  • 31. Data: 2014-09-26 14:04:18
    Temat: Re: Studzenie silnika
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-09-26 11:42, Chris pisze:

    > Brat ma 270KM i 2.3l i jakoś nie musi stać paru minut żeby schłodzić
    > turbinę :)

    Pewnie jeździ jak ciota i nigdy nie widział przez rozgrzaną do białości
    muszlę wirnika wydechowego ;)

    Lewis
    https://www.facebook.com/turbolaabpl

  • 32. Data: 2014-09-26 14:06:53
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    > W studzeniu turbiny nie chodzi o obroty, tylko o temperaturę łożyska,
    > żeby po zatrzymaniu obiegu olej się nie zapiekł. Nowe samochody mają w
    > komputerze możliwość wskazywania temperatury oleju. Mój znajomy jak
    > dojedzie włącza to i potrafi siedzieć z włączonym silnikiem nawet parę
    > minut, aż temperatura spadnie poniżej stu iluś stopni (105?).

    Misiu ja to wiem, ale zwykłe dupowozy używane w dupowoziasty sposób nie
    nagrzewają turbiny i wystarczy jak przed zgaszeniem wyhamujesz wirnik w
    turbo który po zaniku ciśnienia oleju potrafi w skrajnych przypadkach
    kręcić się jeszcze z prędkością 100k++ RPM (Jak jakiś idiota zrobi
    przegazówkę przed zgaszeniem. Czym to grozi chyba wiesz...

  • 33. Data: 2014-09-26 14:09:12
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2014-09-26 14:04, Lewis pisze:

    > Pewnie jeździ jak ciota i nigdy nie widział przez rozgrzaną do białości
    > muszlę wirnika wydechowego ;)

    Troszkę kultury :) a jeździ losowo choć frog to nie jest :)

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 34. Data: 2014-09-26 14:23:05
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 26.09.2014 14:06, Lewis pisze:

> [...]
    > kręcić się jeszcze z prędkością 100k++ RPM (Jak jakiś idiota zrobi
    > przegazówkę przed zgaszeniem. Czym to grozi chyba wiesz...

    Tylko co to kogo obchodzi? Jeśli nie umie jeździć tak, żeby silnik nie
    wymagał dlugotrwałego "wygaszania" pod oknami innych, to niech mu tę
    turbinę szlag trafi.

    --
    Boga prawdopodobnie nie ma.
    A teraz przestań się martwić

  • 35. Data: 2014-09-26 15:11:46
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 26 Sep 2014 13:30:57 +0200, Chris

    > :) ale czemu taczka ?

    Takie miałem wrażenia podczas jazdy.
    Dupy nie urywa, za to chla paliwo jak smok wawelski. :)

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 36. Data: 2014-09-26 15:22:26
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2014-09-26 15:11, Myjk pisze:
    > Fri, 26 Sep 2014 13:30:57 +0200, Chris

    > Takie miałem wrażenia podczas jazdy.
    > Dupy nie urywa, za to chla paliwo jak smok wawelski. :)

    Bo to nie jest typowe auto sportowe jak Subaru STI/WRX, Fokua ST/RS czy
    Lancer EVO.
    To raczej fajny wygodny sedan mający mocy w zapasie który na
    autostradzie pojedzie spokojnie 250 bo potem odcina.
    Co do paliwa to fakt, lubi się najeść :)

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 37. Data: 2014-09-26 15:40:43
    Od: Dawid <x...@n...pl>

    W dniu 2014-09-26 14:23, Andrzej Lawa pisze:

    > Tylko co to kogo obchodzi? Jeśli nie umie jeździć tak, żeby silnik nie
    > wymagał dlugotrwałego "wygaszania" pod oknami innych, to niech mu tę
    > turbinę szlag trafi.

    Tu zgadzam się, 100% racji, a kilka wizyt panów mundurowych zapewni mu
    lepsze chłodzenie turbiny.Niech bałwan zatrzyma się prędzej i postoi w
    polu, a potem powoli do domku, albo sprzeda to gówno.

  • 38. Data: 2014-09-26 15:44:07
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    > To zamknij okno na te naście minut :)

    Jak już poczuję ten smród, to jest za późno, bo mam go w domu.

    Poza tym nie chodziło mi o rady, co robić, bo to doskonale wiem i mam
    nadzieję, że obejdzie się bez interwencji policji oraz czatowania na
    sąsiada w celu szybkiego zamknięcia okna. ;) Byłam tylko ciekawa, co to
    za cudo taki silnik. Z tego co tutaj czytam, to coś jest na tzw. rzeczy.
    Nie zdawałam sobie sprawy, że takim cackiem można sobie (oraz innym) tak
    skomplikować życie. ;)

    Ewa

  • 39. Data: 2014-09-26 15:47:07
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 2014-09-26 10:25, Chris pisze:

    > Jak wypasione to albo coś ma nie tak albo ktoś ma wyczulony nos :)

    Dymu żadnego nie widać w każdym razie, a czuć jakimś niedopalonym
    paliwem chyba, nie znam się.

    Ewa

  • 40. Data: 2014-09-26 16:01:21
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2014-09-26 12:29, masti pisze:

    > jakby to było takie ważne to byłaby mocno widoczna kontrolka i/lub
    > niemożność wyłączenia silnika wcześniej. Widocznie nie jest to niezbędne
    > skoro czegoś takiego nie ma

    Obecnie wchodzą dwie technologie - chłodzenie łożyska turbiny wodą i
    elektryczna pompka olejowa, włączająca się na kilka minut po zgaszeniu
    silnika. To w zasadzie załatwia sprawę i pozwala gasić silnik od razu.
    Nawet z megaprzegazówką.