-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt
-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: Stilo 1.6 po wymianie rozrządu, jest inaczej
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <59ffedc0$0$5164$65785112@news.neostrada.pl>
<5a06b8fc$0$642$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@g...com>
<5a098291$0$15203$65785112@news.neostrada.pl>
<0...@g...com>
<5a0ad81d$0$15210$65785112@news.neostrada.pl>
<0...@g...com>
From: Trybun <c...@j...ru>
Date: Fri, 17 Nov 2017 11:02:57 +0100
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:52.0) Gecko/20100101 Thunderbird/52.4.0
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <0...@g...com>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Content-Language: pl
Lines: 58
Message-ID: <5a0eb3ce$0$643$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 5.173.17.82
X-Trace: 1510912974 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 643 5.173.17.82:1171
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2619084
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2017-11-14 o 14:16, WS pisze:
> On Tuesday, November 14, 2017 at 12:48:47 PM UTC+1, Trybun wrote:
>
>> natomiast w aucie osobowym konstruktorzy dużą wagę
>> przykładają do aerodynamiki, tak aby jak najmniejszy na pojazd miał
>> wpływ wiatr, jednym słowem - nie jest to coś na co wiatr może mieć duże
>> znaczenie przy poruszaniu. Przy ciężarowce to i owszem,ale przy
>> osobowym, myślę że jest to bardzo mało prawdopodobne.
> Nie ma co dywagowac o prawdopodobienstwie, wystarczy policzyc / pogooglac,
> np. od reki FIAT Bravo 1,6 16V (o ile sie nie ryp... gdzies):
>
> dane z http://autowiedza.republika.pl/opory_ruchu2.html
> jest tam cwiczenie na koncu, licze sam opor z wzorow podanych w p.5.
> (wydaje mi sie, ze tam sie pomylili i biora predk. w km/h zamiast m/s jesli wynik
ma byc w N)
>
> sila oporu = 0,31*1,226*0,5*0,75*1,755*1,416 * (predkosc w m/s)^2
>
> potrzebna moc do pokonania sily oporu[W] = sila[N] * predkosc[m/s]
>
>
> wezmy predkosci w km/h: 30 ; 130 ; 200
>
> odpowiednio w m/s to: 8,333 ; 36,111 ; 55,555
>
> co daje nam sile oporu w N odpowiednio: 24,59582044 ; 461,8548504 ; 1093,147575
>
> potrzebna moc do jej pokonania to [W] odpowiednio: 204,9 ; 16678,09182 ;
60730,42083
>
> po przeliczeniu na KM: 0,28 ; 22,67 ; 82,57
>
> jak widac przy 200km/h silnik fiata bravo potrzebuje 82.5KM na samo pokonanie
oporow powietrza!!!
>
> Zreszta widac to w danych spalania - roznice przy podawanych predkosciach sa
znaczace (zazwyczaj 50km/h, 90, 120)
>
> WS
>
>
>
>
>
>
>
>
Żadne wyliczenia - tu trzeba mieć doświadczenie jako kierownik, aby
wiedzieć że wiatr nigdy z osobówki nie zrobi rakiety, czy na odwrót -
ślimaka w smole. Jakby nie patrzeć 200km/h to już jest parametr
zarezerwowany dla poważnych aut. W swoim czasie miałem pyszałkowatego
znajomego, otóż ten znajomy przechwalał się jak to on swoją Sieną 1.6
bez trudu osiąga i przekracza 200km/h... żeby nie było - świadkowie
potwierdzali.. do czasu aż miałem jechać za nim Sierrą z Gdańska do
Poznania. Sierra na maksa osiągała 180/h, gość nie był w stanie oderwać
się nawet na kilkadziesiąt metrów - prędkość na możliwych odcinkach
wynosiła co najwyżej 170km. Tak że mimo woli stałem się tym kto sprawił
że gość przestał się przechwalać osiągami swojego auta. Trochę nie na
temat, ale już na tym przykładzie widać że chwilowy wskaźnik licznika to
żaden dowód na coś.
Następne wpisy z tego wątku
- 17.11.17 11:05 Trybun
- 17.11.17 11:16 p...@g...com
- 17.11.17 21:06 WS
- 17.11.17 21:25 m4rkiz
- 20.11.17 17:38 kloi
- 26.11.17 06:19 kloi
- 26.11.17 21:39 Janusz
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-03 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=