eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Studzenie silnika
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 75

  • 61. Data: 2014-09-28 01:13:43
    Temat: Re: Studzenie silnika
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Lewis,

    Sunday, September 28, 2014, 12:47:59 AM, you wrote:

    >>> EGT mam na poziomie 930C przy pełnym ogniu. A to wystarczy żeby po
    >>> upalaniu turbo świeciło.
    >> I sądzisz, że ile czasu zajmuje jego wystygnięcie do akceptowalnego
    >> poziomu?
    > Ale Wy się upraliście na tę konkretna sytuację "pod dom"

    Tp zajrzyj do posta inicjującego ten wątek.

    > Nigdy nie goniłeś autostradą i nie zjeżdżałeś na stację?
    > ostudzenie po solidnym kilowaniu to 3-5min.

    Ale co to jest to ,,solidne kilowanie" i co ma wspólnego z parkowaniem
    pod domem?


    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 62. Data: 2014-09-28 09:35:21
    Temat: Re: Studzenie silnika
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-09-28 01:13, RoMan Mandziejewicz pisze:
    > Hello Lewis,
    >
    > Sunday, September 28, 2014, 12:47:59 AM, you wrote:
    >
    >>>> EGT mam na poziomie 930C przy pełnym ogniu. A to wystarczy żeby po
    >>>> upalaniu turbo świeciło.
    >>> I sądzisz, że ile czasu zajmuje jego wystygnięcie do akceptowalnego
    >>> poziomu?
    >> Ale Wy się upraliście na tę konkretna sytuację "pod dom"
    >
    > Tp zajrzyj do posta inicjującego ten wątek.
    >
    >> Nigdy nie goniłeś autostradą i nie zjeżdżałeś na stację?
    >> ostudzenie po solidnym kilowaniu to 3-5min.
    >
    > Ale co to jest to ,,solidne kilowanie" i co ma wspólnego z parkowaniem
    > pod domem?
    >
    >

    Zrozum w końcu że powstał delikatny OT traktujący o samym sensie
    jakiegokolwiek studzenia turbiny...
    Padło stwierdzenie że turbo wystarczy studzić 15-30s zależnie od stylu
    jazdy. Co można odebrać pierdzisz po mieście 15s, gnieciesz go non stop
    do oporu 30s... Jasne czy dalej mam tłumaczyć?

    --
    Pozdrawiam
    Lewis
    https://www.facebook.com/turbolaabpl


  • 63. Data: 2014-09-29 08:45:42
    Temat: Re: Studzenie silnika
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2014-09-26 19:16, Lewis pisze:
    > W dniu 2014-09-26 14:09, Chris pisze:
    >> W dniu 2014-09-26 14:04, Lewis pisze:
    >
    >>> Pewnie jeździ jak ciota i nigdy nie widział przez rozgrzaną do białości
    >>> muszlę wirnika wydechowego ;)
    >>
    >> Troszkę kultury :) a jeździ losowo choć frog to nie jest :)
    >>
    >
    > Oj tam śmieję się tylko, bez urazy ;)

    Ok :)

    > Tylko to jest rodzinny dupowóz z odrobiną pazura i pewnie pełnego
    > wykorzystywania potencjału nigdy nie widział :)

    To fakt że wygodny choć bardzie twardy niż zwykła wersja :)

    --
    www.bezwypadkowy.net www.automo.pl www.vinspot.com
    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl
    Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię pojazdu.


  • 64. Data: 2014-09-29 09:27:20
    Temat: Re: Studzenie silnika
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 26.09.2014 19:18, Lewis pisze:

    > Ale ja absolutnie nie bronię tego głąba smrodzącego pod oknem tylko
    > tłumaczę dlaczego turbo się chłodzi a nie gasi się od razu po kilowaniu.
    >
    > Jasne? :)

    Jasne. Z zastrzeżeniem, że zdaje się istnieją systemy chłodzące
    działające i po zgaszeniu silnika.

    --
    Boga prawdopodobnie nie ma.
    A teraz przestań się martwić
    i raduj się życiem!


  • 65. Data: 2014-09-29 09:28:28
    Temat: Re: Studzenie silnika
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 27.09.2014 12:25, RoMan Mandziejewicz pisze:

    >> EGT mam na poziomie 930C przy pełnym ogniu. A to wystarczy żeby po
    >> upalaniu turbo świeciło.
    >
    > Jasne. Bo prosto pod budynek mieszkalny prowadzi dłuuuuuuuugi, prosty
    > tor wyścigowy, na którym jest okazja wreszcie rozgrzać turbinę.

    Niektórym niestety tak się wydaje :(

    --
    Boga prawdopodobnie nie ma.
    A teraz przestań się martwić
    i raduj się życiem!


  • 66. Data: 2014-09-29 12:32:28
    Temat: Re: Studzenie silnika
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-09-29 09:27, Andrzej Lawa pisze:
    > W dniu 26.09.2014 19:18, Lewis pisze:
    >
    >> Ale ja absolutnie nie bronię tego głąba smrodzącego pod oknem tylko
    >> tłumaczę dlaczego turbo się chłodzi a nie gasi się od razu po kilowaniu.
    >>
    >> Jasne? :)
    >
    > Jasne. Z zastrzeżeniem, że zdaje się istnieją systemy chłodzące
    > działające i po zgaszeniu silnika.
    >

    W nowszych sprzętach tak, u mnie niestety nic takiego nie ma. A czym
    porusza się powód tego topicu nie wiemy.

    --
    Pozdrawiam
    Lewis
    https://www.facebook.com/turbolaabpl


  • 67. Data: 2014-09-29 13:10:12
    Temat: Re: Studzenie silnika
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 29.09.2014 12:32, Lewis pisze:
    > W dniu 2014-09-29 09:27, Andrzej Lawa pisze:
    >> W dniu 26.09.2014 19:18, Lewis pisze:
    >>
    >>> Ale ja absolutnie nie bronię tego głąba smrodzącego pod oknem tylko
    >>> tłumaczę dlaczego turbo się chłodzi a nie gasi się od razu po kilowaniu.
    >>>
    >>> Jasne? :)
    >>
    >> Jasne. Z zastrzeżeniem, że zdaje się istnieją systemy chłodzące
    >> działające i po zgaszeniu silnika.
    >>
    >
    > W nowszych sprzętach tak, u mnie niestety nic takiego nie ma. A czym
    > porusza się powód tego topicu nie wiemy.
    >
    Tak czy inaczej to jego problem. Jak nie umie jeździć z turbo tak, żeby
    potem innym nie uprzykrzać życia, to niech sobie turbo wymontuje i tyle.

    --
    Boga prawdopodobnie nie ma.
    A teraz przestań się martwić
    i raduj się życiem!


  • 68. Data: 2014-09-29 14:10:40
    Temat: Re: Studzenie silnika
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-09-29 13:10, Andrzej Lawa pisze:
    > W dniu 29.09.2014 12:32, Lewis pisze:
    >> W dniu 2014-09-29 09:27, Andrzej Lawa pisze:
    >>> W dniu 26.09.2014 19:18, Lewis pisze:
    >>>
    >>>> Ale ja absolutnie nie bronię tego głąba smrodzącego pod oknem tylko
    >>>> tłumaczę dlaczego turbo się chłodzi a nie gasi się od razu po
    >>>> kilowaniu.
    >>>>
    >>>> Jasne? :)
    >>>
    >>> Jasne. Z zastrzeżeniem, że zdaje się istnieją systemy chłodzące
    >>> działające i po zgaszeniu silnika.
    >>>
    >>
    >> W nowszych sprzętach tak, u mnie niestety nic takiego nie ma. A czym
    >> porusza się powód tego topicu nie wiemy.
    >>
    > Tak czy inaczej to jego problem. Jak nie umie jeździć z turbo tak, żeby
    > potem innym nie uprzykrzać życia, to niech sobie turbo wymontuje i tyle.
    >

    Całkowicie się z Tobą zgadzam. Tylko żeby czytającym wypowiedzi typu "po
    co studzić turbo?" nie przyszło do głowy tak robić jak ktoś upala...

    --
    Pozdrawiam
    Lewis
    https://www.facebook.com/turbolaabpl


  • 69. Data: 2014-09-29 22:04:32
    Temat: Re: Studzenie silnika
    Od: megrimsES <m...@i...pl>

    W dniu 2014-09-27 o 20:47, k...@g...com pisze:
    > W dniu sobota, 27 września 2014 20:35:28 UTC+2 użytkownik megrimsES napisał:
    >> W dniu 2014-09-26 o 10:10, FEniks pisze:
    >>
    >>> W dniu 2014-09-26 09:25, Lewis pisze:
    >>
    >>>>
    >>
    >>>> Turbina po normalnej jeździe nie wymaga studzenia, co najwyżej z 15s
    >>
    >>>> żeby obroty wirnika spadły.
    >>
    >>>> Jak go pałuje aż do samych drzwi to uzasadnione jest pozostawić
    >>
    >>>> uruchomiony z 5min ale nie naście...
    >>
    >>>
    >>
    >>> Z zegarkiem wprawdzie nie siedzę i nie liczę, ale spaliny zdążę w domu
    >>
    >>> poczuć.
    >>
    >>>
    >>
    >>> Ewa
    >>
    >> Zatankuj mu w nocy przez wlot powietrza na podszybiu 2 litry mleka,
    >>
    >> a potem przelej wodą, aby nie było widać. Najlepiej w nocy o 5 rano.
    >>
    >> Po paru dniach to, co on poczuje nakłoni go do zmiany samochodu.
    >>
    >> Może to nowe będzie bez turbo. :D
    >>
    >>
    >>
    >> p.s. Takie działanie to wandalizm i jest karalne, ale skuteczne.
    >
    > Ktoś kiedyś radził żeby okruszków dla ptaszków na dach nasypać. Latem mokre łuski z
    ryby powinny też się sprawdzić. Przyklejają się i wysychając kurczą wyłupują przy tym
    lakier. Mrożone szkło robi się w ten sam sposób, pokrywa się szkło klejem kostnym.
    >
    Ostatnio znalazłem 50m cienkiej linki stalowej.
    Przypomniała mi się scena z jakiegoś filmu.
    http://www.filmweb.pl/film/%C5%9Awintuch-1982-110032
    #

    Przywiązali tam tylny most radiowozu taką liną do
    drzewa i czekali aż ten radiowóz ruszy z impetem.

    Można by z takiej linki użytek zrobić.
    Bardziej widowiskowe niż mleko, okruszki itp.


  • 70. Data: 2014-09-29 22:32:55
    Temat: Re: Studzenie silnika
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Zrozum w końcu że powstał delikatny OT traktujący o samym sensie
    > jakiegokolwiek studzenia turbiny...
    > Padło stwierdzenie że turbo wystarczy studzić 15-30s zależnie od stylu
    > jazdy. Co można odebrać pierdzisz po mieście 15s, gnieciesz go non stop
    > do oporu 30s... Jasne czy dalej mam tłumaczyć?

    Ale co do umówienia się na przyszłość, to jak rozumiemy "kilowanie"?
    4tys obr/min przez 1h autostradą to "kilowanie" czy jeszcze nie?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

strony : 1 ... 6 . [ 7 ] . 8


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: