eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyStuknęło 40 tysięcy km - podsumowanie usterek w tym czasieRe: Stuknęło 40 tysięcy km - podsumowanie usterek w tym czasie
  • Data: 2010-09-27 20:45:08
    Temat: Re: Stuknęło 40 tysięcy km - podsumowanie usterek w tym czasie
    Od: "Katanka" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Jurand wrote:
    > Użytkownik "Katanka" <k...@i...pl> napisał w wiadomości
    > news:i7qit9$av2$1@inews.gazeta.pl...
    >> Jurand wrote:
    >>
    >>>>>> Więcej wad nie stwierdziłem. Więcej przykrych rzeczy nie
    >>>>>> uświadczyłem. Oby kolejne 40kkm przebiegło równie bezproblemowo.
    >>>>>> Chyba nie jest źle z tymi usterkami. Co myślicie?
    >>>>>
    >>>>> Myślę, że zmień koła na 17", albo jeszcze lepiej - na 16", jeśli
    >>>>> zaciski z przodu na to pozwolą. Skończa się tematy wybijającego
    >>>>> się zawieszenia i trzeszczących plastików.
    >>>>
    >>>> Miałem 16-tki, ale jazda na wysokich gumach to niestety już nie
    >>>> było to.
    >>>
    >>> Bo?
    >>
    >> Auto się przechylało za bardzo w zakrętach i nie trzymało się tak
    >> dobrze drogi. Miało też wieksze opóźnienie na wszelkie ruchy
    >> kierownicą (miało większą bezwładność). Przez to nie czułem się
    >> komfortowo. Na niskim profilu robię ruch, nawet malutki, a auto od
    >> razu reaguje. Oczywiście komfort był większy i środek przestał
    >> trzeszczeć, do tego w ogóle nierównści nie czułem na kręgosłupie,
    >> ale mimo wszystko wybieram frajdę z jazdy nad wygodę :)
    >
    > Aha a to Ty jesteś tym człowiekiem, który niedawno pytał, jak się
    > najbardziej efektywnie przyspiesza samochodem? ;)

    Tak :) Teraz wiem, że trzeba cisnąć do odcięcia, a nie przełączac bieg jak
    moment obrotowy opada na wykresie. Człowiek się cały czas czegoś uczy.

    > Bo jak dla mnie to jest takie trochę podcieranie dupy szkłem

    Może, ale różnica była kolosalna. Na 16-tkach 205/55 jeździło jakby
    ponton/poduszkowiec. Na 18-tkach 235/40 zwyczajnie czuć samochód i jego każde
    zachowanie, to samo mogę powiedzieć o drodze. Nawet się zastanawiam czy by
    19-tek i profilu 235/35 nie założyć.

    > - jakbyś
    > wsiadł z dobrym kierowcą do swojego samochodu, obutego w dobre 16",
    > to byś się zdziwił, jak się to auto bezproblemowo prowadzi po
    > polskich drogach, w porównaniu do walki z nierównościami przy oponie
    > o profilu 225/40...

    Ok, ale o jakich nierównościach piszesz? Pewnie, że w koleinach trzeba się
    bardziej namęczyć, ale koleiny w mojej okolicy to 2-pasy, więc raczej rzadko tam
    jeżdżę. Frajdę mam za to jak jest dobry asfalt, kręta droga i wtedy szerokie
    gumy, które dobrze trzymają zdecydowanie lepiej się spisują. Nie przekonasz
    mnie, że 16-tki i wysokośc gumy 55 jest lepsza od 18-tki z gumą 40. Nie jest bo
    różnicę w prowadzeniu czuję.

    Zresztą jak sobie wyobrażasz 240 koni, 400nM na przód w aucie 1600kg i szerokość
    opony 205? Lekko gaz na trójce i traci przyczepność. Musi być szeroka guma, aby
    auto mogło w miarę normalnie przyspieszać.

    --
    Kacper Potocki vel Katanka
    PSN: Katanka_PL | PlayStation3 Fanboy!
    www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl | www.KocieLakocie.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: