eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyStilo 1.6 po wymianie rozrządu, jest inaczejRe: Stilo 1.6 po wymianie rozrządu, jest inaczej
  • X-Received: by 10.31.161.87 with SMTP id k84mr1751376vke.7.1510665381743; Tue, 14 Nov
    2017 05:16:21 -0800 (PST)
    X-Received: by 10.31.161.87 with SMTP id k84mr1751376vke.7.1510665381743; Tue, 14 Nov
    2017 05:16:21 -0800 (PST)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!peer03.am4!peer.am4.highwinds-media.com!peer01.iad!feed-me.highwinds-medi
    a.com!news.highwinds-media.com!p44no229629qtj.0!news-out.google.com!t48ni337qtc
    .1!nntp.google.com!u20no842344qtu.1!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googl
    egroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Tue, 14 Nov 2017 05:16:21 -0800 (PST)
    In-Reply-To: <5a0ad81d$0$15210$65785112@news.neostrada.pl>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=132.188.32.22;
    posting-account=TLUElgoAAADDTmlbJ6QaE_TrVIRPlJSK
    NNTP-Posting-Host: 132.188.32.22
    References: <59ffedc0$0$5164$65785112@news.neostrada.pl>
    <5a06b8fc$0$642$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@g...com>
    <5a098291$0$15203$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@g...com>
    <5a0ad81d$0$15210$65785112@news.neostrada.pl>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <0...@g...com>
    Subject: Re: Stilo 1.6 po wymianie rozrządu, jest inaczej
    From: WS <L...@c...pl>
    Injection-Date: Tue, 14 Nov 2017 13:16:21 +0000
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Received-Bytes: 3010
    X-Received-Body-CRC: 4083004980
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2618911
    [ ukryj nagłówki ]

    On Tuesday, November 14, 2017 at 12:48:47 PM UTC+1, Trybun wrote:

    > natomiast w aucie osobowym konstruktorzy dużą wagę
    > przykładają do aerodynamiki, tak aby jak najmniejszy na pojazd miał
    > wpływ wiatr, jednym słowem - nie jest to coś na co wiatr może mieć duże
    > znaczenie przy poruszaniu. Przy ciężarowce to i owszem,ale przy
    > osobowym, myślę że jest to bardzo mało prawdopodobne.

    Nie ma co dywagowac o prawdopodobienstwie, wystarczy policzyc / pogooglac,
    np. od reki FIAT Bravo 1,6 16V (o ile sie nie ryp... gdzies):

    dane z http://autowiedza.republika.pl/opory_ruchu2.html
    jest tam cwiczenie na koncu, licze sam opor z wzorow podanych w p.5.
    (wydaje mi sie, ze tam sie pomylili i biora predk. w km/h zamiast m/s jesli wynik ma
    byc w N)

    sila oporu = 0,31*1,226*0,5*0,75*1,755*1,416 * (predkosc w m/s)^2

    potrzebna moc do pokonania sily oporu[W] = sila[N] * predkosc[m/s]


    wezmy predkosci w km/h: 30 ; 130 ; 200

    odpowiednio w m/s to: 8,333 ; 36,111 ; 55,555

    co daje nam sile oporu w N odpowiednio: 24,59582044 ; 461,8548504 ; 1093,147575

    potrzebna moc do jej pokonania to [W] odpowiednio: 204,9 ; 16678,09182 ; 60730,42083

    po przeliczeniu na KM: 0,28 ; 22,67 ; 82,57

    jak widac przy 200km/h silnik fiata bravo potrzebuje 82.5KM na samo pokonanie oporow
    powietrza!!!

    Zreszta widac to w danych spalania - roznice przy podawanych predkosciach sa znaczace
    (zazwyczaj 50km/h, 90, 120)

    WS








Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: