-
71. Data: 2014-09-29 23:51:04
Temat: Re: Studzenie silnika
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2014-09-29 22:32, Mateusz Bogusz pisze:
>> Zrozum w końcu że powstał delikatny OT traktujący o samym sensie
>> jakiegokolwiek studzenia turbiny...
>> Padło stwierdzenie że turbo wystarczy studzić 15-30s zależnie od stylu
>> jazdy. Co można odebrać pierdzisz po mieście 15s, gnieciesz go non stop
>> do oporu 30s... Jasne czy dalej mam tłumaczyć?
>
> Ale co do umówienia się na przyszłość, to jak rozumiemy "kilowanie"?
> 4tys obr/min przez 1h autostradą to "kilowanie" czy jeszcze nie?
>
Dla diesla tak :)
"kilowanie" w zasadzie to ciągłe WOT na każdym biegu i kręcenie do
limitera naprzemienne z hamowaniem. Stała jazda po autostradzie blisko
końca zakresu obrotów to też "kilowanie" :)
--
Pozdrawiam
Lewis
https://www.facebook.com/turbolaabpl
-
72. Data: 2014-09-30 18:08:14
Temat: Re: Studzenie silnika
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Mateusz Bogusz" <m...@o...pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:m0cflo$1ch$...@n...news.atman.pl...
>> Zrozum w końcu że powstał delikatny OT traktujący o samym sensie
>> jakiegokolwiek studzenia turbiny...
>> Padło stwierdzenie że turbo wystarczy studzić 15-30s zależnie od stylu
>> jazdy. Co można odebrać pierdzisz po mieście 15s, gnieciesz go non stop
>> do oporu 30s... Jasne czy dalej mam tłumaczyć?
>
> Ale co do umówienia się na przyszłość, to jak rozumiemy "kilowanie"? 4tys
> obr/min przez 1h autostradą to "kilowanie" czy jeszcze nie?
Benzyniakiem?
Spokojna jazda.
Ale chłodzić długo trzeba.
-
73. Data: 2014-09-30 20:39:08
Temat: Re: Studzenie silnika
Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>
W dniu 2014-09-29 23:51, Lewis pisze:
> W dniu 2014-09-29 22:32, Mateusz Bogusz pisze:
>>> Zrozum w końcu że powstał delikatny OT traktujący o samym sensie
>>> jakiegokolwiek studzenia turbiny...
>>> Padło stwierdzenie że turbo wystarczy studzić 15-30s zależnie od stylu
>>> jazdy. Co można odebrać pierdzisz po mieście 15s, gnieciesz go non stop
>>> do oporu 30s... Jasne czy dalej mam tłumaczyć?
>>
>> Ale co do umówienia się na przyszłość, to jak rozumiemy "kilowanie"?
>> 4tys obr/min przez 1h autostradą to "kilowanie" czy jeszcze nie?
>>
>
> Dla diesla tak :)
bez przesady..
Nie dla każdego.
--
Pozdr.
Michał
-
74. Data: 2014-09-30 21:29:11
Temat: Re: Studzenie silnika
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2014-09-30 20:39, Michał Baszyński pisze:
> W dniu 2014-09-29 23:51, Lewis pisze:
>> W dniu 2014-09-29 22:32, Mateusz Bogusz pisze:
>>>> Zrozum w końcu że powstał delikatny OT traktujący o samym sensie
>>>> jakiegokolwiek studzenia turbiny...
>>>> Padło stwierdzenie że turbo wystarczy studzić 15-30s zależnie od stylu
>>>> jazdy. Co można odebrać pierdzisz po mieście 15s, gnieciesz go non stop
>>>> do oporu 30s... Jasne czy dalej mam tłumaczyć?
>>>
>>> Ale co do umówienia się na przyszłość, to jak rozumiemy "kilowanie"?
>>> 4tys obr/min przez 1h autostradą to "kilowanie" czy jeszcze nie?
>>>
>>
>> Dla diesla tak :)
>
> bez przesady..
> Nie dla każdego.
>
No nie każdego ale tak dla 85-90% diesli dostępnych na rynku :)
--
Pozdrawiam
Lewis
https://www.facebook.com/turbolaabpl
-
75. Data: 2014-09-30 22:17:38
Temat: Re: Studzenie silnika
Od: FEniks <x...@p...fm>
W dniu 2014-09-29 12:32, Lewis pisze:
> W dniu 2014-09-29 09:27, Andrzej Lawa pisze:
>> W dniu 26.09.2014 19:18, Lewis pisze:
>>
>>> Ale ja absolutnie nie bronię tego głąba smrodzącego pod oknem tylko
>>> tłumaczę dlaczego turbo się chłodzi a nie gasi się od razu po
>>> kilowaniu.
>>>
>>> Jasne? :)
>>
>> Jasne. Z zastrzeżeniem, że zdaje się istnieją systemy chłodzące
>> działające i po zgaszeniu silnika.
>>
>
> W nowszych sprzętach tak, u mnie niestety nic takiego nie ma. A czym
> porusza się powód tego topicu nie wiemy.
bmw 520d
Ewa