  • 21. Data: 2009-05-19 12:52:00
    Temat: Re: Sugiestie/opinie o językach programowania.
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Grzegorz Krukowski wrote:
    > Aby jak najmniejszym kosztem obGUIć 30 letnie programy w FORTRANie. U
    > mnie w firmie krążą takie staruszki - użyteczne lecz wiekowe.

    Przyznam, że to bolesne zadanie. Powodzenia, z F w .NET mam 0
    doswiadczeń (na szczęście).

  • 22. Data: 2009-05-19 12:56:07
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Tue, 19 May 2009 11:34:15 +0200, Jacek Czerwinski <...@...z.pl> wrote:

    >Fortran (przynajmniej ten klasyczny) ma takie fikuśne struktury danych
    >a dokładnie to brak współczesnych struktur danych, że nie wyobrażam
    >sobie pełnej kompatybilności. To musi wyjść potworek jak Managed C++

    Masz pojecie o Fortranie jak ja o japonskim teatrze Kabuki. Nawet nei
    miales w reku ksaizki o Fortranie

    A.L.

  • 23. Data: 2009-05-19 13:17:30
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    A.L. pisze:

    > Masz pojecie o Fortranie jak ja o japonskim teatrze Kabuki. Nawet nei
    > miales w reku ksaizki o Fortranie

    Zaledwie od 1983 roku i sporo kaski na tamte czasy mi przyniósł, ale to nic.
    Z nowszymi oczywiście nie mam nic wspólnego.

    Przenieś na .NET BLOCK DATA (chyba się to tak pisało) i COMMONY, te
    rzeczy ... to są śmiercionośne jak na dziś techniki ale tak ma być
    (miało być).

    Nie po to są języki z VM zeby fortany dziś implementować.

  • 24. Data: 2009-05-19 13:26:37
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Tue, 19 May 2009 15:17:30 +0200, Jacek Czerwinski <...@...z.pl> wrote:

    >Zaledwie od 1983 roku i sporo kaski na tamte czasy mi przyniósł, ale to nic.
    >Z nowszymi oczywiście nie mam nic wspólnego.

    No wlasnei na tym polega problem. O Fortranei wiesz tyl co o jakpnskim
    teatrze Kabuki. A i w 83 roku Frotran (f77) byl calkiem znosny.

    Odswiez sobie pamiec, zwlaszcza popatrz na fortrany 200+

    http://en.wikipedia.org/wiki/Fortran

    A.L.

  • 25. Data: 2009-05-19 15:04:12
    Od: Łukasz 'Maly' Ostrowski <m...@n...pl>

    On Tue, 19 May 2009 15:17:30 +0200, Jacek Czerwinski wrote:
    > Przenieś na .NET BLOCK DATA (chyba się to tak pisało) i COMMONY, te
    > rzeczy ... to są śmiercionośne jak na dziś techniki ale tak ma być
    > (miało być).

    Nie wdając się w szczegóły, nie znam absolutnie Fortrana,
    te konstrukcje wyglądają jak (statyczne/globalne) zmienne i
    ich inicjalizacja...

    Cóż w tym takiego "śmiercionośnego" i nie
    implemenetowalnego na czymś "aktualnym"?

    Chetnie się dowiem co to robi, jeżeli się mylę.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz 'Maly' Ostrowski. http://maly.nemo.pl/

  • 26. Data: 2009-05-19 16:09:56
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    Łukasz 'Maly' Ostrowski pisze:

> [...]
    > ich inicjalizacja...
    >
    > Cóż w tym takiego "śmiercionośnego" i nie
    > implemenetowalnego na czymś "aktualnym"?
    Bloki pamięci rozmiarze bliżej nieokreślonym, nieznanym w innych
    modułach (i bez API by ta wiedzę tam przekazać). Ułomna być może oamięć
    mi podpowiada, że drugą i kolejną zmienna tablicowa się obliczało.

    Co więcej, ówczesne podręczniki zupełnie swobodnie sugerowały żeby
    tablicę (tfu, tfu obszar pamięci) integerów * 1000 interpretować z
    drugiego modułu jako dwuwymiarową itd. To był na tamte czasy 'normalny'
    sposób przekazywania pamięci, przez przestrzeń globalną.

    Konstrukcja żywcem wzięta z asemblerów.
    W sumie to grupa zagadnień podobna jak w normalnym C.

    Na dzisiejszych językach (zwłaszcza opartych na VM) ochrona jest podstawą.

    Zaimpelmentuj z 'dzisiejszym języku z JVM'
    void fun(char * s)
    {
    s[-3] = '\0';
    }

    Jakoś nie chce mi się wierzyć ani w pełną implementację C w JVM, ani w
    Fortran w .NET

  • 27. Data: 2009-05-19 16:43:37
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Tue, 19 May 2009 17:04:12 +0200, Łukasz 'Maly' Ostrowski
    <m...@n...pl> wrote:

> [...]
    >ich inicjalizacja...
    >
    >Cóż w tym takiego "śmiercionośnego" i nie
    >implemenetowalnego na czymś "aktualnym"?

    BLOCK DATA niespeclalnie byla potzrebna, ale COMMON to bym "namespace
    dla ubogich" i rzecz dosyc uzyteczna. Mianowicie mozna bylo
    zarezerowwac onszar pamieci i nadac mu nazwe. Ten obszar mogl byc
    widziany z wnetrza dowolnej procedury, i co ciekawe, interpretowany w
    sposob specyficzny dla daneg procedury. I tak w obszarze o nazwie
    /AAA/ jedna procedura mogla widziec 4 liczby INTEGER, a inna procedure
    atlice zlozona z 4 elementow

    Byl to konecpt dosyc niskopoziomowy (jak wszystko w Fortranie) ale
    calkiem uzyteczny. Czasami zaluje ze go nie ma. Mozna symulowac przy
    pomocy statycznych atrybutow klas

    A.L.

  • 28. Data: 2009-05-19 17:17:41
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

> [...]

    >a dokładnie to brak współczesnych struktur danych, że nie wyobrażam
    >sobie pełnej kompatybilności. To musi wyjść potworek jak Managed C++
    Z opisu Lahey/Fujitsu FORTRAN .NET
    ,,Ponieważ niektóre cechy starszej wersji języka Fortran (takie jak
    COMMON lub EQUIVALENCE) mogą łamać reguły bezpieczeństwa i standardu
    interfejsowego środowiska CLR, aplikacje Fortran .NET nie są w 100%
    zgodne ze standardem Fortran.''
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 29. Data: 2009-05-19 17:47:06
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    Grzegorz Krukowski pisze:

> [...]
    > COMMON lub EQUIVALENCE) mogą łamać reguły bezpieczeństwa i standardu
    > interfejsowego środowiska CLR, aplikacje Fortran .NET nie są w 100%

    cholera chyba zacznę przewidywać wyniki totolotka
    ;)

  • 30. Data: 2009-05-19 19:32:38
    Od: Łukasz 'Maly' Ostrowski <m...@n...pl>

    On Tue, 19 May 2009 18:09:56 +0200, Jacek Czerwinski wrote:
> [...]
    > drugiego modułu jako dwuwymiarową itd. To był na tamte czasy 'normalny'
    > sposób przekazywania pamięci, przez przestrzeń globalną.

    Takie, uhm, globalne union'y, right? Brzydkie, imo =].

    > Na dzisiejszych językach (zwłaszcza opartych na VM) ochrona jest podstawą.

    Bezdyskusyjnie.

> [...]
    > }
    >

    > Jakoś nie chce mi się wierzyć ani w pełną implementację C w JVM, ani w

    Jak sie uprzeć to wszystko może być w unsafe blocku ;-).
    I wtedy se można mazać "prawie wszędzie" po pamięci
    bez kontroli. ;-).

    <flame>
    Do JVM się nie ustosunkuje, bo to język dla bezdomnych ;-).
    </flame>