-
41. Data: 2011-08-26 21:01:11
Temat: Re: Steve odchodzi!
Od: ALEX <c...@g...pl>
W dniu Pt 26 08 2011 22:35, Pszemol pisze:
>>>> Gdyby sie zastanowil w czym apple tak przoduje
>>>> i podal przyklady moglbys sie zdziwic.
>>>
>>> Zastanawiałem się wiele razy i podałem przykłady obok
>>> w tym samym wątku. I wiesz co? Nie zdziwiłem się.
>>
>> Jakos nikt tych przykladow nie zauwazyl, oczywiscie zapewne teraz
>> bedziesz w kolko powtarzal, ze przeciez podales przyklady.
>>
>> Zauwazono natomiast, ze wydawalo Ci sie, ze iPod byl pierwszy.
>
> Wciąż utrzymuję że z tych białych odtwarzaczy mp3 był pierwszy :-)
>
W czasach gdy konkurencja klepała w niemalże dowolnym kolorze? To
faktycznie przełom nad przełomami. Emejzin.
--
ALEX generał lejtnant Pod Cusimą flota japońska nie tylko zatopiła flotę
rosyjską, zatopiła coś o wiele więcej: mit o wyższości białej rasy :-D
-
42. Data: 2011-08-26 21:01:28
Temat: Re: Steve odchodzi!
Od: "Ghost" <g...@e...pl>
Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w wiadomości
news:j38f9a.3gk.0@poczta.onet.pl...
> "Ghost" <g...@e...pl> wrote in message
> news:j39018$j0f$1@mx1.internetia.pl...
>> Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w wiadomości
>> news:j38ds9.4n4.0@poczta.onet.pl...
>>> "Ghost" <g...@e...pl> wrote in message
>>> news:j38ra8$k5s$1@mx1.internetia.pl...
>>>> Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w wiadomości
>>>> news:j388re.v8.0@poczta.onet.pl...
>>>>> "Rabbit McCroolick" <b...@w...pl> wrote in message
>>>>> news:j38jur$ieb$1@news.dialog.net.pl...
>>>>>>
>>>>>> Nie mów mi, że przez iPadem nie było odtwarzaczy mp3 a przed iPhonem
>>>>>> telefonów z dotykowym ekranem...
>>>>>
>>>>> Nie wiem czy przed iPodem były odtwarzacze mp3 - chyba nie było
>>>>> takich na pamięć wewnętrzną.
>>>>
>>>> Rzeco?
>>>
>>> No co? Jaką konkurencję miał pierwszy iPod, ten z dyskiem twardym?
>>
>> Co bylo przed iPodem - czytaj z mych ust: N O M A D.
>
> Nie widziałem nigdy takiego wynalazku.
Co pokzauje jak bardzo "jesteś niezorientowany na rynku elektroniki
konsumenckiej"
> Było to do kupienia w sklepach?
Owszem.
>>>> I znow zero konkretow. Typowy wyznawca, bojacy sie twardych faktow.
>>>
>>> O jakie konkrety Ci może chodzić? Przecież dla każdego te drobiazgi
>>> będą inne.
>>
>> Te od "przodującej firmy technologicznej".
>
> Przodującą pozycję dało jej właśnie to, czego nie miała konkurencja.
> Funkcjonalny i ładny design, dbałość o detale na które nie zwracała
> uwagi konkurencja. Dbałość o poprawne testowanie sensowności
> dodatków i współgrania ze sobą akcesoriów.
Przede wszystkim design (w sensie - jest ladne) i marketing - scisle ze soba
zwiazane i sie wspierajace. Ale zarowno to o czym ja napisalem, a nawet to
co Ty piszesz, to nie jest przodowanie technologiczne. Co probowales nam
wmowic np. piszac, ze rzekomo iPod byl pierwszy.
-
43. Data: 2011-08-26 21:16:10
Temat: Re: Steve odchodzi!
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2011-08-26 22:40, Pszemol pisze:
> "Artur Maśląg" <f...@p...com> wrote in message
> news:j38vpr$gip$1@mx1.internetia.pl...
>> W dniu 2011-08-26 20:59, Pszemol pisze:
>> (...)
>>> Przypisujesz marketingowi cały sukces produktów Apple.
>>
>> Ponieważ to prawda.
>
> Nie prawda tylko Twoja ocena/opinia.
Przykro mi - to jest prawda. Oczywiście możesz się z tym nie
zgadzać.
> No chyba że masz monopol na prawdę?
A skąd - ja nie jestem wyznawcą kościoła Apple.
>>> Czyżbyś nie zapoznał się osobiście z żadnym ich produktów zanim
>>> zaczniesz je krytykować? Bo według mnie ich produkty wyróżniają się
>>> znacznie na rynku zarówno jeśli chodzi o funkcjonalność jak i wygląd.
>>
>> LOL - przez Ciebie to naprawdę tylko wiara przemawia. Tu nie chodzi
>> o krytykę produktów Apple-a, tylko o Twoją wiarę w ich wyższość,
>> niezależnie od prawdy materialnej.
>
> Wyższość produktu A nad produktem B nie jest oceniana
> jakimiś kryteriami uniwersalnej prawdy - wyższość jest
> oceniana indywidualnie przez każdego konsumenta osobno.
Jak zwykle bredzisz i konfabulujesz. Zresztą to co napisałeś
w sposób wręcz wzorcowy potwierdza fakt, że w Apple genialny
jest marketing i dzięki temu istnieją na rynku.
>> Design to jak najbardziej
>> czysty marketing, a funkcjonalność - o tym to można by długo
>> dyskutować. O wyglądzie również.
>
> No i robisz duży błąd oddzielając design od funkcjonalności.
LOL - a kto Tobie powiedział, że ja oddzielam te dwie kwestie?
Może mi jeszcze napiszesz w jakim stopniu?
> Design to nie tylko wygląd, mimo iż w takiej formie to słowo
> występuje w języku polskim.
Ha, ha, ha - dobry marketing. Teraz będziesz wmawiać, że
w Polsce nie rozumieją, że design to nie tylko wygląd, bo
nie rozumieją języka obcego :) Dobre, dobre :)
> Dobry projekt oprócz wyglądu
> uwzględnia właśnie funkcjonalność i łatwość obsługi...
No popatrz - ktoś temu zaprzeczał?
> Dobry design to bardzo mocne oręż w walce z konkurencją.
No proszę - sam to teraz odkryłeś?
>> O technice to może nie dyskutujmy,
>> ponieważ ich produkty nie posiadają czegokolwiek nowego, czy
>> też niespotykanego gdzieś indziej. Są za to pięknie zaprojektowane
>> marketingowo - od specyficznych wtyczek po ograniczenia w OS.
>> Ludzie muszą wierzyć, by płacić takie pieniądze i poddawać się
>> woli "guru".
>
> To Twoja opinia i masz do niej prawo.
To nie jest moja opinia tylko fakty. Ja im zaprzeczać nie będę.
4GB RAM DDR3 kosztuje na rynku może z 200zł. To samo w Apple
2kPLN :) Jest pewnie lepsze.
> A ja mam prawo się z nią nie zgadzać :-)
Błąd - ja nie dyskutuję z Tobą (wprost), tylko z tezami, które
stawiasz. Problem w tym, że w jakiś sposób musiałbyś udowodnić
ich wiarygodność, a na obecną chwilę pozostaje tylko Twoja wiara
w to, że są prawdziwe.
>> Nie, no skąd. Pierwsze iPod-y to w zasadzie 2002 rok.
>> Dziwnym trafem odtwarzacze MP3 pojawiły się 4 lata wcześniej.
>> Wot innowacyjność u Apple :)
>
> Na wystawach nowinek czy w sklepach, do kupienia od ręki?
LOL - a najnowsze iPhone-y to były od ręki dostępne, czy też
kolejki społeczne się po nie ustawiały?
> Bo nie przypominam sobie w 1998 roku takich urządzeń w sklepach...
To jakby nie mój problem.
>> Dziękuję. Wolę płacić mniej za większą elastyczność i funkcjonalność,
>> bądź w ogóle płacić mniej za to samo - znaczek mi potrzebny nie jest.
>
> TY wolisz. Ale Ty jesteś tylko jednym konsumentem.
No cóż, jak widać nie tylko ja tak podchodzę to tematu.
> Firma nie utrzyma się z wyboru jakie dokonuje jeden konsument.
A jak Tobie się pisze, że genialny marketing to zaczynasz bredzić,
że to nieprawda i jaki to Apple jest super...
-
44. Data: 2011-08-26 21:21:45
Temat: Re: Steve odchodzi!
Od: ALEX <c...@g...pl>
W dniu Pt 26 08 2011 22:48, Pszemol pisze:
>> Koreańskie części, składane w Chinach to arcyamerykańskie iPhone,
>> iPod, iPad i Maccośtam. Tego nawet żenadą nie można nazwać. Ale
>> opowiadaj dalej, lubię się śmiać :-)
>
> Sądzisz że HP i Sony wkłada do swoich produktów scalaki
> produkowane w Polsce lub w USA?
Mnie śmieszy jedynie bycie dilerem Samsunga, jako przedstawianie siebie
jako emejzin. A przy okazji, twój pocieszny iPhon jest technologicznie
przestarzały i zacofany. Może iP5 osiągnie rok 2010 konkurencji, ale to
wątpliwe bardzo.
BTW moja Nokia jest składana w Finlandii, "tymy samymy fynskymy recamy,
które w czterdziestym dały odpór sowieckiej dziczy (za co zresztą wielki
szacun dla Finów :-D)".
--
ALEX generał lejtnant Pod Cusimą flota japońska nie tylko zatopiła flotę
rosyjską, zatopiła coś o wiele więcej: mit o wyższości białej rasy :-D
-
45. Data: 2011-08-26 21:30:48
Temat: Re: Steve odchodzi!
Od: Krystek <s...@k...art.pl>
2011-08-26 22:15, Pszemol wysłał(a) wiadomość:
> Doświadczenie Apple uczy nas że klient nie chce mieć uniwersalnego,
> zaawansowanego produktu który może wiązać krawaty i usuwać ciąże.
> Klient woli proste, łatwe w użyciu urządzenie które IDEALNIE pasuje
> do swojej funkcji i do tego jest bardzo przemyślanie wykonane, trwałe
> i wyróżniające się od konkurencji stylistyką.
No to ja nie jestem _statystycznym_ klientem (bo zapomniałeś dodać, że
chodzi o przeciętnego klienta, który na pewne braki sprzętu narzekać nie
będzie) i oczekuję od sprzętu tego, czego oczekuję i takiego szukam.
Który spełni moje wymagania. A że produkty Apple akurat nie spełniają (i
są na dodatek drogie) to już inna kwestia...
K.
--
http://www.krystek.art.pl/
-
46. Data: 2011-08-26 21:44:54
Temat: Re: Steve odchodzi!
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Ghost" <g...@e...pl> wrote in message
news:j391bn$t1o$1@mx1.internetia.pl...
> Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w wiadomości
> news:j38f9a.3gk.1@poczta.onet.pl...
>> "Ghost" <g...@e...pl> wrote in message
>> news:j39018$j0f$2@mx1.internetia.pl...
>>> Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w wiadomości
>>> news:j38ds8.4n4.0@poczta.onet.pl...
>>>
>>>> Stosujesz kryterium oceny produktów w nieodpowiedni sposób.
>>>> Doświadczenie Apple uczy nas że klient nie chce mieć uniwersalnego,
>>>> zaawansowanego produktu który może wiązać krawaty i usuwać ciąże.
>>>> Klient woli proste, łatwe w użyciu urządzenie które IDEALNIE pasuje
>>>> do swojej funkcji i do tego jest bardzo przemyślanie wykonane, trwałe
>>>> i wyróżniające się od konkurencji stylistyką.
>>>
>>> Mialo byc o "przodującej firmy technologicznej"
>>
>> Oglądnij sobie wykres cen akcji Appla i porównaj z wykresem np. HP.
>
> W celu? No, chyba nie zrobisz nam tu takiego przekretu i nie zaczniesz
> wmawiac, ze nie chodzilo Ci o przodowanie w technologii, a o gieldowa
> spolke
> technologiczna? Cos za dlugo z tym czekales by moglo zadzialac. Ale
> doceniam
> wysilki, w celu zmiany tematu - masz spore doswiadczenie w tych
> manipulacjach.
Przodować można na różne sposoby - nie widzę tu manipulacji...
-
47. Data: 2011-08-26 21:46:16
Temat: Re: Steve odchodzi!
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"ALEX" <c...@g...pl> wrote in message
news:j390up$avr$1@inews.gazeta.pl...
> W dniu Pt 26 08 2011 22:15, Pszemol pisze:
>
>> Stosujesz kryterium oceny produktów w nieodpowiedni sposób.
>> Doświadczenie Apple uczy nas że klient nie chce mieć uniwersalnego,
>> zaawansowanego produktu który może wiązać krawaty i usuwać ciąże.
>> Klient woli proste, łatwe w użyciu urządzenie które IDEALNIE pasuje
>> do swojej funkcji i do tego jest bardzo przemyślanie wykonane, trwałe
>> i wyróżniające się od konkurencji stylistyką.
>
> I dlatego iGadżety poniosły tak spektakularną klęskę w Europie, że aż
> prawnicy Apple muszą przedkładać sądom sfałszowane zdjęcia, na rzekome
> kopiowanie? Ciekawe kiedy pozwą spadkobierców Bella, za kradzież pomysłu?
W której Europie? To, że nie są popularne w Polsce to akurat
wszyscy rozumieją - Polak biedny jest i za 5 zł różnicy na
kolanach przedrepcze do sklepu na końcu miasta aby kupić taniej.
A produkty Apple tanie nie są, więc w Polsce nie są popularne.
-
48. Data: 2011-08-26 21:47:39
Temat: Re: Steve odchodzi!
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Krystek" <s...@k...art.pl> wrote in message
news:j393a9$m10$1@node2.news.atman.pl...
> 2011-08-26 22:15, Pszemol wysłał(a) wiadomość:
>> Doświadczenie Apple uczy nas że klient nie chce mieć uniwersalnego,
>> zaawansowanego produktu który może wiązać krawaty i usuwać ciąże.
>> Klient woli proste, łatwe w użyciu urządzenie które IDEALNIE pasuje
>> do swojej funkcji i do tego jest bardzo przemyślanie wykonane, trwałe
>> i wyróżniające się od konkurencji stylistyką.
>
> No to ja nie jestem _statystycznym_ klientem (bo zapomniałeś dodać, że
> chodzi o przeciętnego klienta, który na pewne braki sprzętu narzekać nie
> będzie) i oczekuję od sprzętu tego, czego oczekuję i takiego szukam. Który
> spełni moje wymagania. A że produkty Apple akurat nie spełniają (i są na
> dodatek drogie) to już inna kwestia...
Dla Ciebie z tego co się zorientowałem w innym wątku liczą się
tylko dwa kryteria: musi to być tanie i musi to być Nokia...
To naturalne że żaden produkt Apple tych kryteriów nie spełnia
więc żaden Ci się podobać nie będzie.
-
49. Data: 2011-08-26 21:58:56
Temat: Re: Steve odchodzi!
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Artur Maśląg" <f...@p...com> wrote in message
news:j392im$5ca$1@mx1.internetia.pl...
> W dniu 2011-08-26 22:40, Pszemol pisze:
>> "Artur Maśląg" <f...@p...com> wrote in message
>> news:j38vpr$gip$1@mx1.internetia.pl...
>>> W dniu 2011-08-26 20:59, Pszemol pisze:
>>> (...)
>>>> Przypisujesz marketingowi cały sukces produktów Apple.
>>>
>>> Ponieważ to prawda.
>>
>> Nie prawda tylko Twoja ocena/opinia.
>
> Przykro mi - to jest prawda. Oczywiście możesz się z tym nie
> zgadzać.
Czyli uważasz, że masz monopol na prawdę absolutną.
Jesteś zatem fanatykiem.
>> No chyba że masz monopol na prawdę?
>
>> Wyższość produktu A nad produktem B nie jest oceniana
>> jakimiś kryteriami uniwersalnej prawdy - wyższość jest
>> oceniana indywidualnie przez każdego konsumenta osobno.
>
> Jak zwykle bredzisz i konfabulujesz. Zresztą to co napisałeś
> w sposób wręcz wzorcowy potwierdza fakt, że w Apple genialny
> jest marketing i dzięki temu istnieją na rynku.
Czyli zgadzasz się, że nie ma sensu mówić tu o jakiejś prawdzie
bo prawda w tym wypadku jest względna i zależy od preferencji
indywidualnych konsumenta?
>>> Design to jak najbardziej
>>> czysty marketing, a funkcjonalność - o tym to można by długo
>>> dyskutować. O wyglądzie również.
>>
>> No i robisz duży błąd oddzielając design od funkcjonalności.
>
> LOL - a kto Tobie powiedział, że ja oddzielam te dwie kwestie?
> Może mi jeszcze napiszesz w jakim stopniu?
Napisałeś w jednym zdaniu, że "design to jak najbardziej
czysty marketing A FUNKCJONALNOŚĆ...." - czyli dwie
te rzecz są dla Ciebie oddzielne.
>> Design to nie tylko wygląd, mimo iż w takiej formie to słowo
>> występuje w języku polskim.
>
> Ha, ha, ha - dobry marketing. Teraz będziesz wmawiać, że
> w Polsce nie rozumieją, że design to nie tylko wygląd, bo
> nie rozumieją języka obcego :) Dobre, dobre :)
Bo tak jest. Zapytaj przeciętnego człowieka co rozumie
pod pojęciem "dizajn" w Polsce. Większość Ci odpowie
że chodzi o wygląd a nie o całościowy projekt...
>> Dobry projekt oprócz wyglądu
>> uwzględnia właśnie funkcjonalność i łatwość obsługi...
>
> No popatrz - ktoś temu zaprzeczał?
Ty, stawiając design i funkcjonalność w przeciwstawnych zdaniach
podrzędnych zdania złożonego.
>>> O technice to może nie dyskutujmy,
>>> ponieważ ich produkty nie posiadają czegokolwiek nowego, czy
>>> też niespotykanego gdzieś indziej. Są za to pięknie zaprojektowane
>>> marketingowo - od specyficznych wtyczek po ograniczenia w OS.
>>> Ludzie muszą wierzyć, by płacić takie pieniądze i poddawać się
>>> woli "guru".
>>
>> To Twoja opinia i masz do niej prawo.
>
> To nie jest moja opinia tylko fakty. Ja im zaprzeczać nie będę.
> 4GB RAM DDR3 kosztuje na rynku może z 200zł. To samo w Apple
> 2kPLN :) Jest pewnie lepsze.
Innowacyjność nie polega bowiem na tym, że zrobi się produkt
taki sam jak konkurencja tylko z większym dyskiem i szybszym
procesorem. W przypadku iPoda innowacyjność polega np.
na "magicznym" kółku do sterowania nim "dotykowo"...
W przypadku iPhone innowacyjność polegała na wyśmienitym
dużym ekranie o niezwykle dobrej czytelności, i wyjątkowo
intuicyjnym, schludnym i prostym user interface. Tego nie miała
konkurencja. Ani telefony z Windows Mobile ani Blackberry
nie były ani proste ani funkcjonalne - były bardzo pokręcone,
trudne w obsłudze i konfiguracji, niewygodne w użyciu...
>>> Nie, no skąd. Pierwsze iPod-y to w zasadzie 2002 rok.
>>> Dziwnym trafem odtwarzacze MP3 pojawiły się 4 lata wcześniej.
>>> Wot innowacyjność u Apple :)
>>
>> Na wystawach nowinek czy w sklepach, do kupienia od ręki?
>
> LOL - a najnowsze iPhone-y to były od ręki dostępne, czy też
> kolejki społeczne się po nie ustawiały?
Były dostępne w sklepach a nie tylko na wystawach i targach.
>> Bo nie przypominam sobie w 1998 roku takich urządzeń w sklepach...
>
> To jakby nie mój problem.
Ty widziałeś je w sklepach?
>>> Dziękuję. Wolę płacić mniej za większą elastyczność i funkcjonalność,
>>> bądź w ogóle płacić mniej za to samo - znaczek mi potrzebny nie jest.
>>
>> TY wolisz. Ale Ty jesteś tylko jednym konsumentem.
>
> No cóż, jak widać nie tylko ja tak podchodzę to tematu.
Ale jak widać, jesteś w mniejszości.
>> Firma nie utrzyma się z wyboru jakie dokonuje jeden konsument.
>
> A jak Tobie się pisze, że genialny marketing to zaczynasz bredzić,
> że to nieprawda i jaki to Apple jest super...
Bo nie zgadzam się z tezą że to TYLKO marketing.
Wyroby Apple naprawdę wyróżniają się na plus od konkurencji.
Kiedy byłeś ostatnio na jakimś stoisku w sklepie elektronicznym?
Miałeś okazję potrzymać w ręce produkty Apple? Chyba nie...
Jakość wykonania i wyższość użytych materiałów czuć od razu.
Zamiast tandetnych plastików masz szkło i metal. Zamiast badziewia
co się gnie w rękach nie dając poczucia solidności masz solidny
produkt który trzyma kształt i nie wygina się od trzymania za narożnik.
To, że dla Ciebie liczy się tylko cena nie znaczy że inni klienci nie
doceniają jakości. A za jakość wykonania trzeba płacić.
-
50. Data: 2011-08-26 22:00:20
Temat: Re: Steve odchodzi!
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"ALEX" <c...@g...pl> wrote in message
news:j392qu$gen$1@inews.gazeta.pl...
> W dniu Pt 26 08 2011 22:48, Pszemol pisze:
>
>>> Koreańskie części, składane w Chinach to arcyamerykańskie iPhone,
>>> iPod, iPad i Maccośtam. Tego nawet żenadą nie można nazwać. Ale
>>> opowiadaj dalej, lubię się śmiać :-)
>>
>> Sądzisz że HP i Sony wkłada do swoich produktów scalaki
>> produkowane w Polsce lub w USA?
>
> Mnie śmieszy jedynie bycie dilerem Samsunga, jako przedstawianie siebie
> jako emejzin. A przy okazji, twój pocieszny iPhon jest technologicznie
> przestarzały i zacofany. Może iP5 osiągnie rok 2010 konkurencji, ale to
> wątpliwe bardzo.
> BTW moja Nokia jest składana w Finlandii, "tymy samymy fynskymy recamy,
> które w czterdziestym dały odpór sowieckiej dziczy (za co zresztą wielki
> szacun dla Finów :-D)".
Szacunek do firmy komercyjnej mam wtedy, gdy przyjęta przez
nich strategia odnosi sukces. Co z tego że jest produkowany
w Finlandii skoro być może dzięki temu niedługo przestaną istnieć?