  • 21. Data: 2013-08-13 23:44:37
    Temat: Re: Superb Combi - 1,6 TDI daje radę?
    Od: hisjusz <h...@w...pl>

    W dniu 2013-08-12 22:07, Excite pisze:

    > Jeśli mowa o wersji 105KM bo chyba tylko takie są w Superbie to nie jest
    > aż tak źle aby nazwać ją mułem. Jeździłem Passatem B6 z 1.9tdi w wersji
    > 105KM/250Nm i o ile ktoś nie wymaga ponadprzeciętnych osiągów to nie
    > jest źle. Jak ktoś spokojnie jeździ, raczej pasywnie to te 105KM będzie
    > w zupełności wystarczające.

    Nie porównuj 1,9 do 1,6!

  • 22. Data: 2013-08-13 23:48:40
    Od: hisjusz <h...@w...pl>

    > dwa momenty które są super w automacie:
    > 1. ruszanie pod górkę (szczególnie jak sie zrobi pod górkę większy
    > korek). puszczasz hamulec naciskasz gaz i jedziesz :) żadnego ruszania
    > z ręcznego cofania sie auta itp...
    > 2. manewrowanie na wstecznym. dajesz R, puszczasz hamulec i sobie
    > spokojnie manewrujesz nie pałując sie ze sprzęgłem i gazem. Możesz sie
    > spokojnie skupić na kręceniem.

    No i musi Cię być stać;] Nie ma sprzętu który się nie psuje. Nie
    zaholujesz sobie automatu na lince. Zdzichu z rogu nie naprawi DSG.
    Czechu z Boku nie ze stroi skrzyni z silnikiem.
    No i jak nie DSG. To więcej musi spalić i basta.
    Krótko automat albo manual z podwójnym sprzęgłem i mechatroniką nie jest
    dla słabo zarabiających.
    Amen!

  • 23. Data: 2013-08-14 00:04:05
    Od: Excite <n...@n...bedzie.pl>

    W dniu 2013-08-13 23:44, hisjusz pisze:
    > Nie porównuj 1,9 do 1,6!

    Dlaczego nie ?

  • 24. Data: 2013-08-14 08:57:09
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Wed, 14 Aug 2013 00:04:05 +0200, Excite napisał(a):

    > Dlaczego nie ?
    Również się dołożę - dlaczego?

    POmijam marketingowy przekaz wszelkich redaktorów, którzy piszą bez
    owijania w bawełnę - 1,6 w miejsce 1,9 i właśnie je porównują. Dodatkowo
    piszą, że 1,6 to ta sama konstrukcja co 2,0, tylko o zmniejszonej
    pojemności.

    --
    Franc

  • 25. Data: 2013-08-14 09:36:14
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Tue, 13 Aug 2013 23:41:44 +0200, hisjusz napisał(a):

    > O ile go na to stać*
    To też - cena zakupu mocno zwyżkuje. No i potencjalny serwis po upłynięciu
    gwarancji.

    --
    Franc

  • 26. Data: 2013-08-14 10:33:04
    Od: hisjusz <h...@w...pl>

    W dniu 2013-08-14 08:57, Franc pisze:

> [...]
    > owijania w bawełnę - 1,6 w miejsce 1,9 i właśnie je porównują. Dodatkowo
    > piszą, że 1,6 to ta sama konstrukcja co 2,0, tylko o zmniejszonej

    Mniejsza moc samego słupka.
    Mam Polo 1,4 tdi 2000 co niby ma tyle samo koni co passat 1,9 tdi 1996.
    To 1,4 naprawdę trzeba cisnąc żeby to zaczęło jechać. Gdy podjeżdżam pod
    wzniesienie 1,4 trzęsie się cały silnik, odpowiednio trzeba dawać gaz bo
    zgaśnie. Te same wzniesienie 1,9 tdi samochód pokonuje bez bulu tylko z
    odpuszczanym sprzęgłem, nie widziałem w 1,9 żeby trząsł się silnik jak
    by chciał wyskoczyć z ramy.

  • 27. Data: 2013-08-14 10:43:34
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-08-14, hisjusz <h...@w...pl> wrote:

> [...]
    > zgaśnie. Te same wzniesienie 1,9 tdi samochód pokonuje bez bulu tylko z
    > odpuszczanym sprzęgłem, nie widziałem w 1,9 żeby trząsł się silnik jak

    Tylko przy ilu obrotach to Polo ma tyle koni co ten Passat? Moc to nic
    innego jak moment obrotowy x obroty.

    No i jak Ty tym Polo wjezdzasz pod to wzniesienie? Na 5 biegu i
    500 obrotach czy jak?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 28. Data: 2013-08-14 12:09:49
    Od: Excite <n...@n...bedzie.pl>

    W dniu 2013-08-14 10:33, hisjusz pisze:
    > Mniejsza moc samego słupka.

    Że co ? :) Jakiego słupka ?
    Moc i moment obrotowy jest ten sam ! Przebieg momentu względem obrotów
    jest na tyle zbliżony że nie ma to większego znaczenia. 250Nm z 1.9 nie
    będzie mocniejsze niż 250Nm z 1.6.

    > Mam Polo 1,4 tdi 2000 co niby ma tyle samo koni co passat 1,9 tdi 1996.

    Czy 1.4tdi ma tyle samo Nm i taki sam lub przynajmniej podobny przebieg
    momentu co 1.9 ? Z pewnością nie więc porównanie bez sensu.

  • 29. Data: 2013-08-14 12:16:08
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-08-14, Excite <n...@n...bedzie.pl> wrote:

    > Że co ? :) Jakiego słupka ?

    Bo naczytal sie, ze blok silnika to slupek ;-)

    > Moc i moment obrotowy jest ten sam ! Przebieg momentu względem obrotów
    > jest na tyle zbliżony że nie ma to większego znaczenia. 250Nm z 1.9 nie
    > będzie mocniejsze niż 250Nm z 1.6.

    Tyle, ze to raczej nie mozliwe ;-)

    > Czy 1.4tdi ma tyle samo Nm i taki sam lub przynajmniej podobny przebieg
    > momentu co 1.9 ? Z pewnością nie więc porównanie bez sensu.

    Bo malo kto wie, ze nie ma znaczenia moc a moment i jego przebieg.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 30. Data: 2013-08-14 12:52:15
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-08-14 12:16, AZ pisze:

    > Bo malo kto wie, ze nie ma znaczenia moc a moment i jego przebieg.

    Niektórzy też twierdzą że moment się nie liczy, ważna jest MOC!! ;)

    Lewis