  • 21. Data: 2014-09-26 12:29:26
    Temat: Re: Studzenie silnika
    Od: masti <g...@t...hell>

    Tomasz Wójtowicz wrote:

    > W studzeniu turbiny nie chodzi o obroty, tylko o temperaturę łożyska,
    > żeby po zatrzymaniu obiegu olej się nie zapiekł. Nowe samochody mają w
    > komputerze możliwość wskazywania temperatury oleju. Mój znajomy jak
    > dojedzie włącza to i potrafi siedzieć z włączonym silnikiem nawet parę
    > minut, aż temperatura spadnie poniżej stu iluś stopni (105?).

    jakby to było takie ważne to byłaby mocno widoczna kontrolka i/lub
    niemożność wyłączenia silnika wcześniej. Widocznie nie jest to niezbędne
    skoro czegoś takiego nie ma

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 22. Data: 2014-09-26 12:49:38
    Od: Miroo <m...@R...o2.pl>

    W dniu 2014-09-26 o 12:23, Chris pisze:

    > Jeśli zostawi ustawowe miejsce to mu wolno :)

    Art. 47. 1. Dopuszcza się zatrzymanie lub postój na chodniku kołami
    jednego boku lub przedniej osi pojazdu samochodowego o dopuszczalnej
    masie całkowitej nieprzekraczającej 2,5 t, pod warunkiem że:[...]

    Pozdrawiam

  • 23. Data: 2014-09-26 12:49:40
    Od: Jasio <n...@o...pl>

    W dniu 2014-09-26 o 12:29, masti pisze:
    > jakby to było takie ważne to byłaby mocno widoczna kontrolka i/lub
    > niemożność wyłączenia silnika wcześniej. Widocznie nie jest to niezbędne
    > skoro czegoś takiego nie ma

    No tak, przecież producentowi auta zależy na tym, żeby turbina działała
    jak najdłużej. W przeciwnym wypadku klient jeszcze pojechałby do ASO i
    wydał kilka tysięcy na nową, a to same straty dla producenta...

  • 24. Data: 2014-09-26 12:56:45
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    26 Sep 2014 07:59:12 GMT, Budzik

    > Chyba ze bedzie w nim siedział i czekał...

    Co to zmienia? Stoi ponad minutę to ma wyłączyć.

    Ale ciekaw jestem jak się ma do tego przepisu webasto. :P

    > Lewis ma racje - turbina nie wymaga tak długiego chłodzenia.

    Znajomy miał sąsiada co swoje Subaru Imprezę "chłodził" przez 10 minut pod
    domem. To tym bardziej śmieszne, że nawet jeśli ją pałował tak strasznie na
    Radzymińskiej, to prawie 2 minuty jechał osiedlowymi uliczkami gdzie nie
    można było jechać więcej jak 20/h.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 25. Data: 2014-09-26 12:58:29
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 26 Sep 2014 11:42:32 +0200, Chris

    > Brat ma 270KM i 2.3l

    Szczelam, M6 GG MPS :P Taczka. :>

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 26. Data: 2014-09-26 13:25:19
    Od: masti <g...@t...hell>

    Jasio wrote:

    > No tak, przecież producentowi auta zależy na tym, żeby turbina działała
    > jak najdłużej. W przeciwnym wypadku klient jeszcze pojechałby do ASO i
    > wydał kilka tysięcy na nową, a to same straty dla producenta...

    i dlatego skasowano w samochodach lampkę kontorli ciśnienia oleju ...

  • 27. Data: 2014-09-26 13:30:57
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2014-09-26 12:58, Myjk pisze:
    > Fri, 26 Sep 2014 11:42:32 +0200, Chris

    > Szczelam, M6 GG MPS :P Taczka. :>

    :) ale czemu taczka ?

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 28. Data: 2014-09-26 13:31:50
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2014-09-26 12:49, Miroo pisze:

    > Art. 47. 1. Dopuszcza się zatrzymanie lub postój na chodniku kołami
    > jednego boku lub przedniej osi pojazdu samochodowego o dopuszczalnej
    > masie całkowitej nieprzekraczającej 2,5 t, pod warunkiem że:[...]

    THX

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 29. Data: 2014-09-26 13:40:28
    Od: Miroo <m...@R...o2.pl>

    W dniu 2014-09-26 o 13:31, Chris pisze:

    > THX

    Jest jeszcze ustęp drugi:
    2. Dopuszcza się, przy zachowaniu warunków określonych w ust. 1 pkt 2,
    zatrzymanie lub postój na chodniku przy krawędzi jezdni całego samochodu
    osobowego, motocykla, motoroweru, roweru lub wózka rowerowego. Inny
    pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 2,5 t może
    być w całości umieszczony na chodniku tylko w miejscu wyznaczonym
    odpowiednimi znakami drogowymi.

    Można podyskutować, czy pozwala on na parkowanie tyłem. Nie wiem jak
    jest zwykle interpretowany, bo w sumie działa zamiennie z ustępem 1.

    Pozdrawiam

  • 30. Data: 2014-09-26 13:41:42
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2014-09-26 12:56, Myjk pisze:
    > 26 Sep 2014 07:59:12 GMT, Budzik

    > Co to zmienia? Stoi ponad minutę to ma wyłączyć.
    >
    > Ale ciekaw jestem jak się ma do tego przepisu webasto. :P

    Ale w webasto nie pracuje główny silnik tylko dodatkowy podgrzewający.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl