  • 11. Data: 2009-02-17 08:51:14
    Temat: Re: Studio - mozna sie przylaczyc
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    b...@n...pl pisze:

    > 27 din to było 400ASA
    > 21 din to było 100ASA

    No, ta wiedza jeszcze taka tajemna nie jest :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 12. Data: 2009-02-17 09:19:39
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Tue, 17 Feb 2009 09:29:08 +0100, Janko Muzykant napisał(a):

    > Ja pamiętam i wciąż chciałbym aparat z DINami (cóż za problem byłby
    > zrobić przelicznik, w końcu chyba wszystkie mają metry i stopy do wyboru).
    > Ach, te superczułe 27 din z ziarnem jak kasztany :)

    Jak czułości matryc będą mocno rosły to może przerzucą się na DIN
    - zawsze łatwiej podać czułość 54 niż 204800 ;-)

    Pozdrawiam,
    Henry

    --
    FAQ prf: http://www.prf-faq.prv.pl
    FAQ prfc: http://www.prfc-faq.prv.pl

  • 13. Data: 2009-02-17 12:38:43
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    > Ja pamiętam i wciąż chciałbym aparat z DINami (cóż za problem byłby zrobić
    > przelicznik, w końcu chyba wszystkie mają metry i stopy do wyboru).
    > Ach, te superczułe 27 din z ziarnem jak kasztany :)

    ja pamietam jak kiedys ciezko bylo mi sie przestawic na te ASA :)
    zawsze szukalem na pudelkach oznaczen w dinach :)

    Roger

  • 14. Data: 2009-02-17 13:08:06
    Od: Cezary Grądys <c...@c...com>

    Roger from Cracow pisze:
    > Użytkownik "Janko Muzykant" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > ja pamietam jak kiedys ciezko bylo mi sie przestawic na te ASA :)
    > zawsze szukalem na pudelkach oznaczen w dinach :)
    >
    > Roger

    ASA jest bardziej marketingowo. Duże liczby klient zadowolony.

  • 15. Data: 2009-02-17 21:08:32
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Roger from Cracow pisze:
    > ja pamietam jak kiedys ciezko bylo mi sie przestawic na te ASA :)
    > zawsze szukalem na pudelkach oznaczen w dinach :)

    Warto wspomnieć, że po drodze się zmieniło jeszcze:
    15, 30, 60, 125, 250, 500, 1000 :) Takie były kiedyś czułości asa :)

    Mam jeszcze takie małe cudeńko selenowe:
    http://misc.dominik.net.pl/metra.jpg
    Jak ktoś wie jak to to powinno działać to będę wdzięczny za pomoc :)
    Skala oczywiście stara i przede wszystkim w dinach.
    W sieci za skarby świata znaleźć nie mogę czegokolwiek o tym
    światłomierzu, a ciekaw jestem jak tę mydelniczkę się używało :)

    ps. oczywiście sprawną mam, tyle że nie wiem jak z dokładnością wskazań :)

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 16. Data: 2009-02-17 21:37:08
    Od: "Matt " <m...@g...pl>

    dominik <n...@d...kei.pl> napisał(a):
> [...]
    > światłomierzu, a ciekaw jestem jak tę mydelniczkę się używało :)
    >
    > ps. oczywiście sprawną mam, tyle że nie wiem jak z dokładnością wskazań :)

    Się ustawiało czułość filmu, przysłonę lub czas i wychodził czas lub przysłona
    na skali, albo coś w tym stylu - nie pamiętam dokładnie. Miałem podobny
    produkcji ZSRR z czerwoną szybką zasuwaną na element światłoczuły w słoneczne dni

    Maciej

  • 17. Data: 2009-02-17 21:38:55
    Od: "Matt " <m...@g...pl>

    Matt <m...@g...pl> napisał(a):
    Tu jest opis:

    http://foto.recenzja.pl/Subjects-index-req-viewpage-
    pageid-10.html

    Maciej

  • 18. Data: 2009-02-17 22:56:57
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Matt pisze:
> [...]
    > produkcji ZSRR z czerwoną szybką zasuwaną na element światłoczuły w słoneczne dni

    Przyjrzyj się temu - wskazówka się wychyla i wskazuje na pole z paskami.
    Jedyne numerki które mi tam pasują to te czerwone z tarczy. Potem chyba
    trzeba przesunąć kółko na na czerwoną strzałkę z wskazanym numerkiem i
    to daje czasy dla czułości i przysłony 24 din. Póki co nic lepszego nie
    udało mi się wymyślić jak by to mogło działać inaczej.

    A światłomierz dla odmiany jest czechosłowacki - na całym są tylko dwa
    napisy - "metra" i drugi "made in czechoslovakia" :)

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 19. Data: 2009-02-19 00:11:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 17 Feb 2009, dominik wrote:

    > Przyjrzyj się temu - wskazówka się wychyla

    Niewykluczone:
    s/wychyla/wychylała/
    :)
    Znaczy o ile pamiętam selenowe czujniki to najtrwalszych nie
    należą, więc jak nie działa to w normie!

    pzdr, Gotfryd

  • 20. Data: 2009-02-19 00:49:40
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:
    > Niewykluczone:
    > s/wychyla/wychylała/
    > :)
    > Znaczy o ile pamiętam selenowe czujniki to najtrwalszych nie
    > należą, więc jak nie działa to w normie!

    Mam dwa takie, różnią się tylko bardzo drobnym detalem, jeden owszem
    jest popsuty i wskazówka reaguje tylko na grawitację. Drugi wydaje się
    być w porządku, reaguje na światło raczej prawidłowo i w całej swojej
    skali.
    Mam jeszcze jeden światłomierz selenowy w fedzie - również w pełni
    sprawny, ale tego obsługa jest prosta jak budowa cepa :)

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \