  • 41. Data: 2011-08-26 21:01:11
    Temat: Re: Steve odchodzi!
    Od: ALEX <c...@g...pl>

    W dniu Pt 26 08 2011 22:35, Pszemol pisze:

    > Wciąż utrzymuję że z tych białych odtwarzaczy mp3 był pierwszy :-)

    W czasach gdy konkurencja klepała w niemalże dowolnym kolorze? To
    faktycznie przełom nad przełomami. Emejzin.

    --
    ALEX generał lejtnant Pod Cusimą flota japońska nie tylko zatopiła flotę
    rosyjską, zatopiła coś o wiele więcej: mit o wyższości białej rasy :-D

  • 42. Data: 2011-08-26 21:01:28
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > "Ghost" <g...@e...pl> wrote in message

    > Nie widziałem nigdy takiego wynalazku.

    Co pokzauje jak bardzo "jesteś niezorientowany na rynku elektroniki
    konsumenckiej"

    > Było to do kupienia w sklepach?

    Owszem.

    > Przodującą pozycję dało jej właśnie to, czego nie miała konkurencja.
    > Funkcjonalny i ładny design, dbałość o detale na które nie zwracała
    > uwagi konkurencja. Dbałość o poprawne testowanie sensowności
    > dodatków i współgrania ze sobą akcesoriów.

    Przede wszystkim design (w sensie - jest ladne) i marketing - scisle ze soba
    zwiazane i sie wspierajace. Ale zarowno to o czym ja napisalem, a nawet to
    co Ty piszesz, to nie jest przodowanie technologiczne. Co probowales nam
    wmowic np. piszac, ze rzekomo iPod byl pierwszy.

  • 43. Data: 2011-08-26 21:16:10
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-08-26 22:40, Pszemol pisze:
    > "Artur Maśląg" <f...@p...com> wrote in message

    > Nie prawda tylko Twoja ocena/opinia.

    Przykro mi - to jest prawda. Oczywiście możesz się z tym nie
    zgadzać.

    > No chyba że masz monopol na prawdę?

    A skąd - ja nie jestem wyznawcą kościoła Apple.

    > Wyższość produktu A nad produktem B nie jest oceniana
    > jakimiś kryteriami uniwersalnej prawdy - wyższość jest
    > oceniana indywidualnie przez każdego konsumenta osobno.

    Jak zwykle bredzisz i konfabulujesz. Zresztą to co napisałeś
    w sposób wręcz wzorcowy potwierdza fakt, że w Apple genialny
    jest marketing i dzięki temu istnieją na rynku.

    > No i robisz duży błąd oddzielając design od funkcjonalności.

    LOL - a kto Tobie powiedział, że ja oddzielam te dwie kwestie?
    Może mi jeszcze napiszesz w jakim stopniu?

    > Design to nie tylko wygląd, mimo iż w takiej formie to słowo
    > występuje w języku polskim.

    Ha, ha, ha - dobry marketing. Teraz będziesz wmawiać, że
    w Polsce nie rozumieją, że design to nie tylko wygląd, bo
    nie rozumieją języka obcego :) Dobre, dobre :)

    > Dobry projekt oprócz wyglądu
    > uwzględnia właśnie funkcjonalność i łatwość obsługi...

    No popatrz - ktoś temu zaprzeczał?

    > Dobry design to bardzo mocne oręż w walce z konkurencją.

    No proszę - sam to teraz odkryłeś?

    > To Twoja opinia i masz do niej prawo.

    To nie jest moja opinia tylko fakty. Ja im zaprzeczać nie będę.
    4GB RAM DDR3 kosztuje na rynku może z 200zł. To samo w Apple
    2kPLN :) Jest pewnie lepsze.

    > A ja mam prawo się z nią nie zgadzać :-)

    Błąd - ja nie dyskutuję z Tobą (wprost), tylko z tezami, które
    stawiasz. Problem w tym, że w jakiś sposób musiałbyś udowodnić
    ich wiarygodność, a na obecną chwilę pozostaje tylko Twoja wiara
    w to, że są prawdziwe.

    > Na wystawach nowinek czy w sklepach, do kupienia od ręki?

    LOL - a najnowsze iPhone-y to były od ręki dostępne, czy też
    kolejki społeczne się po nie ustawiały?

    > Bo nie przypominam sobie w 1998 roku takich urządzeń w sklepach...

    To jakby nie mój problem.

    > TY wolisz. Ale Ty jesteś tylko jednym konsumentem.

    No cóż, jak widać nie tylko ja tak podchodzę to tematu.

    > Firma nie utrzyma się z wyboru jakie dokonuje jeden konsument.

    A jak Tobie się pisze, że genialny marketing to zaczynasz bredzić,
    że to nieprawda i jaki to Apple jest super...

  • 44. Data: 2011-08-26 21:21:45
    Od: ALEX <c...@g...pl>

    W dniu Pt 26 08 2011 22:48, Pszemol pisze:

    > Sądzisz że HP i Sony wkłada do swoich produktów scalaki
    > produkowane w Polsce lub w USA?

    Mnie śmieszy jedynie bycie dilerem Samsunga, jako przedstawianie siebie
    jako emejzin. A przy okazji, twój pocieszny iPhon jest technologicznie
    przestarzały i zacofany. Może iP5 osiągnie rok 2010 konkurencji, ale to
    wątpliwe bardzo.
    BTW moja Nokia jest składana w Finlandii, "tymy samymy fynskymy recamy,
    które w czterdziestym dały odpór sowieckiej dziczy (za co zresztą wielki
    szacun dla Finów :-D)".

  • 45. Data: 2011-08-26 21:30:48
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    2011-08-26 22:15, Pszemol wysłał(a) wiadomość:
    > Doświadczenie Apple uczy nas że klient nie chce mieć uniwersalnego,
    > zaawansowanego produktu który może wiązać krawaty i usuwać ciąże.
    > Klient woli proste, łatwe w użyciu urządzenie które IDEALNIE pasuje
    > do swojej funkcji i do tego jest bardzo przemyślanie wykonane, trwałe
    > i wyróżniające się od konkurencji stylistyką.

    No to ja nie jestem _statystycznym_ klientem (bo zapomniałeś dodać, że
    chodzi o przeciętnego klienta, który na pewne braki sprzętu narzekać nie
    będzie) i oczekuję od sprzętu tego, czego oczekuję i takiego szukam.
    Który spełni moje wymagania. A że produkty Apple akurat nie spełniają (i
    są na dodatek drogie) to już inna kwestia...

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 46. Data: 2011-08-26 21:44:54
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Ghost" <g...@e...pl> wrote in message

    > W celu? No, chyba nie zrobisz nam tu takiego przekretu i nie zaczniesz
    > wmawiac, ze nie chodzilo Ci o przodowanie w technologii, a o gieldowa
    > spolke
    > technologiczna? Cos za dlugo z tym czekales by moglo zadzialac. Ale
    > doceniam
    > wysilki, w celu zmiany tematu - masz spore doswiadczenie w tych
    > manipulacjach.

    Przodować można na różne sposoby - nie widzę tu manipulacji...

  • 47. Data: 2011-08-26 21:46:16
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "ALEX" <c...@g...pl> wrote in message

    > I dlatego iGadżety poniosły tak spektakularną klęskę w Europie, że aż
    > prawnicy Apple muszą przedkładać sądom sfałszowane zdjęcia, na rzekome
    > kopiowanie? Ciekawe kiedy pozwą spadkobierców Bella, za kradzież pomysłu?

    W której Europie? To, że nie są popularne w Polsce to akurat
    wszyscy rozumieją - Polak biedny jest i za 5 zł różnicy na
    kolanach przedrepcze do sklepu na końcu miasta aby kupić taniej.
    A produkty Apple tanie nie są, więc w Polsce nie są popularne.

  • 48. Data: 2011-08-26 21:47:39
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Krystek" <s...@k...art.pl> wrote in message
> [...]
    > spełni moje wymagania. A że produkty Apple akurat nie spełniają (i są na

    Dla Ciebie z tego co się zorientowałem w innym wątku liczą się
    tylko dwa kryteria: musi to być tanie i musi to być Nokia...
    To naturalne że żaden produkt Apple tych kryteriów nie spełnia
    więc żaden Ci się podobać nie będzie.

  • 49. Data: 2011-08-26 21:58:56
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Przykro mi - to jest prawda. Oczywiście możesz się z tym nie
    > zgadzać.

    Czyli uważasz, że masz monopol na prawdę absolutną.
    Jesteś zatem fanatykiem.

    > Jak zwykle bredzisz i konfabulujesz. Zresztą to co napisałeś
    > w sposób wręcz wzorcowy potwierdza fakt, że w Apple genialny
    > jest marketing i dzięki temu istnieją na rynku.

    Czyli zgadzasz się, że nie ma sensu mówić tu o jakiejś prawdzie
    bo prawda w tym wypadku jest względna i zależy od preferencji
    indywidualnych konsumenta?

    > LOL - a kto Tobie powiedział, że ja oddzielam te dwie kwestie?
    > Może mi jeszcze napiszesz w jakim stopniu?

    Napisałeś w jednym zdaniu, że "design to jak najbardziej
    czysty marketing A FUNKCJONALNOŚĆ...." - czyli dwie
    te rzecz są dla Ciebie oddzielne.

    > Ha, ha, ha - dobry marketing. Teraz będziesz wmawiać, że
    > w Polsce nie rozumieją, że design to nie tylko wygląd, bo
    > nie rozumieją języka obcego :) Dobre, dobre :)

    Bo tak jest. Zapytaj przeciętnego człowieka co rozumie
    pod pojęciem "dizajn" w Polsce. Większość Ci odpowie
    że chodzi o wygląd a nie o całościowy projekt...

    > No popatrz - ktoś temu zaprzeczał?

    Ty, stawiając design i funkcjonalność w przeciwstawnych zdaniach
    podrzędnych zdania złożonego.

    > To nie jest moja opinia tylko fakty. Ja im zaprzeczać nie będę.
    > 4GB RAM DDR3 kosztuje na rynku może z 200zł. To samo w Apple
    > 2kPLN :) Jest pewnie lepsze.

    Innowacyjność nie polega bowiem na tym, że zrobi się produkt
    taki sam jak konkurencja tylko z większym dyskiem i szybszym
    procesorem. W przypadku iPoda innowacyjność polega np.
    na "magicznym" kółku do sterowania nim "dotykowo"...
    W przypadku iPhone innowacyjność polegała na wyśmienitym
    dużym ekranie o niezwykle dobrej czytelności, i wyjątkowo
    intuicyjnym, schludnym i prostym user interface. Tego nie miała
    konkurencja. Ani telefony z Windows Mobile ani Blackberry
    nie były ani proste ani funkcjonalne - były bardzo pokręcone,
    trudne w obsłudze i konfiguracji, niewygodne w użyciu...

    > LOL - a najnowsze iPhone-y to były od ręki dostępne, czy też
    > kolejki społeczne się po nie ustawiały?

    Były dostępne w sklepach a nie tylko na wystawach i targach.

    > To jakby nie mój problem.

    Ty widziałeś je w sklepach?

    > No cóż, jak widać nie tylko ja tak podchodzę to tematu.

    Ale jak widać, jesteś w mniejszości.

    > A jak Tobie się pisze, że genialny marketing to zaczynasz bredzić,
    > że to nieprawda i jaki to Apple jest super...

    Bo nie zgadzam się z tezą że to TYLKO marketing.
    Wyroby Apple naprawdę wyróżniają się na plus od konkurencji.
    Kiedy byłeś ostatnio na jakimś stoisku w sklepie elektronicznym?
    Miałeś okazję potrzymać w ręce produkty Apple? Chyba nie...
    Jakość wykonania i wyższość użytych materiałów czuć od razu.
    Zamiast tandetnych plastików masz szkło i metal. Zamiast badziewia
    co się gnie w rękach nie dając poczucia solidności masz solidny
    produkt który trzyma kształt i nie wygina się od trzymania za narożnik.
    To, że dla Ciebie liczy się tylko cena nie znaczy że inni klienci nie
    doceniają jakości. A za jakość wykonania trzeba płacić.

  • 50. Data: 2011-08-26 22:00:20
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "ALEX" <c...@g...pl> wrote in message

> [...]
    > BTW moja Nokia jest składana w Finlandii, "tymy samymy fynskymy recamy,
    > które w czterdziestym dały odpór sowieckiej dziczy (za co zresztą wielki

    Szacunek do firmy komercyjnej mam wtedy, gdy przyjęta przez
    nich strategia odnosi sukces. Co z tego że jest produkowany
    w Finlandii skoro być może dzięki temu niedługo przestaną istnieć?