  • Data: 2012-03-16 00:57:14
    Temat: Re: Stop wysokim cenom paliw w Polsce - odsłona druga
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 15 Mar 2012 07:17:34 +0100, Bugatti wrote:

    > Tomaszu, pomysł nie jest głupi (zakładam że ludzi organizująco mają dobre
    > zamiary i nie są z koncenrami paliwowymi)

    Sam pomysł polegający na wyrażaniu społecznego niezadowolenia z powodu cen
    paliw oczywiście głupi nie jest.
    Dziko głupia jest jednak forma tego protestu polegająca na blokowaniu dróg
    i bezsensownym jeżdżeniu po nich.
    Jest dwóch beneficjentów tego prostesu, koncerny paliwowe i skarb państwa,
    oraz jedna grupa społeczna ponosząca finansowe koszty - kierowcy (zarówno
    protestujący jak i stojący w korkach).

    Nie ma na świecie ludzi tak głupich żeby to wymyślić - to musiał wymyśleć
    dział PR obecnego rządu w celu ośmieszenia ewentualnych przyszłych form
    okazywania społecznego niezadowolenia z powodu cen paliw.
    Po prostu nie wierzę że są ludzie tak głupi żeby mogli taki protest
    wymyślić.

    > Większość ludzi obecnie nie ma poczucia wartości - sąsiad ma auto, to ja też
    > muszę, kolega kupił sportowe fele, to ja też chce, kolega wziął kredyt, to
    > ja też wezmę, brat ma żonę, to ja też poszukam ...

    No tak, ale to niestety dowodzi tylko tego że paliwo w Polsce jest tanie.
    Coraz więcej samochodów, coraz większe pojemności i coraz większe zużycie
    tego paliwa, zaledwie co dziesiąty samochód napędzany LPG. O oszczędzaniu
    myśli bardzo niewielu.

    Wysokie podatki na paliwo mają oczywiście mocno niszczący wpływ na
    gospodarkę - akcyza na paliwo robi prawie że za podatek obrotowy (rodzaj
    podatków najbardziej hamujący rozwój), bo praktycznie każdy koszt
    czegokolwiek ponoszony przez kogokolwiek to w pewnej (sporej) mierze cena
    paliwa.
    Ale jednak to co widać na drogach mocno przeczy temu jakoby cena paliwa
    miała być wysoka dla przeciętnych obywateli.

    Natomiast oczywiście rząd nie powinien zachowywać się jak jedyny sklepikarz
    we wsi i podnosić cen produktów tylko dlatego że ludzie i tak je kupią.
    To jest niestety strategia obecnego rządu - przekonanie że ludzie i firmy
    obecnie żyją zbyt bogato, że mają zbyt dużo pieniędzy i że pieniądze te
    trzeba zabierać dlatego, że premier uważa że umie wydać je mądrzej niż
    obywatel.