eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyStuknęło 40 tysięcy km - podsumowanie usterek w tym czasieRe: Stuknęło 40 tysięcy km - podsumowanie usterek w tym czasie
  • Data: 2010-09-27 21:03:16
    Temat: Re: Stuknęło 40 tysięcy km - podsumowanie usterek w tym czasie
    Od: "Jurand" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Katanka" <k...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:i7qona$3gb$1@inews.gazeta.pl...


    >> Bo jak dla mnie to jest takie trochę podcieranie dupy szkłem
    >
    > Może, ale różnica była kolosalna. Na 16-tkach 205/55 jeździło jakby
    > ponton/poduszkowiec. Na 18-tkach 235/40 zwyczajnie czuć samochód i jego
    > każde zachowanie, to samo mogę powiedzieć o drodze. Nawet się zastanawiam
    > czy by 19-tek i profilu 235/35 nie założyć.

    Kupujesz 16" 215/55/16 to po pierwsze. Po drugie - czym innym jest złudzenie
    "czucia samochodu" na oponach, które każdą nierówność przeniosą od razu na
    kierownicę, a czym innym faktyczna możliwość wyciśnięcia tym samochodem na
    danym typie nawierzchni 100% jego możliwości m.in. dzięki temu, że opona się
    poddaje i ugina, tłumiąc owe nierówności.

    >> - jakbyś
    >> wsiadł z dobrym kierowcą do swojego samochodu, obutego w dobre 16",
    >> to byś się zdziwił, jak się to auto bezproblemowo prowadzi po
    >> polskich drogach, w porównaniu do walki z nierównościami przy oponie
    >> o profilu 225/40...
    >
    > Ok, ale o jakich nierównościach piszesz?

    O normalnych, polskich drogach, którym daleko do zachodnich standardów.

    > Pewnie, że w koleinach trzeba się bardziej namęczyć, ale koleiny w mojej
    > okolicy to 2-pasy, więc raczej rzadko tam jeżdżę. Frajdę mam za to jak
    > jest dobry asfalt, kręta droga i wtedy szerokie gumy, które dobrze
    > trzymają zdecydowanie lepiej się spisują. Nie przekonasz mnie, że 16-tki i
    > wysokośc gumy 55 jest lepsza od 18-tki z gumą 40. Nie jest bo różnicę w
    > prowadzeniu czuję.

    Mógłbym Cię przekonać jadąc Twoim samochodem na takim i na takim zestawie
    opon, po różnej jakości drogach. Tam, gdzie na 235/40 musisz walczyć,
    omijając nawet drobne nierówności (żeby się ustrzec przed uskokiem koła), na
    215/55 spokojnie sobie przejeżdżasz. Poza tym opony o wyższym profilu
    zdecydowanie lepiej informują o osiągnięciu krańcowej przyczepności - nie
    zrywa przyczepności nagle, masz możliwość lekkiego skorygowania toru jazdy
    albo wytracenia prędkości.

    > Zresztą jak sobie wyobrażasz 240 koni, 400nM na przód w aucie 1600kg i
    > szerokość opony 205? Lekko gaz na trójce i traci przyczepność. Musi być
    > szeroka guma, aby auto mogło w miarę normalnie przyspieszać.

    Niekoniecznie. Kupujesz DOBRĄ oponę i będziesz miał przyczepność nawet na
    szerokości 215. 240 koni w końcu to nie jakaś urywająca głowę moc.
    W absolutnej ostateczności przesiadłbym się na 235/45/17 - to jeszcze jako
    tako się zachowuje na naszych drogach.

    Jurand.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: