eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaFotografowanie w muzeach - już można?!Re: Super! To ja od razu mam małą prośbę o zdjęcie na Wawelu! :) [Re: Fotografowanie w muzeach - już można?!]
    From: e...@o...pl
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Super! To ja od razu mam małą prośbę o zdjęcie na Wawelu! :) [Re:
    Fotografowanie w muzeach - już można?!]
    Date: Sun, 11 Apr 2010 15:07:32 +0200
    Sender: n...@n...onet.pl

    > od kiedy to kościół katolicki jest prywatnym terytorium,
    > co za heretyk z ciebie.
    > Kościół katolicki i co za tym idzie wszystkie świątynie są współne dla
    > wszystkich Polaków, nawet tych nie wierzących.
    > Gdyby iść Twoim tokiem rozumowania, to nie mógłbym sie udac na
    > nabożeństwo do innego kościoła, bo to "inny dom" tak jak podajesz
    > przykład swojego podwórka,  BO WŁAŚCICIEL POSESJI (czyli tego innego
    > kościoła) mnie nie zaprosił, więc nie mogę tam wejść.
    > Kolego brednie wypisujesz!!
    > Idąc Twoim tokiem rozumowania, jakim prawem jeździsz, do innego miasta,
> [...]

    Z niekłamanym zdumieniem czytam niedorzeczności, jakie sobie
    luzacko wypisujesz.
    To, że kościół (parafia, diecezja) zapraszają wszystkich
    wierzących i niewierzących do swoich kościołów, nie znaczy,
    że w jakiejś tam części stajesz się właścicielem tych budowli.
    Naprawdę nie wiem jak pokręcony trzeba mieć tok myślenia,
    aby z zaproszenia do dowolnej świątyni wyciągnąć wniosek,
    że wszystkie świątynie są "nasze".
    Naprawdę sądzisz, że tak samo możesz wejść na teren budynków
    administracyjnych jakiejś parafii? Albo na teren budynków zakonu?
    Albo do np. pomieszczenia kasy katolickiej uczelni? Wszak studenci
    wchodzą na uczelnię aby się uczyć. I z prawa wejścia do kościoła
    nabierasz jakichś praw własności do budynku i zgromadzonych
    tam zabytkowych obiektów. I tak samo odnośnie cerkwi? Albo do j
    akiegoś polskiego meczetu? Albo znajdującej się Polsce żydowskiej
    synagogi? Wchodzisz i myślisz, że są Twoje? A po umówieniu
    się z kilkoma kumplami możesz jakiś kościół sprzedać? Albo
    zabrać jakiś obraz do domu? Wszak należy do "wszystkich Polaków",
    czyli także do Ciebie. To nie będzie kradzież, tylko czasowa
    zmiana miejsca ekspozycji. Ciekawe, jak to wytłumaczysz w sądzie.

    Przykłady z ulicą w innym mieście podałeś beznadziejnie głupie.
    Nikt nic z nich nie zrozumie.

    Trzymaj się dzielnie. Używaj dowolnie wszystkiego, co uważasz
    za wspólne. Przynajmniej tak długo, jak jesteś na wolności.

    Piotr