-
Data: 2010-09-27 21:03:16
Temat: Re: Stuknęło 40 tysięcy km - podsumowanie usterek w tym czasie
Od: "Jurand" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "Katanka" <k...@i...pl> napisał w wiadomości
news:i7qona$3gb$1@inews.gazeta.pl...
>> Bo jak dla mnie to jest takie trochę podcieranie dupy szkłem
>
> Może, ale różnica była kolosalna. Na 16-tkach 205/55 jeździło jakby
> ponton/poduszkowiec. Na 18-tkach 235/40 zwyczajnie czuć samochód i jego
> każde zachowanie, to samo mogę powiedzieć o drodze. Nawet się zastanawiam
> czy by 19-tek i profilu 235/35 nie założyć.
Kupujesz 16" 215/55/16 to po pierwsze. Po drugie - czym innym jest złudzenie
"czucia samochodu" na oponach, które każdą nierówność przeniosą od razu na
kierownicę, a czym innym faktyczna możliwość wyciśnięcia tym samochodem na
danym typie nawierzchni 100% jego możliwości m.in. dzięki temu, że opona się
poddaje i ugina, tłumiąc owe nierówności.
>> - jakbyś
>> wsiadł z dobrym kierowcą do swojego samochodu, obutego w dobre 16",
>> to byś się zdziwił, jak się to auto bezproblemowo prowadzi po
>> polskich drogach, w porównaniu do walki z nierównościami przy oponie
>> o profilu 225/40...
>
> Ok, ale o jakich nierównościach piszesz?
O normalnych, polskich drogach, którym daleko do zachodnich standardów.
> Pewnie, że w koleinach trzeba się bardziej namęczyć, ale koleiny w mojej
> okolicy to 2-pasy, więc raczej rzadko tam jeżdżę. Frajdę mam za to jak
> jest dobry asfalt, kręta droga i wtedy szerokie gumy, które dobrze
> trzymają zdecydowanie lepiej się spisują. Nie przekonasz mnie, że 16-tki i
> wysokośc gumy 55 jest lepsza od 18-tki z gumą 40. Nie jest bo różnicę w
> prowadzeniu czuję.
Mógłbym Cię przekonać jadąc Twoim samochodem na takim i na takim zestawie
opon, po różnej jakości drogach. Tam, gdzie na 235/40 musisz walczyć,
omijając nawet drobne nierówności (żeby się ustrzec przed uskokiem koła), na
215/55 spokojnie sobie przejeżdżasz. Poza tym opony o wyższym profilu
zdecydowanie lepiej informują o osiągnięciu krańcowej przyczepności - nie
zrywa przyczepności nagle, masz możliwość lekkiego skorygowania toru jazdy
albo wytracenia prędkości.
> Zresztą jak sobie wyobrażasz 240 koni, 400nM na przód w aucie 1600kg i
> szerokość opony 205? Lekko gaz na trójce i traci przyczepność. Musi być
> szeroka guma, aby auto mogło w miarę normalnie przyspieszać.
Niekoniecznie. Kupujesz DOBRĄ oponę i będziesz miał przyczepność nawet na
szerokości 215. 240 koni w końcu to nie jakaś urywająca głowę moc.
W absolutnej ostateczności przesiadłbym się na 235/45/17 - to jeszcze jako
tako się zachowuje na naszych drogach.
Jurand.
Następne wpisy z tego wątku
- 27.09.10 21:10 Katanka
- 27.09.10 21:19 MariuszM
- 27.09.10 21:21 Jurand
- 27.09.10 21:31 Adam 'Chloru' Drzewososki
- 27.09.10 21:37 Marek P.
- 27.09.10 22:04 Katanka
- 27.09.10 22:43 Adam Płaszczyca
- 27.09.10 22:51 Katanka
- 27.09.10 22:54 AA
- 27.09.10 23:04 Adam 'Chloru' Drzewososki
- 27.09.10 23:05 Cavallino
- 27.09.10 23:08 Adam 'Chloru' Drzewososki
- 27.09.10 23:16 Ludvigus
- 27.09.10 23:22 Robert Rędziak
- 27.09.10 23:28 MariuszM
Najnowsze wątki z tej grupy
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
Najnowsze wątki
- 2025-02-12 Dziwne zachowanie magistrali adresowej w 8085
- 2025-02-11 Mini pecet
- 2025-02-10 Spalił się spaliniak
- 2025-02-10 zarowka wifi - z sensowna apka lub lepiej albo lokalnie lub przez web. I zeby harmonogram miala
- 2025-02-10 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-10 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2025-02-10 Dlaczego takie preferencje banków?
- 2025-02-10 Białystok => iOS Developer (Swift) <=
- 2025-02-10 Mińsk Mazowiecki => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-10 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-10 Współczesne mierniki zniekształceń nieliniowych THD audio, produkują jakieś?
- 2025-02-10 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-10 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-02-10 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-02-10 Chrzanów => NodeJS Developer <=