  • 31. Data: 2010-06-30 17:46:00
    Temat: Re: Swiat glupieje do potegi n-tej
    Od: Bydlę <b...@b...com>

    Mumin wrote:
    > A skąd ma ktoś tu nie mieszkający wiedzieć którędy ma objechać?

    1. myślenie: czy przez miasto będzie szybciej, czy nie przez miasto
    1a. czy w mieście bywają korki, czy nie bywają?
    1b. czy będę jechał przez to miasto o 3 nad ranem, czy o 9 rano?
    1ż. ustalamy wyniki: nie przez miasto...

    > Wcale
    > się nie dziwie, że patrzą na GPSy bo niby jak mają inaczej znaleźć
    > drogę.

    Normalnie - patrząc na ekran gpsa i nakazując mu ominięcie miasta.
    Lub jazdę przez konkretny punkt...

    > Patrzenie na papierową mapę na niewiele się zdaje

    Guzik, za przeproszeniem, prawda, bo z papieru od razu wynika, kto(R)ędy
    jechać, by nie trafić do miasta.
    I to miejsce wprowadzamy do gpsa.

    > bo trzeba
    > wiedzieć na który konkretnie zjazd zjechać,

    Tym sie zajmuje gps.
    Więc nie trzeba.

    > którego pasa się trzymać

    Przez większość trasy prawego... ;>

    > itp. Nie wiem z czym masz problem.

    On ma problem ze zrozumieniem kretynów nie potrafiących wygospodarować
    choćby 5 minut przed podróżą, na pomyślenie o drodze.

    (i na to, by kupić lub ukraść aktualną mapę do gpsa...)

    --
    Bydlę

  • 32. Data: 2010-06-30 17:50:05
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    > Jeśli do tego pod Elblągiem jest blisko, to niekoniecznie. Jak ktoś
    > Ciw w Lublinie zapyta o drogę na Opole, [...]

    No, ty wiesz lepiej...
    Ja napisałem o jednej konkretnej sytuacji, która zdarzyła się w
    określonym miejscu. Błąd faceta był ewidentny. Nie pisałem o Opolu,
    Paryżu, czy Warszawie. I ta sytuacja to właśnie doskonały przykład na
    potrzebę jako takiego orientowania się w terenie.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 33. Data: 2010-06-30 18:10:19
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello LEPEK,

> [...]
    > Paryżu, czy Warszawie. I ta sytuacja to właśnie doskonały przykład na
    > potrzebę jako takiego orientowania się w terenie.

    Ale co próbujesz udowodnić? Że ludzie są omylni? Ja tylko zwróciłem Ci
    uwagę, że ktoś może szukać miejscowości o popularnej nazwie w zupełnie
    innym miejscu niż Ty się spodziewasz.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 34. Data: 2010-06-30 19:24:39
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    RoMan Mandziejewicz pisze:

    > Jeśli do tego pod Elblągiem jest blisko, to niekoniecznie.

    Jest bardzo blisko, od jednej tablicy do drugiej jest około 5 km.
    http://tinyurl.com/374xx7n
    Woda jakaś w pobliżu, to jedynie chyba w jakimś oczyszczonym rowie
    nawadniającym pole.
    A odnośnie Władysławowa, to w Polsce jest wg Zumi 10 takich
    miejscowości. mapa.szukacz.pl podaje 9.

  • 35. Data: 2010-06-30 19:36:53
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    Feromon pisze:

    > Ja mam taki głupi zwyczaj jechania na wakacje najcieńszą drogą na mapie.
    > Jadę 60 km na godzinkę ale pojazdów konkurencyjnych brak.
    > A już na pewno omijam duże miasta....
    > Lubię odpoczywać na wakacjach...

    Oj kolego, chyba nie trafiłeś na kiepską drogę, jak uda mi się umocować
    telefon jutro do szyby w samochodzie, to Ci pokażę drogę, jaką obecnie
    codziennie jeżdżę do pracy, aby nie stać w korku. A jeżdżę nią, bo
    specjalnie zainstalowałem miękkie zawieszenie na dziury i kiepskie drogi.

  • 36. Data: 2010-06-30 20:53:50
    Od: Mumin <m...@T...onet.pl>

    Piotr Czyż pisze:

    > Może z takich blaszanych, prostokątnych, zielonych tabliczek z białą
    > strzałką i napisami.
    > Zazwyczaj takie coś umieszcza się przy zjazdach, przed nimi i pokazują
    > jakiś orientacyjny punkt.
    > Jak rozumiem GPS ma zastąpić już nie tylko mapę ale i zdrowy rozsądek i
    > oznaczenia przy/nad jezdnią.

    O tak, zwłaszcza w Polsce oznaczenia mamy rewelacyjne.. Jakby tam takie
    były to bym jechał dobrze.

    --
    Pozdrawiam,
    Mumin

  • 37. Data: 2010-06-30 21:00:20
    Od: Mumin <m...@T...onet.pl>

    Karol Y pisze:

    > A jak radziłeś sobie powiedzmy 5 czy 10 lat temu, gdy nie było GPS?

    Musiałem później gdzieś zawracać i kombinować bo wjeżdżałem nie tu
    gdzie trzeba. Coście się tak tego GPSu czepili? Krzywdę Wam wyrządził
    czy co? Jak można mieć łatwiej to po co sobie życie utrudniać?

    --
    Pozdrawiam,
    Mumin

  • 38. Data: 2010-06-30 21:26:05
    Od: MM <k...@g...pl>

    Dnia 30-06-2010 o 09:37:56 LEPEK <n...@n...net> napisał(a):

    >okolice Elbląga, boczna droga, może z 1 km od DK7. Zatrzymuje się facet
    > załadowany ewidentnie nad morze i pyta się, którędy do Władysławowa. No
    > to proste: musi się cofnąć do głównej, skręcić w nią w lewo i kierować
    > się na Gdańsk, Hel. Facet rzeczywiście zawraca, ale po kilkudziesięciu
    > metrach się rozmyśla, zawraca ponownie i znika za horyzontem.
    > Po 10 minutach wraca i już kieruje się tak, jak mu wskazano.
    > Czemu? Otóż w międzyczasie dojechał do Władysławowa - tego obok
    > Kazimierzowa, pod Elblągiem ;)

    Ale tam droga jest krzywa (tylko terenowe i pewnie tylko do 3,5t) hehe,
    ale można dojechać do Malbork i dalej na 1 ;)

  • 39. Data: 2010-06-30 21:37:24
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 29 Jun 2010 22:33:04 +0200, PawelC napisał(a):

    > Kurcza przecież to miasto od południa mimo braku obwodnicy można
    > objechać przynajmniej na 2 sposoby, nie tracąc tyle czasu, paliwa i nerwów.
    > Niektórzy chyba wkrótce bez nawigacji do toalety nie trafia :|

    Co więcej - nawuigacja potrafi bardzo ładnie takie fajne objazdy wytyczyć.
    Ale w sumie to dobrze, bo bocznymi drogami mozna smigac, aż miło ;D

    --
    ___________ (R)

  • 40. Data: 2010-06-30 21:40:01
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 29 Jun 2010 22:59:32 +0200, Sebastian Biały napisał(a):

    > To wiedza dostępna wyłacznie dla miejscowych. Przyjezdni nie muszą
    > wiedzieć. Gorzej, przyjezdnych znaki kierują czesto własnie w najwiekszy
    > korek.

    Ale Warszawę, to można po prostu ominąć. Nawet do niej nie wjeżdżać. Po
    Co???

    > Przejedź się do innego miasta - np. do GOPu i wtedy stwierdzisz że sam
    > masz kłopot z trafianiem do toalety. Bedziesz stał pół godziny w korku
    > miedzy miastami a ja przemknę tam w 10 minut bez koreczka _wiedząc gdzie

    Ale PO CO? Jak miałbym się przebijać przez GOP, to polecę obok.

    --