  • 31. Data: 2010-02-19 20:47:45
    Temat: Re: Swap silnika z punto do sejacza zakonczony :)
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    Paweł Andziak pisze:
    > Jak taka przekładka wygląda czasowo? Długo robiłeś? Sam robiłeś? Dużo
    > rzeczy może ugryźć w dupę? Zastanawiam się czy nie kupić jakiegoś CC lub
    > SC i nie zrobić podobnej przekładki - w ramach nazwijmy to hobby. Nie
    > mam wykształcenia mechanicznego, na codzień siedzę w IT, ale wymienić
    > amortyzatory, tarcze i klocki hamulcowe w samochodzie czy gaźniki w
    > motocyklu potrafię. W skrócie - opowiedz coś więcej o całym procesie
    > przygotowania sprzętu i samej przekładki.

    Ja tez na codzien siedzialem w IT :) ale od kilku lat migruje do
    warsztatu: przyjemniejsza robota :)

    Potrzebne beda:
    Silnik najlepiej kompletny, z osprzetem i z jednego kompletu komputer,
    elektronika immo + pasujacy do tego kluczyk. Mozna sam komp. i dac go do
    wylaczenia immo w ogole.
    Instalacja zostaje SC. W SPI potrzebny jest kawalek wiazki punto ten
    przy wtryskach. Wszystkie wtryski sa podlaczone rownolegle. Przydalyby
    sie weze chlodzenia punto, bo maja krocce do podgrzewania "gaznika".
    No i wydech. Ja mialem to szczescie, ze kupilem cale auto i chcac nie
    chcac rzezbilem z oryginalu. Efekt jest niezly (przynajmniej, jesli
    chodzi o brzmienie), uklad jest krotszy i otwarty, jest tylko kat. i
    pierwszy tlumik (przelotowy) i dalej rura w swiat.

    Szczerze mowiac nie majac punciaka dawcy czesci koszt bylby duzo wyzszy
    (jezdzenie po szrotach z kazda duperela, robnienie wydechu, wezyki i
    inne gowna: czas i kasa)

    Samo przelozenie to prosta sprawa. Robiac wszystko starannie i bez
    pospiechu zajelo mi to moze 30-40 godzin.

    MarcinJM

  • 32. Data: 2010-02-19 20:54:06
    Od: Paweł Andziak <g...@g...pl>

    MarcinJM pisze:

    > Szczerze mowiac nie majac punciaka dawcy czesci koszt bylby duzo wyzszy
    > (jezdzenie po szrotach z kazda duperela, robnienie wydechu, wezyki i
    > inne gowna: czas i kasa)

    Pomysl z zakupem calego anglika jako dawcy mi się podoba.

    > Samo przelozenie to prosta sprawa. Robiac wszystko starannie i bez
    > pospiechu zajelo mi to moze 30-40 godzin.

    A masz moze jakies ciekawe materialy na ten temat? Ksiazki? Linki do
    stron WWW?

    --
    ganda

  • 33. Data: 2010-02-19 21:27:23
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    Paweł Andziak pisze:
    > A masz moze jakies ciekawe materialy na ten temat? Ksiazki? Linki do
    > stron WWW?

    W sumie nie trafilem nigdzie na jakis kompleksowy material. W sporej
    czesci przydalo sie doswiadczenie z kilku dziwnych przekladek, ktore
    robilem, wiec nie balem sie wyzwania, a zadanie okazalo sie prostsze niz
    sadzilem. Wszystkie czynnosci robilem sam, bez niczyjej pomocy.

    MarcinJM

  • 34. Data: 2010-02-19 21:32:44
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    roberts pisze:

    > Lepiej bylo wsadzic motor z Punto GT 1.4 Turbo. Juz widzialem taki projekt.

    Poczytaj wątek. Już zostały podane powody, dla których turbo jest bez
    sensu w tym przypadku.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 35. Data: 2010-02-19 21:56:18
    Od: DoQ <p...@g...com>

    MarcinJM pisze:

    > Filtr udalo sie zmiescic pod zderzakiem dosc zgrabnie.
    > Dzwignia sprzegla z dodatkowym mocowaniem linki, zeby skrocic skok
    > pedalu sprzegla.
    > Deska kokpitu podcieta tyle ile sie dalo.

    Generalnie szacunek za realizacje i samozaparcie, bo mi by sie nie
    chcialo tak dlubac dla 20KM zysku:) Chyba poszukalbym silnika 1,2 86KM
    predzej...

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 36. Data: 2010-02-19 22:10:30
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    DoQ pisze:

    > Generalnie szacunek za realizacje i samozaparcie, bo mi by sie nie
    > chcialo tak dlubac dla 20KM zysku:) Chyba poszukalbym silnika 1,2 86KM
    > predzej...

    Tylko 20KM i az 36%
    Ludzie placa duzo wiecej za duzo mniejsze przyrosty.
    A im wyzej tym drozej i przyrosty mniejsze.

    MarcinJM

  • 37. Data: 2010-02-19 22:37:54
    Od: DoQ <p...@g...com>

    MarcinJM pisze:

    > Tylko 20KM i az 36%
    > Ludzie placa duzo wiecej za duzo mniejsze przyrosty.
    > A im wyzej tym drozej i przyrosty mniejsze.

    Ale w 1,2 86KM mialbys te 12KM wiecej:)

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 38. Data: 2010-02-19 23:24:09
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    DoQ pisze:

    > Ale w 1,2 86KM mialbys te 12KM wiecej:)

    1.2 16V ma też sporo wad.

    Po pierwsze dalszy tuning jest droższy o to że trzeba dwa wałki i
    przerobić popychacze hydrauliczne na mechaniczne (które się bardzo
    trudno potem reguluje).

    Do tego ogóle 1.2 16V jest silnikiem mało popularnym, więc graty nie są
    już aż tak łatwo dostępne, generalnie silnik jest dość nieudany i Fiat
    bardzo szybko się z niego wycofał.

  • 39. Data: 2010-02-19 23:26:05
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Tomasz Pyra pisze:

    > Do tego ogóle 1.2 16V jest silnikiem mało popularnym, więc graty nie są
    > już aż tak łatwo dostępne, generalnie silnik jest dość nieudany i Fiat
    > bardzo szybko się z niego wycofał.

    No coz, nadwyrezyli troche konstrukcje i nie wypalilo - wloszczyzna ;-)

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 40. Data: 2010-02-19 23:49:18
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    DoQ pisze:

    > No coz, nadwyrezyli troche konstrukcje i nie wypalilo - wloszczyzna ;-)

    Nadwyrężenie to jedno, ale wtopa jeszcze tam była ogólnie z elektroniką
    silnika - w Punto II jest już zupełnie zmieniona elektronika Boscha, bo
    w tej Magneti Marelli z Punto I sypało się dokładnie wszystko - od
    czujników po wtryskiwacze.