  • Data: 2016-12-20 12:48:34
    Temat: Re: Substytut dysku SSD
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 17/12/2016 14:11, ggs wrote:

    > Czy jest sens do starszego lapka , nie posiadajacego SATA włożyc cos takiego :
    >

    > Adapter SD IDE 44 (http://allegro.pl/adapter-przejsciowka-sd-sdhc-do-i
    de-44-pin-i6646553409.html)

    > + do tego jakas szybka karta SDXC 128GB
    >
    > Wytrzyma karta prace jako dysk ? No i jak szacujecie prędkość tego rozwiazania.
    >
    > WinXP na lapku...

    Nie sprawdzi się, ze względu na XP. OSy, które nie są embedded nie
    nadają się na używanie z karty pamięci - "zajeżdżą" ją (jest takowa XP,
    ale nie nada się do domowego kompa).
    Lepiej użyj jakiś tani SSD i przejściówkę IDE44>SATA albo mSATA, tylko
    zwróć uwagę na ilość miejsca na dysk bo przejściówka plus 2,5" może się
    nie zmieścić. Sam używam takiej z SSD SATA 1,8" i jestem b.zadowolony.
    Co do systemu na karcie pamięci to jest to dobre rozwiązanie, ale w
    specyficznych warunkach. Sam używam w Amidze (gdzie OS nie orze tak
    nośnika jak Windows) oraz w serwerze, gdzie uruchamiam ESXi.

    --