-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mail
From: "Jurand" <j...@i...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Stuknęło 40 tysięcy km - podsumowanie usterek w tym czasie
Date: Mon, 27 Sep 2010 21:03:16 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 53
Message-ID: <i7qpm1$omf$1@news.onet.pl>
References: <i7o6ju$hdi$1@inews.gazeta.pl> <i7phkn$pm4$1@news.onet.pl>
<i7pi82$fnt$1@inews.gazeta.pl> <i7qgvc$sj9$1@news.onet.pl>
<i7qit9$av2$1@inews.gazeta.pl> <i7qnlm$hcs$1@news.onet.pl>
<i7qona$3gb$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: nat3-21.ghnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1285614081 25295 91.150.222.21 (27 Sep 2010 19:01:21 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 27 Sep 2010 19:01:21 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3664
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3664
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2313060
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Katanka" <k...@i...pl> napisał w wiadomości
news:i7qona$3gb$1@inews.gazeta.pl...
>> Bo jak dla mnie to jest takie trochę podcieranie dupy szkłem
>
> Może, ale różnica była kolosalna. Na 16-tkach 205/55 jeździło jakby
> ponton/poduszkowiec. Na 18-tkach 235/40 zwyczajnie czuć samochód i jego
> każde zachowanie, to samo mogę powiedzieć o drodze. Nawet się zastanawiam
> czy by 19-tek i profilu 235/35 nie założyć.
Kupujesz 16" 215/55/16 to po pierwsze. Po drugie - czym innym jest złudzenie
"czucia samochodu" na oponach, które każdą nierówność przeniosą od razu na
kierownicę, a czym innym faktyczna możliwość wyciśnięcia tym samochodem na
danym typie nawierzchni 100% jego możliwości m.in. dzięki temu, że opona się
poddaje i ugina, tłumiąc owe nierówności.
>> - jakbyś
>> wsiadł z dobrym kierowcą do swojego samochodu, obutego w dobre 16",
>> to byś się zdziwił, jak się to auto bezproblemowo prowadzi po
>> polskich drogach, w porównaniu do walki z nierównościami przy oponie
>> o profilu 225/40...
>
> Ok, ale o jakich nierównościach piszesz?
O normalnych, polskich drogach, którym daleko do zachodnich standardów.
> Pewnie, że w koleinach trzeba się bardziej namęczyć, ale koleiny w mojej
> okolicy to 2-pasy, więc raczej rzadko tam jeżdżę. Frajdę mam za to jak
> jest dobry asfalt, kręta droga i wtedy szerokie gumy, które dobrze
> trzymają zdecydowanie lepiej się spisują. Nie przekonasz mnie, że 16-tki i
> wysokośc gumy 55 jest lepsza od 18-tki z gumą 40. Nie jest bo różnicę w
> prowadzeniu czuję.
Mógłbym Cię przekonać jadąc Twoim samochodem na takim i na takim zestawie
opon, po różnej jakości drogach. Tam, gdzie na 235/40 musisz walczyć,
omijając nawet drobne nierówności (żeby się ustrzec przed uskokiem koła), na
215/55 spokojnie sobie przejeżdżasz. Poza tym opony o wyższym profilu
zdecydowanie lepiej informują o osiągnięciu krańcowej przyczepności - nie
zrywa przyczepności nagle, masz możliwość lekkiego skorygowania toru jazdy
albo wytracenia prędkości.
> Zresztą jak sobie wyobrażasz 240 koni, 400nM na przód w aucie 1600kg i
> szerokość opony 205? Lekko gaz na trójce i traci przyczepność. Musi być
> szeroka guma, aby auto mogło w miarę normalnie przyspieszać.
Niekoniecznie. Kupujesz DOBRĄ oponę i będziesz miał przyczepność nawet na
szerokości 215. 240 koni w końcu to nie jakaś urywająca głowę moc.
W absolutnej ostateczności przesiadłbym się na 235/45/17 - to jeszcze jako
tako się zachowuje na naszych drogach.
Jurand.
Następne wpisy z tego wątku
- 27.09.10 21:10 Katanka
- 27.09.10 21:19 MariuszM
- 27.09.10 21:21 Jurand
- 27.09.10 21:31 Adam 'Chloru' Drzewososki
- 27.09.10 21:37 Marek P.
- 27.09.10 22:04 Katanka
- 27.09.10 22:43 Adam Płaszczyca
- 27.09.10 22:51 Katanka
- 27.09.10 22:54 AA
- 27.09.10 23:04 Adam 'Chloru' Drzewososki
- 27.09.10 23:05 Cavallino
- 27.09.10 23:08 Adam 'Chloru' Drzewososki
- 27.09.10 23:16 Ludvigus
- 27.09.10 23:22 Robert Rędziak
- 27.09.10 23:28 MariuszM
Najnowsze wątki z tej grupy
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
Najnowsze wątki
- 2025-01-27 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-27 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-27 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-01-27 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-27 Kto ma PRAWNĄ rację? poseł KO mec. R. Giertych v. mec. B. Lewandowski
- 2025-01-27 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-01-27 Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- 2025-01-27 Warszawa => QA Engineer <=
- 2025-01-27 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2025-01-27 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-27 Bieruń => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-01-27 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-27 Kraków => User Experience Designer <=
- 2025-01-27 Kraków => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-26 Trump-2 JUŻ bardzo łaskawy [1_500 ułaskawień skazanych za Bidena za "Kawkę na Kapitolu"]