMYSLENIE i obejechanie Warszawy z GPSem
    jest jescze prostsze.

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk

  • 53. Data: 2010-07-01 11:26:00
    Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>

    Karol Y pisze:
    (...)
    > A jak radziłeś sobie powiedzmy 5 czy 10 lat temu, gdy nie było GPS?

    LOL - 5 czy 10 lat temu osobiście miałem GPS :) Faktem jest, że 10
    lat temu Polska była w postaci plamy, ale GPS jak najbardziej był :)

  • 54. Data: 2010-07-01 11:38:45
    Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>

    J.F. pisze:
    (...)
    > Nie trzeba lokalnych drog. W Niemczech spogladasz na mape - jedziemy
    > przez Frankfurt, Hanover, Berlin, Cottbus - i tak bedzie na
    > drogowskazach pisalo.
    > A w Polsce np ze Szczecina do Wrocka przez ZG, to przyda ci sie wiedziec
    > gdzie jest Jelenia Gora, Jedrzychowice, Lubawka ..

    LOL - jakiś czas temu, jak się leciało od Goleniowa na Szczecin
    i człowiek chciał do stolicy, to był tylko mały drogowskaz na
    Bydgoszcz. Tak też rodzinnie zapakowany (z 4 rowerami) pognałem
    na Kołbaskowo :)

  • 55. Data: 2010-07-01 12:30:53
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Mumin" <m...@T...onet.pl> wrote in message

    > Musiałem później gdzieś zawracać i kombinować bo wjeżdżałem nie tu gdzie
    > trzeba. Coście się tak tego GPSu czepili? Krzywdę Wam wyrządził czy co?
    > Jak można mieć łatwiej to po co sobie życie utrudniać?

    Wiesz - Prawdziwy Polski Kierowca nie jezdzi z GPSem. On zapierdala 180
    przez wioche mrugajac na kapeluszy i rowerzystow z papierowa mapa i busola
    na kolanach.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 56. Data: 2010-07-01 12:36:25
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Jackare" <j...@i...pl> wrote in message

> [...]
    > takie zgnuśnienie skończyła się większosć cywilizacji - upadły i zostały
    > podbite przez społeczeństwa bardziej zdyscyplinowane.

    Zabawne jest to, ze Twoj ojciec narzekal tak na Twoje pokolenie, jego ojciec
    na jego pokolenie, a w sredniowieczu kiedy ludzie srali do dziury w ziemi i
    zamykali sie w domach po zmroku przed diablem, to ho-ho, dopiero wszyscy
    musieli byc rozgarnieci zeby nie zgubic sie w lesie.

    Swiat kreci sie dalej pomimo malkontentow i ma sie nawet coraz lepiej.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 57. Data: 2010-07-01 12:46:02
    Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>

    kamil pisze:
    (...)
> [...]
    > w ziemi i zamykali sie w domach po zmroku przed diablem, to ho-ho,
    > dopiero wszyscy musieli byc rozgarnieci zeby nie zgubic sie w lesie.

    Tu nie chodzi o narzekanie na kolejne pokolenie, tylko na postępujące
    ogłupienie społeczeństwa i uzależnianie się od rzeczy, które nie są
    niezbędne.

    > Swiat kreci sie dalej pomimo malkontentow i ma sie nawet coraz lepiej.

    Nie, nie ma się lepiej - ma się gorzej. Może nie jest dramatycznie,
    niemniej ludzie posiadają coraz mniej umiejętności uniwersalnych,
    dzięki którym można rozwiązywać bardzo różne problemy - przez stają
    coraz mniej samodzielni i łatwiej nimi sterować.

  • 58. Data: 2010-07-01 13:47:41
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Artur 'futrzak' Maśląg" <f...@p...com> wrote in message
> [...]
    >
    > Tu nie chodzi o narzekanie na kolejne pokolenie, tylko na postępujące
    > ogłupienie społeczeństwa i uzależnianie się od rzeczy, które nie są

    Zdefiniuj moze 'postepujace oglupianie' i 'zbedne rzeczy' na poczatek?
    Jeszcze nie tak dawno zylismy bez szamponu, papieru toaletowego i na pralke
    trzeba bylo pol roku czekac. Postepujace oglupianie tez moze podeprzyj
    jakimis sensownymi badaniami i statystykami, bo jak na razie to jedynie
    marudzenie zgredow o tym, ze 'kiedys to bylo lepiej'.

> [...]
    > dzięki którym można rozwiązywać bardzo różne problemy - przez stają
    > coraz mniej samodzielni i łatwiej nimi sterować.

    Jest wrecz przeciwnie - dzisiejsza szkola srednia uczy tego o fizyce, chemii
    czy matematyce, co jeszcze 200 lat temu bylo wykladane na nielicznych
    uniwersytetach. Ludzie staja sie bardziej uniwersalni, bo zamiast zbednej w
    codziennym zyciu akademickiej wiedzy, potrafia skorzystac chocby z
    wikipedii.

    Pozdrawiawm
    Kamil

  • 59. Data: 2010-07-01 13:59:11
    Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>

    kamil pisze:
    (...)
    > Zdefiniuj moze 'postepujace oglupianie' i 'zbedne rzeczy' na poczatek?
    > Jeszcze nie tak dawno zylismy bez szamponu, papieru toaletowego i na
    > pralke trzeba bylo pol roku czekac.

    No cóż, widzę, że u Ciebie wiedza o tym jak było całkiem niedawno
    sprowadza się tylko do życia w socjalistycznej Polsce w czasie
    kryzysu, przy wielkim żalu, że nie jest tak jak u kapitalistycznych
    sąsiadów.

    > Postepujace oglupianie tez moze
    > podeprzyj jakimis sensownymi badaniami i statystykami, bo jak na razie
    > to jedynie marudzenie zgredow o tym, ze 'kiedys to bylo lepiej'.

    Tylko potwierdzasz to co napisałem. Taki zgred też pewnie może mieć
    dużo więcej doświadczenia od Ciebie i posługiwać się najnowszymi
    technologiami.

> [...]
    > nielicznych uniwersytetach. Ludzie staja sie bardziej uniwersalni, bo
    > zamiast zbednej w codziennym zyciu akademickiej wiedzy,

    LOL - z tego co widzę, to ludzie uczeni np. 30-40 lat temu jednak
    posiadają dużo większa wiedzę ogólną i potrafią to wykorzystać
    niezależnie od sytuacji.

    > potrafia skorzystac chocby z wikipedii.

    W której jest mnóstwo bredni (zweryfikować tego nie potrafią), a jak
    wysiądzie prąd, czy zniknie połączenie z internetem to są bezradni
    jak małe dzieci i nawet nie potrafią skorzystać z dostępnej literatury

  • 60. Data: 2010-07-01 15:22:58
    Od: "kamil" <k...@s...com>

> [...]
    > sprowadza się tylko do życia w socjalistycznej Polsce w czasie
    > kryzysu, przy wielkim żalu, że nie jest tak jak u kapitalistycznych

    Dlatego prosilem o okreslenie 'zbednych rzeczy' i liczylem na to, ze nie
    bedziesz wykrecac sie od odpowiedzi probami sprowadzenia dyskusji na
    pyskowke.

    > Tylko potwierdzasz to co napisałem. Taki zgred też pewnie może mieć
    > dużo więcej doświadczenia od Ciebie i posługiwać się najnowszymi
    > technologiami.

    W latach 20-tych ubieglego wieku w Polsce mielismy ok. 20% analfabetow. Ich
    liczbna spadala sukcesywnie razem z rozwojem gospodarczym kraju, w tej
    chwili wedlug roznych zrodel wynosi okolo 1%. Czy to jest jeden z objawow
    postepujacego oglupiania?

    > LOL - z tego co widzę, to ludzie uczeni np. 30-40 lat temu jednak
    > posiadają dużo większa wiedzę ogólną i potrafią to wykorzystać
    > niezależnie od sytuacji.

    Widzisz - mylisz wiedze o rozmnazaniu eugleny zielonej z wiedza przydatna
    nieco czesciej, niz w akademickich dyskusjach. Poza tym powolujac sie na
    wykorzystanie wlasnej wiedzy sam skutecznie unikasz jasnego sprecyzowania o
    czym wlasciwie piszesz i podania jakichs sensownych zrodel.

    Pozdrawiam
    Kamil