  • 41. Data: 2013-08-16 10:37:53
    Temat: Re: Superb Combi - 1,6 TDI daje radę?
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    > 1.6 TDI:
    > Moc silnika: 105 KM, przy 4400 obr/min
    > Maksymalny moment obrotowy: 250 Nm, przy 1500-2500 obr/min
    raczej 250Nm przy 2500tys, to sie zgodze
    oraz 100KM do 119KM od 3000obr/min do 4900...
    Wszystko przesuniete w gore, fizyki nie oszukasz...

  • 42. Data: 2013-08-16 12:55:20
    Od: Excite <n...@n...bedzie.pl>

    W dniu 2013-08-16 10:37, wchpikus pisze:
    > raczej 250Nm przy 2500tys, to sie zgodze

    Stały moment maksymalny w przedziale 1500-2500 obr/min to nie jest nic
    niezwykłego w turbo ze zmienną geometrią. Dane techniczne dla 1.6tdi
    podają to co napisałem wcześniej.

    > oraz 100KM do 119KM od 3000obr/min do 4900...
    > Wszystko przesuniete w gore, fizyki nie oszukasz...

    Ty piszesz o jakichś własnych wyliczeniach czy opierasz się na danych
    technicznych ? VAG nigdzie nie podaje 100 ani 119KM mocy maksymalnej dla
    wersji 105KM. Moment w wyższych obrotach idzie tak w dół że wychodzi te
    105KM przy 4400.

  • 43. Data: 2013-08-16 12:58:47
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    W dniu 2013-08-16 12:55, Excite pisze:
    > w przedziale 1500-2500 obr/min to nie jest

    zobacz tutaj
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=41587

    nie mowie o chip-owanym silniku, fabryka

  • 44. Data: 2013-08-16 14:22:21
    Od: Excite <n...@n...bedzie.pl>

    W dniu 2013-08-16 12:58, wchpikus pisze:
    > zobacz tutaj
    > http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=41587
    > nie mowie o chip-owanym silniku, fabryka

    Odchylenia zawsze będą (błąd hamowni + różnice temperatur + dotarcie
    silnika + różne paliwo + różne zapchanie filtra powietrza) ale z danych
    fabrycznych wynika że ma być 250Nm w zakresie 1500-2500.

    Bonus mocy jak widać na wykresie nadal występuje, jak 1.9tdi 105KM były
    sprawdzane na hamowni to nie rzadko dawały 115-120KM mocy maksymalnej.
    1.6tdi 105KM można traktować jako brata bliźniaka 1.9tdi 105KM którego
    zastąpił, różnice są tak małe że pomijalne.

  • 45. Data: 2013-08-16 16:54:34
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2013-08-14 12:16, AZ wrote:

    > Bo malo kto wie, ze nie ma znaczenia moc a moment

    Tak było w samochodach napędzanych maszyną parowa. Potem wynaleźli
    skrzynie biegów.

    > i jego przebieg.

    A to zalezy już do czego ci ta moc czy moment potrzebny.

    Shrek.

  • 46. Data: 2013-08-16 16:59:57
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2013-08-12 21:52, Tomasz Gorbaczuk wrote:

    > Mi też wszyscy mówili, że frajda z jazdy jest tylko wtedy gdy wachlujemy
    > "wajchą". Teraz wiem, że wszystkich tych doradców poje...ało. Gdy
    > człowiek, dzień w dzień musi dojeżdżać autem do roboty, stać w korkach,
    > jechać 10h z Wawy do Zakopanego czy innego "kurortu" - nie ma nic
    > lepszego niż automat.

    Zalezy - ja prywatnie jeżdzę manualem, w pracy wszystkie to automaty. I
    prywatnie wole jednak manual - może to nie kwestia skrzyni a silników -
    jedna wolę swoją benzynę, niż disle.

    Jedyny automat jaki był fajny to BMW 850 - choć też wolałbym żeby był
    manual;)

    Shrek.

  • 47. Data: 2013-08-16 22:50:04
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-08-16, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Tak było w samochodach napędzanych maszyną parowa. Potem wynaleźli
    > skrzynie biegów.

    Czyli teraz liczy sie tylko moc?

    > A to zalezy już do czego ci ta moc czy moment potrzebny.

    Do jazdy bo do czego innego?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 48. Data: 2013-08-17 00:18:05
    Od: Excite <n...@n...bedzie.pl>

    W dniu 2013-08-16 22:50, AZ pisze:
    > Czyli teraz liczy sie tylko moc?

    Liczy się przebieg momentu obrotowego względem obrotów co przekłada się
    na moc.

    > Do jazdy bo do czego innego?

    Inna jest jazda ciągnika rolniczego a inna motocykla sportowego więc i
    wymagania co do momentu i mocy są inne. Moc wynika z momentu więc nie ma
    czegoś takiego jak tylko moment lub tylko moc bo te dwie kwestie są ze
    sobą połączone. Tyle tylko że nie każdy ogarnia tą zależność stąd
    uproszczenia "liczy się moc" lub "liczy się moment".

  • 49. Data: 2013-08-17 07:29:30
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2013-08-16 22:50, AZ wrote:

    > Czyli teraz liczy sie tylko moc?

    W bardzo dużym uproszczeniu tak. Jak masz wystarczajco mocy to ją
    skrzynią biegów na moment przerobisz. Jak masz moment, ale nie masz
    mocy, to wyjdzie ci traktor.

    > Do jazdy bo do czego innego?

    To z grubsza wszystkim da się pojechać jak tylko ma odpowiednią moc,
    kwestia jak często trzeba wajchą machać. Co innego, gdybyś się miał
    scigać na 1/4 mili, albo holować samoloty na lotnisku.

    Shrek.