eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyStraż Graniczna kupiła samochody elektryczne za blisko 5,5 mln zł › Re: Straż Graniczna kupiła samochody elektryczne za blisko 5,5 mln zł
    From: io <i...@o...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Straż Graniczna kupiła samochody elektryczne za blisko 5,5 mln zł
    Date: Mon, 4 Dec 2023 18:58:28 +0100
    <uk6hbh$f5f$1$Cav@news.chmurka.net> <uk6idi$8as$4$Shrek@news.chmurka.net>
    <1raj10k6y65gu.uocarz9yrq19$.dlg@40tude.net>
    <uk7nua$miv$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <v8hwavq35zeo$.rg7zf5feh1vf$.dlg@40tude.net>
    <uk7siv$vq7$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <18fjwnw41f82s$.1hew5cdgqgcc0.dlg@40tude.net>
    <uk81qe$ffr$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <1...@4...net>
    <ukajcn$ffs$11$Shrek@news.chmurka.net>
    <x5x2e4gegxcn.19ca7y360x2c2$.dlg@40tude.net>
    <ukcp21$9g0$1$nadir@news.chmurka.net> <ukf15e$1a780$1@news.icm.edu.pl>
    <ukfq7j$qn9$2$nadir@news.chmurka.net>

    W dniu 02.12.2023 o 18:47, nadir pisze:

    > To przepisy zmuszają operatora sieci do odbierania prądu od prosumentów,
    > on woli stabilne i przewidywalne elektrownie cieplne i wodne.

    W dziennym szczycie energetycznym? Wątpię.

    > I po czym to wydedukowałeś?

    > Nie tyle ile od nich dostałeś, bo są jeszcze inni, którzy też potrzebują
    > owoców.

    To przecież piszę, że nie 'tyle ile od nich dostałeś' tylko 'tyle ile
    potrzebujesz minus tyle ile akurat Ci się produkuje z PV'. Raczej
    oczywista oczywistość. Nieoczywiste emocjonalnie może być to, że
    zapotrzebowanie nie zależy od tego ile oddałeś. I że inni nic do tego
    nie mają.

    > No i skąd założenie, że chłodnia była pusta? Bo w przypadku
    > sieci energetycznej, która ma symulować magazyn energii, to tak nie
    > działa. "Nigdy" nie jest pusta.

    > A ja coś pisałem o pasożytnictwie?

    Nie mam pojęcia. Ja odczytałem w wątku, że pasożyty więc na ten temat
    się wypowiedziałem.

    > Cały problem jest w tym, że sieć nie potrzebuje tej energii.

    Jakby nie potrzebowała to by nie brała.

    > Elektrownia, która musi zmniejszyć moc bo prąd ze słońca jest bardziej
    > koszerny, to nie jest magazyn energii.

    Shrek twierdzi, że jest.

    > Każde nagłe zatrzymanie bloku to
    > strata dla elektrowni.