  • 21. Data: 2010-06-30 12:57:53
    Temat: Re: Swiat glupieje do potegi n-tej
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

    > Poza miastem zgoda, ale w dużym mieście trudniej. Prosty przykład - mamy
    > most czy jakiś inny wiadukt i są wjazdy przed i po i skąd mam wiedzieć
    > którym wjechać aby nadal podążać w dobrym kierunku nie znając tego
    > miejsca? Nieraz niby skręciłem w dobrym miejscu tylko wylądowałem na
    > pasie, który prowadził w przeciwnym kierunku do tego którym ja miałem
    > jechać. Mapa Ci tego nie powie bo aż tak dokładna nie jest.

    A jak radziłeś sobie powiedzmy 5 czy 10 lat temu, gdy nie było GPS?

    --
    Mateusz Bogusz

  • 22. Data: 2010-06-30 13:09:33
    Od: PawelC <p...@f...pl>

    W dniu 2010-06-30 12:15, Piotr Czyż pisze:

    > Szczerze podziwiam.
    > Może jak będziesz miał za plecami ze dwa maluchy, które co chwile pytają
    > kiedy będziemy, a ty wycieczkę nad morze np. z Kraka zaplanowałeś na 15
    > godzin.... to się zrozumiemy.

    A jadąc przez miasta to ile Ci to zajmuje?
    Przejechanie obecnie 7mką Warszawy w dzień powszedni to 3 jak nie 4
    godziny nie Twoje - zwłaszcza jak ktoś nie zna miasta.

  • 23. Data: 2010-06-30 13:15:25
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    RoMan Mandziejewicz pisze:

    > A skąd wiesz, że nie trafisz na takiego, który akurat tego właśnie
    > Władysławowa szukał?

    Bo szanse na to, że facet kombiakiem na warszawskich numerach, z deską
    na dachu jedzie do Władysławowa pod Elblągiem są bliskie zeru?

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 24. Data: 2010-06-30 13:23:26
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    J.F. pisze:

    > No i dobrze, beda mieli czego w szkole uczyc :-)

    Ja się nie upieram, taka umiejętność za 10 lat może być zupełnie
    bezużyteczna. Albo bardzo cenna ;)

    > A jak nie masz ? synek za mlody, zona .. juz lepiej niech spi :-)
    ;)
    Wszystko zależy od trasy - jak jedziesz autostradami przez Niemcy, to
    wystarczy na karteczce parę symboli wpisać (nr autostrady, nr zjazdu i
    na co zjechać). Przydaje się też podstawowa orientacja w terenie: jak
    jesteś w okolicach Norymbergii i chcesz na południe, to z kierunków
    "Berlin", "Munchen", "Frankfurt", "Praha" wybierzesz ten drugi.
    Rzeczywiście gorzej, jak masz przeciąć pół Polski lokalnymi drogami.

    > Niestety - jest tez jednakowo niedokladna. To co piszesz to jest w
    > Polsce utopia - drogi sa kiepsko oznakowane, trzeba znac niepisane
    > reguly. Czesto sie trzeba zatrzymac i przeanalizowac, a i tak ci nie
    > pomoze.
    > Nie wychwalam przy tym nawigacji bezkrytycznie - bo i te sa niedokladne
    > i potrafia na zla droge sprowadzic.

    Ale w miarę dokładna jest. To znaczy, oczywiście - jest tylko tak
    dokładna, jaką się kupi ;) I ja jestem podobnego zdania - nawigacja jest
    przydatna.

    > Ale z papierem mogloby byc tak samo. Moze by sie zorientowal ze szuka
    > Wladka nad morzem, a moze nie.

    Morza na mapie nie zauważył, to niech i prawko odda ;)

    Pozdr,

  • 25. Data: 2010-06-30 15:14:05
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 30 Jun 2010 12:57:53 +0200, w <i0f7vh$vd7$1@node2.news.atman.pl>, Karol Y
    <k...@o...pl> napisał(-a):

    > A jak radziłeś sobie powiedzmy 5 czy 10 lat temu, gdy nie było GPS?

    5 lat temu w Warszawie nie poradziłem sobie.
    Tam nigdzie nie było magicznych zielonych tabliczek.
    Naprawdę brakowało mi chociaz kompasu.

  • 26. Data: 2010-06-30 16:07:48
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    Mumin pisze:

    > A skąd ma ktoś tu nie mieszkający wiedzieć którędy ma objechać? Wcale
    > się nie dziwie, że patrzą na GPSy bo niby jak mają inaczej znaleźć
    > drogę. Patrzenie na papierową mapę na niewiele się zdaje bo trzeba
    > wiedzieć na który konkretnie zjazd zjechać, którego pasa się trzymać
    > itp. Nie wiem z czym masz problem.

    20 lat jezdzilismy ze Slaska na Mazury i przez Warszawe jechalismy tylko
    wtedy, kiedy dzieci chcialy zobaczyc wielkie miasto. No ale wtedy nie
    bylo GPSow i tak calkiem przypadkowo wiedzielismy, ktory zjazd, ktory
    pas.. :P

    --
    Radek Wrodarczyk

  • 27. Data: 2010-06-30 16:09:45
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    Karol Y pisze:

    > A jak radziłeś sobie powiedzmy 5 czy 10 lat temu, gdy nie było GPS?

    Siedzial na tylnym siedzeniu w foteliku dla malego dziecka? ;)

    --
    Radek Wrodarczyk

  • 28. Data: 2010-06-30 17:22:16
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello LEPEK,

    > Bo szanse na to, że facet kombiakiem na warszawskich numerach, z deską
    > na dachu jedzie do Władysławowa pod Elblągiem są bliskie zeru?

    Jeśli do tego pod Elblągiem jest blisko, to niekoniecznie. Jak ktoś
    Ciw w Lublinie zapyta o drogę na Opole, to gdzie go wyślesz?
    Bo jak mnie w Opolu ktoś zapyta o Paryż, to pytam zawsze "który?" ;)
    http://maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=pl&q=4
    6-034+Pary%C5%BC,+Opolskie,+Polska&sll=50.635903,17.
    953007&sspn=0.00788,0.017509&ie=UTF8&cd=2&geocode=FV
    VhCQMdiR0RAQ&split=0&hq=&hnear=Pary%C5%BC&ll=50.9493
    43,17.904282&spn=0.250469,0.560303&z=11

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 29. Data: 2010-06-30 17:36:52
    Od: Grejon <g...@i...pl>

    > Jeśli do tego pod Elblągiem jest blisko, to niekoniecznie. Jak ktoś
    > Ciw w Lublinie zapyta o drogę na Opole, to gdzie go wyślesz?
    > Bo jak mnie w Opolu ktoś zapyta o Paryż, to pytam zawsze "który?" ;)

    Hyhy... Wpadnij do Połańca i zapytaj o Strzegom ;)

    Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

  • 30. Data: 2010-06-30 17:44:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "LEPEK" <n...@n...net> napisał w wiadomości
    >Ja się nie upieram, taka umiejętność za 10 lat może być zupełnie
    >bezużyteczna. Albo bardzo cenna ;)

    Niewiele inaczej bedzie jak teraz - harcerze sie beda uczyc jak z
    papieru skorzystac, a reszta jak wlaczyc mape w telefonie :-)

    Nie, co ja gadam, gdziez taka nowoczesnosc w szkole - odwrotnie
    bedzie :-)

> [...]
    > "Munchen", "Frankfurt", "Praha" wybierzesz ten drugi.
    > Rzeczywiście gorzej, jak masz przeciąć pół Polski lokalnymi

    Nie trzeba lokalnych drog. W Niemczech spogladasz na mape -
    jedziemy przez Frankfurt, Hanover, Berlin, Cottbus - i tak bedzie
    na drogowskazach pisalo.
    A w Polsce np ze Szczecina do Wrocka przez ZG, to przyda ci sie
    wiedziec gdzie jest Jelenia Gora, Jedrzychowice, Lubawka ..

    > Morza na mapie nie zauważył, to niech i prawko odda ;)

    Jak jedzie na urlop nad morze .. to i Elblag przeciez nad morzem,
    no prawie :-)

    Ale jesli ma np maszyne dowiezc, Wladyslawo ulica, kod pocztowy ?

    J.