  • 11. Data: 2009-02-17 21:39:55
    Temat: Re: Suszarka do kłaków z jonizatorem !
    Od: "bagno" <b...@o...pl>

    sofu wrote:
    > Witam!
    > Kupilem ostatnio w ekskluzywnym sklepie o nazwie Biedronka suszarke do
    > wlosów, dokładnie taka jak ta:
    > http://www.allegro.pl/item551016974_rewelacyjna_susz
    arka_z_dyfuzorem_2000_w_nowa.html
    > tylko ze sie nieco inaczej nazywa.
    > Napisali napudelku ze ma funkcje jonizacji.
    > I tu mam pytanie (poniewaz nie chce jej rozbierac, zeby nie utracic
    > gwarancji).
    > Czy ktos wie jak ta jonizacja jest realizowana w suszarkach do włosów?
    > Na czym to polega? Pewnie to we wszystkich suszarkach, ktore to maja
    > jest podobnie zrobione?
    > Chodzi mi nie tyle o to czym jest jonizacja powietrza, a oto w jaki
    > sposob jest to robione?

    Rozebralem takie cos

    http://allegro.pl/item559116970_prostownica_efalock_
    flat_champ_najtaniej.html

    i jest tam silniczek z nalozonym na oske kawalkiem tworzywa sztucznego. Ktos
    mi
    powiedzial, ze to wlasnie sluzy do jonizacji. Wie ktos moze o co chodzi ?

  • 12. Data: 2009-02-17 23:38:37
    Od: "zbyszek" <z...@o...eu>

    > W moim egzeplarzu "jonowej suszarki" sa śrubki pod specjalne wkretaki do
    > ktorych nie pasuja żadne koncówki (jakie mam). Wiec nie moge odkrecic

    A młotkiem otworzyć próbowałeś? :)

    zbyszek

  • 13. Data: 2009-02-17 23:39:47
    Od: "sofu" <m...@o...pl>

    Użytkownik "bagno" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > mi
    > powiedzial, ze to wlasnie sluzy do jonizacji. Wie ktos moze o co chodzi ?

    --------

    To ja lepszy numer widzialem: kawalek plastikowj tasmy co prawda jakies
    wzorzystej naklejonej na jedno smigiełko wiatraka w markowym nawilżaczu
    powietrza. Niby to mialo powodowac jonizacje, bo innych rzeczy tam nie
    widzialem, a zrobilem dość dokładną "sekcje zwłok" urzadzenia.

    pozdrawiam - Janusz

  • 14. Data: 2009-02-17 23:50:47
    Od: "sofu" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <TOO_MUCH_SPAM@TO_MUCH.com> napisał w
    wiadomości news:gnf6kv$hkq$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > Dlatego zwróciłem uwagę, że widziałem to w starej suszarce, gdzie
    > izolacja już była taka sobie. W prawidłowo działającej rzeczywiście, nic
    > nie powinno przeskakiwać. A czy to jest szkodliwe? Chyba nie, skoro
    > wolno to sprzedawać.

    -----------
    A wiadomo?
    Ja to pisalem w tym wzgledzie, ze jakby mial byc jakis jonizator oparty o
    wysokie napiecie, to by taka iskry czy jakas poswiate nawet szczatkowa
    powinno sie zobaczyc w calkowitej ciemnosci. A tutaj ni diabła.
    Przeciez przepływ powietrza jest w tym dosc znaczny wiec i "produkcja jonow"
    tez byc powinna dosc znaczna?

    Swoja droga wirujace płaty helikoptera potrafia wywołac niezłe
    elektryzowanie sie powietrza. Byc moze zrobili z czegos smigielko i to ono
    "robi" za jonizacje?

    Janusz

  • 15. Data: 2009-02-17 23:53:33
    Od: "sofu" <m...@o...pl>

    Użytkownik "zbyszek" <z...@o...eu> napisał w wiadomości

    > A młotkiem otworzyć próbowałeœ? :)
    >
    > zbyszek

    Zapłac mi za nowa, to ja potraktuje czym chcesz!?

    Janusz

  • 16. Data: 2009-02-18 09:32:06
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    > Widzę że z rodzaju tych strachliwych jesteś...
    > Co tu robisz na grupie elektronicznej skoro się takiego słabego prądu
    > boisz? ;-)
    Nie jestem strachliwy, kiedyś w ramach pracy byłem rażony średnio pięć razy dziennie
    zanim nie nauczyłem się, gdzie łap nie zbliżać. Z tej wiedzy też wiem, że często
    uboczne efekty porażenia, nawet znikomym prądem, skutkują wypadkiem.

> [...]
    > długimi włosami
    > po suszeniu tradycyjną suszarką wygląda jak strach na wróble bo ma każdy
    > włos
    > w inną stronę (odpychają się naelektryzowane) ? Ten jonizator po prostu
    > pomaga
    > rozładować te ładunki jakie tworzą się przy czesaniu włosów w suchym
    > powietrzu...
    > Powietrze z takiej suszarki nowego typu po prostu lepiej przewodzi prąd
    > i włosy
    > się nie elektryzują tak bardzo jak przy suszeniu starego typu suszarką.
    Masz na to jakieś badania, bo tak "na słowo" to wierzę w tej chwili Tobie
    w takim samym stopniu jak każdej reklamie ;-).
    K.

  • 17. Data: 2009-02-18 09:37:08
    Od: John Smith <d...@b...pl>

> [...]
    >
    > Swoja droga wirujace płaty helikoptera potrafia wywołac niezłe
    > elektryzowanie sie powietrza. Byc moze zrobili z czegos smigielko i to ono

    Z tą suszarką to trudna sprawa, nie znalazłem normy która by opisywała produkt
    konsumencki z jonizacją. Oznacza to dowolność działań producenta.
    Nie ma się co przejmować, jeszcze w latach osiemdziesiątych suszarki "pluły"
    drobinami azbestu i ludzie żyją. Chyba.
    Pozdro,
    K.

  • 18. Data: 2009-02-18 09:57:07
    Od: "sofu" <m...@o...pl>

    Użytkownik "John Smith" <d...@b...pl> napisał w wiadomości
    -------------
    > Masz na to jakieś badania, bo tak "na słowo" to wierzę w tej chwili Tobie
    > w takim samym stopniu jak każdej reklamie ;-).
    > K.
    >---------

    Widzę, że kolega jest niedowiarek. Trzeba wierzyć! Tak jest łatwiej!
    Niejaka MIRIETKA z Kafeterii tez uwierzyła i jest jej teraz dobrze:

    Mirietka
    Mam pytanie. Co sadzicie o suszarkach jonizujacych? Ja mam taka i jestem
    bardzo zadowolona. Nie uzywam zadnych odzywek, bo jonizator pielegnuje
    wlosy. Ja to odczuwam wyraznie. Ciekawa jestem jak jest u Was?

    Ja jej odpowiem tu i teraz: Ja też to odczuwam wyrażnie, ale tylko na
    włosach łonowych!

    (watek byl o różnych odżywkach do włosów i w ogóle o damskich kudłach)

    Tak wiec reasumujac pierwsze primo, w coć trzeba wierzyć. Nawet w to, ze
    ktos nas robi w ch... z tą jonizacja w suszarkach do włosów. No bo przeciez
    jak to miec suszarke bez jonizacji? To sie przeciez włosy niszczą od tych
    starych suszarek. A tak to nie trzeba nawet odżywek......... niszczacych
    włosy.

    Janusz

  • 19. Data: 2009-02-18 12:03:39
    Od: "sofu" <m...@o...pl>

> [...]
    > mi
    > powiedzial, ze to wlasnie sluzy do jonizacji. Wie ktos moze o co chodzi ?

    ------------

    Na stronie http://promis.pl/sklep/index.php?products=product&pr
    od_id=800
    znalazle cos takiego w opisie suszarki do włosów:

    Suszarka BOSCH PHD 7960 profi beautixx silentION

    - Jonizator: Specjalny silniczek wewnątrz urządzenia wytwarzający miliony
    dobroczynnych jonów ujemnych. Dzięki nim nasze włosy nie elektryzują się,
    stają się miękkie jak po użyciu balsamu i łatwo je ułożyć

    ----
    Wychodzi na to, że o żadnym powielaczu i takich tam, nie moze być mowy.
    Prawdopodobnie (niby) jonizacje powietrza uzyskuje sie poprzez wirowanie
    jakichs tarczek. Cos w podobie bylo w szkole: piekielna maszyna
    elektryzujaca z butelka lejdejska. Niewykluczone, ze wytwarzaja sie jakies
    pola elektrostatyczne? Nie znam sie na fizyce w tym zakresie wiec nic
    madrego na ten temat nie moge powiedzieć.

    Janusz

  • 20. Data: 2009-02-18 13:12:08
    Od: "h" <h...@h...he>

    Użytkownik "sofu" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Zapłac mi za nowa, to ja potraktuje czym chcesz!?

    Przecież ona musiała kosztować jakieś drobne.
    Nauka kosztuje więcej.
    Otwórz ją imadłem, podziel się wiedzą :-)