eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.telefonia.gsmSteve odchodzi!Re: Steve odchodzi!
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.POSTED!not-for
    -mail
    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Steve odchodzi!
    Date: Fri, 26 Aug 2011 16:58:56 -0500
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 131
    Message-ID: <j...@p...onet.pl>
    References: <j36cbe$484$1@inews.gazeta.pl> <j...@p...onet.pl>
    <j38d9g$c41$1@inews.gazeta.pl> <j...@p...onet.pl>
    <j38jur$ieb$1@news.dialog.net.pl> <j...@p...onet.pl>
    <j38vpr$gip$1@mx1.internetia.pl> <j...@p...onet.pl>
    <j392im$5ca$1@mx1.internetia.pl>
    Reply-To: "Pszemol" <P...@B...com>
    NNTP-Posting-Host: adsl-99-135-95-10.dsl.emhril.sbcglobal.net
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1314396382 10300 99.135.95.10 (26 Aug 2011 22:06:22 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 26 Aug 2011 22:06:22 +0000 (UTC)
    X-Posting-Agent: Hamster/1.3.13.0
    In-Reply-To: <j392im$5ca$1@mx1.internetia.pl>
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8117.416
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8117.416
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.telefonia.gsm:1015336
    [ ukryj nagłówki ]

    "Artur Maśląg" <f...@p...com> wrote in message
    news:j392im$5ca$1@mx1.internetia.pl...
    > W dniu 2011-08-26 22:40, Pszemol pisze:
    >> "Artur Maśląg" <f...@p...com> wrote in message
    >> news:j38vpr$gip$1@mx1.internetia.pl...
    >>> W dniu 2011-08-26 20:59, Pszemol pisze:
    >>> (...)
    >>>> Przypisujesz marketingowi cały sukces produktów Apple.
    >>>
    >>> Ponieważ to prawda.
    >>
    >> Nie prawda tylko Twoja ocena/opinia.
    >
    > Przykro mi - to jest prawda. Oczywiście możesz się z tym nie
    > zgadzać.

    Czyli uważasz, że masz monopol na prawdę absolutną.
    Jesteś zatem fanatykiem.

    >> No chyba że masz monopol na prawdę?
    >
    >> Wyższość produktu A nad produktem B nie jest oceniana
    >> jakimiś kryteriami uniwersalnej prawdy - wyższość jest
    >> oceniana indywidualnie przez każdego konsumenta osobno.
    >
    > Jak zwykle bredzisz i konfabulujesz. Zresztą to co napisałeś
    > w sposób wręcz wzorcowy potwierdza fakt, że w Apple genialny
    > jest marketing i dzięki temu istnieją na rynku.

    Czyli zgadzasz się, że nie ma sensu mówić tu o jakiejś prawdzie
    bo prawda w tym wypadku jest względna i zależy od preferencji
    indywidualnych konsumenta?

    >>> Design to jak najbardziej
    >>> czysty marketing, a funkcjonalność - o tym to można by długo
    >>> dyskutować. O wyglądzie również.
    >>
    >> No i robisz duży błąd oddzielając design od funkcjonalności.
    >
    > LOL - a kto Tobie powiedział, że ja oddzielam te dwie kwestie?
    > Może mi jeszcze napiszesz w jakim stopniu?

    Napisałeś w jednym zdaniu, że "design to jak najbardziej
    czysty marketing A FUNKCJONALNOŚĆ...." - czyli dwie
    te rzecz są dla Ciebie oddzielne.

    >> Design to nie tylko wygląd, mimo iż w takiej formie to słowo
    >> występuje w języku polskim.
    >
    > Ha, ha, ha - dobry marketing. Teraz będziesz wmawiać, że
    > w Polsce nie rozumieją, że design to nie tylko wygląd, bo
    > nie rozumieją języka obcego :) Dobre, dobre :)

    Bo tak jest. Zapytaj przeciętnego człowieka co rozumie
    pod pojęciem "dizajn" w Polsce. Większość Ci odpowie
    że chodzi o wygląd a nie o całościowy projekt...

    >> Dobry projekt oprócz wyglądu
    >> uwzględnia właśnie funkcjonalność i łatwość obsługi...
    >
    > No popatrz - ktoś temu zaprzeczał?

    Ty, stawiając design i funkcjonalność w przeciwstawnych zdaniach
    podrzędnych zdania złożonego.

    >>> O technice to może nie dyskutujmy,
    >>> ponieważ ich produkty nie posiadają czegokolwiek nowego, czy
    >>> też niespotykanego gdzieś indziej. Są za to pięknie zaprojektowane
    >>> marketingowo - od specyficznych wtyczek po ograniczenia w OS.
    >>> Ludzie muszą wierzyć, by płacić takie pieniądze i poddawać się
    >>> woli "guru".
    >>
    >> To Twoja opinia i masz do niej prawo.
    >
    > To nie jest moja opinia tylko fakty. Ja im zaprzeczać nie będę.
    > 4GB RAM DDR3 kosztuje na rynku może z 200zł. To samo w Apple
    > 2kPLN :) Jest pewnie lepsze.

    Innowacyjność nie polega bowiem na tym, że zrobi się produkt
    taki sam jak konkurencja tylko z większym dyskiem i szybszym
    procesorem. W przypadku iPoda innowacyjność polega np.
    na "magicznym" kółku do sterowania nim "dotykowo"...
    W przypadku iPhone innowacyjność polegała na wyśmienitym
    dużym ekranie o niezwykle dobrej czytelności, i wyjątkowo
    intuicyjnym, schludnym i prostym user interface. Tego nie miała
    konkurencja. Ani telefony z Windows Mobile ani Blackberry
    nie były ani proste ani funkcjonalne - były bardzo pokręcone,
    trudne w obsłudze i konfiguracji, niewygodne w użyciu...

    >>> Nie, no skąd. Pierwsze iPod-y to w zasadzie 2002 rok.
    >>> Dziwnym trafem odtwarzacze MP3 pojawiły się 4 lata wcześniej.
    >>> Wot innowacyjność u Apple :)
    >>
    >> Na wystawach nowinek czy w sklepach, do kupienia od ręki?
    >
    > LOL - a najnowsze iPhone-y to były od ręki dostępne, czy też
    > kolejki społeczne się po nie ustawiały?

    Były dostępne w sklepach a nie tylko na wystawach i targach.

    >> Bo nie przypominam sobie w 1998 roku takich urządzeń w sklepach...
    >
    > To jakby nie mój problem.

    Ty widziałeś je w sklepach?

    >>> Dziękuję. Wolę płacić mniej za większą elastyczność i funkcjonalność,
    >>> bądź w ogóle płacić mniej za to samo - znaczek mi potrzebny nie jest.
    >>
    >> TY wolisz. Ale Ty jesteś tylko jednym konsumentem.
    >
    > No cóż, jak widać nie tylko ja tak podchodzę to tematu.

    Ale jak widać, jesteś w mniejszości.

    >> Firma nie utrzyma się z wyboru jakie dokonuje jeden konsument.
    >
    > A jak Tobie się pisze, że genialny marketing to zaczynasz bredzić,
    > że to nieprawda i jaki to Apple jest super...

    Bo nie zgadzam się z tezą że to TYLKO marketing.
    Wyroby Apple naprawdę wyróżniają się na plus od konkurencji.
    Kiedy byłeś ostatnio na jakimś stoisku w sklepie elektronicznym?
    Miałeś okazję potrzymać w ręce produkty Apple? Chyba nie...
    Jakość wykonania i wyższość użytych materiałów czuć od razu.
    Zamiast tandetnych plastików masz szkło i metal. Zamiast badziewia
    co się gnie w rękach nie dając poczucia solidności masz solidny
    produkt który trzyma kształt i nie wygina się od trzymania za narożnik.
    To, że dla Ciebie liczy się tylko cena nie znaczy że inni klienci nie
    doceniają jakości. A za jakość wykonania trzeba płacić.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: