  • 41. Data: 2010-06-30 21:42:46
    Temat: Re: Swiat glupieje do potegi n-tej
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 29 Jun 2010 23:57:02 +0200, Sebastian Biały napisał(a):

    > Oficjalnie najbardziej optymalna trasa znajduje się na zielonych

    Nie ma czegoś takiego, jak 'najbradziej optymalna'.

    > tablicach. Optymalniejsze od niej sa w głowach tubylców, ale ta wiedza

    Abnie czegoś takiego, jak 'optymalniejsza'.

    > Jasne, najlepiej znać na pamięć wszystkie te gównianie miejsca gdzie
    > robią się korki. Najlepiej telepatycznie albo cofając czas po dojechaniu
    > do korka. naprawde, wyjedź na chwile z DC, będziesz taki sam jak oni.

    Wystarczy poczytać, poszukać. 5 minut i wiesz. Na przykłąd ja zawsze
    objeżdżam Częstochowę. 20km więcej, godzinę krócej. Wystarczy rzut oka na
    mapę.
    Niedawno jechałem sobie do Władysławiowa z Krakowa. I poleciałem tak, że od
    Krakowa do kawałka za Włocławek nie jechałem po krajówkach. Efekt - średnia
    85km/h. Drogi dobre, puste.

    --
    ___________ (R)

  • 42. Data: 2010-06-30 21:43:36
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 30 Jun 2010 10:15:41 +0000 (UTC), Piotr Czyż napisał(a):

    > Szczerze podziwiam.
    > Może jak będziesz miał za plecami ze dwa maluchy, które co chwile pytają
    > kiedy będziemy, a ty wycieczkę nad morze np. z Kraka zaplanowałeś na 15
    > godzin.... to się zrozumiemy.

    Nad morze jest 600km max. Przy 60km/h to 10h. Zrób to na siódemce na
    przykład.

    --
    ___________ (R)

  • 43. Data: 2010-06-30 21:58:08
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-06-30 21:42, Adam Płaszczyca wrote:
    > Nie ma czegoś takiego, jak 'najbradziej optymalna'.
    > Abnie czegoś takiego, jak 'optymalniejsza'.

    Widać nie zrozumiałeś ironii.

    > Wystarczy poczytać, poszukać. 5 minut i wiesz. Na przykłąd ja zawsze
    > objeżdżam Częstochowę. 20km więcej, godzinę krócej. Wystarczy rzut oka na
    > mapę.

    Ja na przykład nigdy nie omijam Częstochowy. I jade zatrzymując się
    tylko na światłach. Bo wiem z doświadczenia że w weekendy nie opłaca się
    kombionować. Tylko że wiem to dlatego że tam już raz byłem wiele razy w
    weekend i raz w tygodniu. Jak jadę przez Łódź to rano pcham się 1-ka a w
    południe przez Widzew. Znowu wiedza nabyta doświadczeniem.

    Jak by nie patrzeć - doświadczenie jest wazniejsze niż mapy. Bo na
    mapach możesz się wpierd.. prosto w ruch wahadłowy jak ja pare lat temu
    pociskając do Białegostoku. Na mapie nie pisało że droga była w
    remoncie. A że byłem tam ad-hoc to i w neta nie było jak zerknąć. I w
    ten sposób zostalem tym wlasnie debilem ktory zamiast przemykać polnymi
    drogami stal w korku. Kozaczki pokroju PawelC pokazywali mnie palcami
    mówiąc "o, kapelusznik w Lanosie, ale debil, w korku stoi".

    > Niedawno jechałem sobie do Władysławiowa z Krakowa. I poleciałem tak, że od
    > Krakowa do kawałka za Włocławek nie jechałem po krajówkach. Efekt - średnia
    > 85km/h. Drogi dobre, puste.

    Wiochy, rowery na jezdni, drzewa w drodze, dziury, oznaczenia na kolejne
    wioski, skrzyżowania bez oznaczeń, nieczytelne znaki. Można. Tylko nie
    każdy wyjazd musi być od razu być wspaniałą przygodą.

  • 44. Data: 2010-06-30 22:05:07
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-06-30 21:40, Adam Płaszczyca wrote:
    > Ale Warszawę, to można po prostu ominąć. Nawet do niej nie wjeżdżać. Po
    > Co???

    Nie kazdy ma w głowie rozklad wszystkich numerków dróg krajowych, nazw
    miejscowosci, dzielnic aby wiedzieć gdzie skręcić. Ja już raz omijałem
    Warszawę. Tylko dzięki dobrej pamięci polapalem się gdzie skręcać. W
    druga strone mi się nie udało i wylądowałem w szczycie korków w jakiejś
    dzielnicy.

    Niech zgadnę: czy nie można by zrobic nieco więcej tabliczek, np. z
    informacją "Białystok" ktory prowadzi na około Wawy zamiast "do
    najbliższego dużego miasta"?

    > Ale PO CO? Jak miałbym się przebijać przez GOP, to polecę obok.

    Ale cała ironia w tym, ze bardzo czesto przebijanie się przez gop jest
    szybsze od jego omijania. Trzeba wiedziec jak w niego wjechać i o
    której. A to wiedza miejscowa i nie do konca zgodna z zielonymi tablicami.

  • 45. Data: 2010-07-01 00:15:18
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 30 Jun 2010 22:05:07 +0200, Sebastian Biały wrote:
    >Niech zgadnę: czy nie można by zrobic nieco więcej tabliczek, np. z
    >informacją "Białystok" ktory prowadzi na około Wawy zamiast "do
    >najbliższego dużego miasta"?

    Mozna, ale widac ustawiajacemu wydawalo sie ze najlepsza droga
    prowadzi przez Warszawe :-)

    A wiesz jakie zamieszanie wprowadzaja dwa znaki - Bialystok w lewo i
    Bialystok w prawo ? :-)

    J.

  • 46. Data: 2010-07-01 00:21:23
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 30 Jun 2010 21:42:46 +0200, Adam Płaszczyca wrote:
> [...]
    >Krakowa do kawałka za Włocławek nie jechałem po krajówkach. Efekt - średnia

    I na tej mapie widac ze przydrozne wioski sa krotkie a nie dlugie, ze
    nie maja zakretow po 90 stopni, ze nie jezdza po nich kombajny i
    traktory ?

    J.

  • 47. Data: 2010-07-01 00:25:40
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-07-01 00:15, J.F. wrote:
    > A wiesz jakie zamieszanie wprowadzaja dwa znaki - Bialystok w lewo i
    > Bialystok w prawo ? :-)

    Wystarczyłby jeden Białystok jadąc od strony Katowic który prowadzi
    _nie_ przez centrum.

  • 48. Data: 2010-07-01 00:36:53
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 30 Jun 2010 15:07:48 +0100, RadekNet wrote:
    >20 lat jezdzilismy ze Slaska na Mazury i przez Warszawe jechalismy tylko
    >wtedy, kiedy dzieci chcialy zobaczyc wielkie miasto.

    A Slask to nie jest wieksze miasto niz Warszawa ?

    >No ale wtedy nie
    >bylo GPSow i tak calkiem przypadkowo wiedzielismy, ktory zjazd, ktory
    >pas.. :P

    Albo juz nie pamietasz, albo droga prosta byla.

    J.

  • 49. Data: 2010-07-01 00:39:01
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 30 Jun 2010 15:14:05 +0200, r...@k...pl wrote:
    >Wed, 30 Jun 2010 12:57:53 +0200, w <i0f7vh$vd7$1@node2.news.atman.pl>, Karol Y
    >
    >5 lat temu w Warszawie nie poradziłem sobie.
    >Tam nigdzie nie było magicznych zielonych tabliczek.
    >Naprawdę brakowało mi chociaz kompasu.

    Kompas nieglupia rzecz, ale na autostradach zawodzi.

    J.

  • 50. Data: 2010-07-01 02:59:13
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 01 Jul 2010 00:25:40 +0200, Sebastian Biały wrote:

    >Wystarczyłby jeden Białystok jadąc od strony Katowic który prowadzi
    >_nie_ przez centrum.

    Tylko ktoredy ?
    Ale tak zebys nie zablokowal tej drogi na dobre :-)

    J.