  • Data: 2010-06-30 09:37:56
    Temat: Re: Swiat glupieje do potegi n-tej
    Od: LEPEK <n...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

    Mumin pisze:
    > Wcale
    > się nie dziwie, że patrzą na GPSy bo niby jak mają inaczej znaleźć
    > drogę. Patrzenie na papierową mapę na niewiele się zdaje bo trzeba
    > wiedzieć na który konkretnie zjazd zjechać, którego pasa się trzymać
    > itp.

    Jesteś doskonałym przykładem na zanikającą umiejętność czytania map
    papierowych.
    Nie trzeba koniecznie wiedzieć "którego pasa się trzymać", żeby dojechać
    na miejsce według papierowego planu. Wystarczy poświęcić chwilę przed
    wyjazdem i zorientować się, co jest po drodze, na co mogą kierować
    drogowskazy przy zmianie drogi, za jakimi punktami orientacyjnymi się
    odbija (tory, rzeczki...), itp. Owszem - zajmuje to trochę czasu przed
    podróżą, a idealnie mieć w samochodzie drugą osobę umiejącą czytać mapę.
    Papierowa mapa ma tę przewagę, że w całej skali jest jednakowo dokładna,
    a nawigacja po "oddaleniu" gubi szczegóły. Oczywiście, że nawigacja ma
    zalety (podgląd na bieżąco, dokładne wskazanie momentu skrętu, itp.).
    Ale podróżując wyłącznie z nawigacją mam czasem dziwne wrażenie, że
    kompletnie nie wiem gdzie jestem ;)

    Tak na poparcie:
    okolice Elbląga, boczna droga, może z 1 km od DK7. Zatrzymuje się facet
    załadowany ewidentnie nad morze i pyta się, którędy do Władysławowa. No
    to proste: musi się cofnąć do głównej, skręcić w nią w lewo i kierować
    się na Gdańsk, Hel. Facet rzeczywiście zawraca, ale po kilkudziesięciu
    metrach się rozmyśla, zawraca ponownie i znika za horyzontem.
    Po 10 minutach wraca i już kieruje się tak, jak mu wskazano.
    Czemu? Otóż w międzyczasie dojechał do Władysławowa - tego obok
    Kazimierzowa, pod Elblągiem ;)

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański