  • Data: 2010-06-30 11:28:42
    Temat: Re: Swiat glupieje do potegi n-tej
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "LEPEK" <n...@n...net> napisał
    > Jesteś doskonałym przykładem na zanikającą umiejętność czytania
    > map papierowych.

    No i dobrze, beda mieli czego w szkole uczyc :-)

    > Nie trzeba koniecznie wiedzieć "którego pasa się trzymać", żeby
    > dojechać na miejsce według papierowego planu. Wystarczy poświęcić
    > chwilę przed wyjazdem i zorientować się, co jest po drodze, na co
    > mogą kierować drogowskazy przy zmianie drogi, za jakimi punktami
    > orientacyjnymi się odbija (tory, rzeczki...), itp. Owszem -
    > zajmuje to trochę czasu przed podróżą, a idealnie mieć w
    > samochodzie drugą osobę umiejącą czytać mapę.

    A jak nie masz ? synek za mlody, zona .. juz lepiej niech spi :-)

    > Papierowa mapa ma tę przewagę, że w całej skali jest jednakowo
    > dokładna,

    Niestety - jest tez jednakowo niedokladna. To co piszesz to jest w
    Polsce utopia - drogi sa kiepsko oznakowane, trzeba znac niepisane
    reguly. Czesto sie trzeba zatrzymac i przeanalizowac, a i tak ci
    nie pomoze.
    Nie wychwalam przy tym nawigacji bezkrytycznie - bo i te sa
    niedokladne i potrafia na zla droge sprowadzic.

    Efekt - pilotowalem kiedys z trzema GPS-ami i dwoma atlasami w
    reku. Zabraklo tej godzinki na przygotowanie, drugiej w rezerwie i
    nie moglismy sie pomylic.

    > Ale podróżując wyłącznie z nawigacją mam czasem dziwne wrażenie,
    > że kompletnie nie wiem gdzie jestem ;)

    Normalka. Nawigacja zgasnie .. a ty wiesz ze jestes gdzies miedzy
    Szczecinem a Krakowem.
    Ale to w sumie dobrze o niej swiadczy, i przeczy temu co piszesz -
    po prostu uwasz swojej nawigacji :-)

    > Tak na poparcie:
    > okolice Elbląga, boczna droga, może z 1 km od DK7. Zatrzymuje się
    > facet załadowany ewidentnie nad morze i pyta się, którędy do
    > Władysławowa. [...]
    > Czemu? Otóż w międzyczasie dojechał do Władysławowa - tego obok
    > Kazimierzowa, pod Elblągiem ;)

    Ale z papierem mogloby byc tak samo. Moze by sie zorientowal ze
    szuka Wladka nad morzem, a moze nie.

    J.