  • 311. Data: 2011-08-29 19:24:13
    Temat: Re: Steve odchodzi!
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Ghost" <g...@e...pl> wrote in message
    news:j3gbds$p9s$1@mx1.internetia.pl...

    > Klasyka, pszemus cos tam beknal, a na "sprawdzam" zamiast pokazac karty
    > zaczyna puszczac baki. Znamy Cie z tej strony, oj znamy wszyscy.

    Ty napisałeś że gwarancja działa tylko w Polsce i nie pokazałeś kart.
    Dlaczego mnie miałbyś stawiać pod bardziej rygorystycznym
    standardem niż stawiasz siebie samego? Udowodnij mi wpierw to co piszesz
    że ktoś w Europie starał się niedawno naprawić na gwarancji kupionego
    w Polsce iPhone i mu odmówiono skoro wymagasz takich samych dowodów
    ode mnie.

    A ja Ci podpowiem, bo widzę że googli nie umiesz używać, że w zeszłym
    roku Apple oświadczył że będzie honorować gwarancję niezależnie od
    państwa zakupu telefonu dla wszystkich państw członkowskich EU.
    Chcesz dowodów? Use google, dude!

  • 312. Data: 2011-08-29 19:30:32
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "AL" <a...@s...tam> wrote in message news:j3gap8$aas$1@inews.gazeta.pl...

    > czy wg Ciebie kazdy sklep jak zobaczy kogos z zepsutym iPhonem - tak na
    > gebe mu go wymieni na gwarancji (bez dowodu zakupu, karty gwarancyjnej,
    > bez ekspertyzy)?

    A dlaczego nie? I kto twierdzi że bez ekspertyzy?

    Po co komu dowód zakupu albo karta gwarancyjna do telefonu
    który był wyprodukowany mniej niż 12 miesiące temu?

    > Byc moze Apple rejestruje kazdy swoj aparat (IMEI) z nazwiskiem
    > uzytkownika. Ale czy to oznacza, ze nowy uzytkownik (kolejny) zostanie
    > obsluzony 'na gebe' - czy jednak powinien miec jakis dokument przy sobie,
    > ze jest wlascicielem tego egzemplarza?

    A dlaczego Apple miałby się przejmować tym kto jest właścicielem
    tego egzemplarza? Telefon jest bez wątpienia wyprodukowany
    przez Apple, po numerze seryjnym można dojść do tego że był
    wyprodukowany mniej niż rok temu, więc obejmuje go gwarancja
    więc można wymienić go na nowy temu kto trzyma go w ręce...
    Dlaczego producenta miałoby obchodzić kto jest właścicielem?

    > Kolejna kwestia - czy salony Apple sa w kazdym miescie w EU ?

    A co mnie to obchodzi?
    Sądzisz może że właściciele iPhone nie umieją
    przemieszczać się z miasta do miasta?

    > Byc moze w tych najwiekszych tak, ale jesli pojade na wakacje i mialbym
    > poswieciec jeden dziec z urlopu by zasuwac do jakiegos najblizszego salonu
    > Apple w miescie oddalonym o XX km - to chyba bym podziekowal.

    No to już Twój wybór, po co nas o tym informujesz? Czy nas to obchodzi?

    > Tym bardziej gdyby inni towarzysze moich wakacji mieli sprawne
    > telefony komorkowe.
    >
    > Wiec wytlumacz nam - jak w Apple realizowane jest zgloszenie gwarancyjne?
    > Byc moze kazdy zacznie Ci w koncu zazdroscic tego telefonu.

    Ja miałem okazję reklamować niepewnie działający guzik "Home"
    w moim telefonie po 11 miesiącach i nikt w sklepie Apple nie
    poprosił mnie ani o dokument tożsamości ani o żadną kartę
    gwarancyjną ani o dowód zakupu... Wszedłem do sklepu Apple
    w Orland Park, IL, zalogowałem się do serwera swoim AppleID
    i podpisałem odbiór nowego telefonu swoim imieniem i nazwiskiem.

  • 313. Data: 2011-08-29 19:31:38
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Ghost" <g...@e...pl> wrote in message

    > Kontynuuj, coraz ciekawiej. Kazdy applemaniak tak ma?

    Jeszcze Ci się nie znudziło?
    A może znowu będziesz podniecal się jakimś wydumanym szczytowaniem?

  • 314. Data: 2011-08-29 19:41:39
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "AL" <a...@s...tam> wrote in message news:j3gb9t$bnf$1@inews.gazeta.pl...

    > w innym poscie ktos tu wymienil na wydechu z 10 a moze i wiecej funkcji,
    > ktorych iPhone nie ma a wiekszosc innych telefonow ma i uwaza to jako
    > standard.

    Podasz mi autora tego wydechu?

    > ma ladniejszy wyglad, ma wiecej klawiszkow - ocena subiektywna.
    > (ale iPhone z wygladu tez mi sie podoba (desig) - ale funkcjonalnie juz
    > mniej)

    Acha :-)
    A zauważyłeś że Galaxy S2 wygląda IDENTYCZNIE co iPhone tylko
    ma większy ekran? Nawet szczelinkę głośnika ma w tym samym
    miejscu a nie na krawędzi... Odmałpowali wygląd toćka w toćkę.

    > Powinienes zapytac ile opcji prackuje iOS by miec funkcjonalnosc Androida

    Funkcjonalność NIE POLEGA na dużej ilości funkcji tylko na tym jak
    łatwo dostępne są funkcje które używasz najczęściej...
    A więc umiem sobie wyobrazić telefon z 1000 funkcji których brakuje
    iPhone a mimo to iPhone będzie day-to-day bardziej funkcjonalny.

    > ja zrezygnowalem z iPhone'a - wystarczylo mi pare informacji,
    > czego on nie ma.

    Zrobiłeś duży błąd sugerując się tym przy wyborze...

    > Z wygladu iPhone mi sie podoba i to wszystko. W zyciu bym go nie kupil -
    > bo nie kupuje 'wygladu' tylko 'funkcjonalnosc'.

    Ale o funkcjonalności iPhone nie masz pojęcia bo go nigdy nie
    używałeś. Znasz go tylko z opowiadań.

    > (ba mam nawet kolegow w pracy, ktorzy maja iPjona - dostali od
    > firmy. Ja podziekowalem, bo po co mi telefon w szufladzie).
    > Czy jestem wg ciebie antyfanatykiem Apple'a ?

    Gdybyś poużywał i miał wyrobioną opinię na jego temat to
    mógłbyś go krytykować...

    Jakie? Konkretnie!

  • 315. Data: 2011-08-29 19:42:26
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "ALEX" <c...@g...pl> wrote in message

    > Bredzisz. Jest tu parę osób posiadających iP, ale oni zamiast
    > bawić się w dorabianie ideologii, po prostu go używają.

    Ja myślę, że się ukrywają aby ich ktoś nie nazwał "metroseksualni".

    > BTW Do poziomu fanatyzmu iJaśka sporo ci brakuje, tak więc popraw się.

    ???

  • 316. Data: 2011-08-29 19:50:38
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "AL" <a...@s...tam> wrote in message news:j3gcbp$ehq$1@inews.gazeta.pl...

    > ja nie lubie poczty glosowej - jesli cos waznego chcialby mi ktos
    > przekazac, to wole by zostawil mi sms'a z info lub z tekstem 'oddzwon'.
    > Dla tego wysylajacego istotnym jest by wiedzial, ze ta wiadomosc dotarla
    > na moj telefon.

    To dzwoniący ma wybór - wstukiwać smsa lub zostawić nagranie.
    Ja dużo dzwonię z samochodu i nie lubię pisać smsa prowadząc :-)
    Wolę zostawić wiadomość nagraną. I szybciej mi to wyjdzie niż
    pisać na klawiaturze 1 minutowe opowiadanie nagrane na skrzynce.

    > jak kazdy telefon z androidem i wbudowanym gps -
    > czy to wg Ciebie taki super feature ?

    A jak te zdjęcia prezentuje? Na mapie świata?

    > wymien te, ktore testowales.

    HTC Desire - okropny ekran. My Touch? Coś Googla z rozsuwaną
    klawiaturą... Beznadziejne robi zdjęcia. I jeszcze jeden z firmy Sprint
    ale nie pamiętam modelu. Też raczej słaby...

    > no przestan.
    > nawet bym takiej cechy nie wymienial, bo to w androidzie normalne

    ale w Nokii nie jest normalne... :-)

    > obawiam sie, ze albo nie testowales zadnego telefonu z androidem, albo byl
    > to jakis baardzo archaiczny model, albo ...
    > ... no wlasnie - smartfon o wiekszych mozliwosciach jak iPhone Cie
    > przerasta :/

    Napewno to ostatnie...

    > faktow w tym calym watku przytoczono Ci az naddto,
    > ale widac noszenie w kieszeni iPhona ma dzialanie hipnotyzujace (albo
    > odbierasz jakies wiadomosci podprogowe 'iPhone jest najlepszy')
    > ;)

    Dla mnie jest najlepszy.

  • 317. Data: 2011-08-29 19:53:39
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Artur Maśląg" <f...@p...com> wrote in message
    > Zastanawia mnie kolejny wniosek Pszemola o "zmaszynowieniu jak w
    > europie", ponieważ ludzie korzystają z SMS. Zresztą nie wiem czy
    > zauważyłeś, że znów jakiś brak funkcjonalności jest przedstawiany
    > jako zaleta. Zaraz się okaże, że MMS (czy coś w podobie) też jest
    > zbędne :)

    Nie przedstawiłem tego jako zalety.

    > Ba, taką funkcjonalność miały "zwykłe" telefony z GPS i aparatem.

    Nie chodzi tylko o wpisanie współrzędnych do fotki tylko o prezentację
    fotek na mapie.

  • 318. Data: 2011-08-29 21:19:47
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Mon, 29 Aug 2011 12:41:24 +0100, Waldek Godel napisał(a):
    > sprawdzałem wiele razy - FATALNIE

    Współczuję więc tej wady wymowy...

    > na przykład transfer plików po BT, tryb USB mass storage, wgrywanie muzyki
    > bez ekstra oprogramowania, nagrywanie rozmów telefonicznych, aktualizację
    > oprogramowania OTA, użyteczne notyfikacje, widgety na ekranie głównym,
    > listę zadań bez wchodzenia w któreś tam podmenu, bezpłatną nawigację,
    > obsługę DLNA, możliwość pracy programu w tle dłużej niż 10 minut,
    > przełączniki głównych funkcji (WLAN, BT, GPS) na głównym ekranie,

    No i pięknie. Tak jak napisałem - mi wystarcza to co daje iphone + lista
    zadań na ekranie głównym (póki co wymaga JB, od IOS5 już OOTB - w końcu Jobs
    do tego dorósł). Pozostałe rzeczy - być może bym użył raz na rok, nie widzę
    powodu by dla nich zmieniać telefon.

    > Fajnie, że wreszcie przyznałeś, że wybieranie głosowe w ajfonie nie
    > istnieje.

    Bzdury piszesz i do tego masz urojenia. Mi brzęczyszczykiewicza wybrało bez
    problemu, dla potwierdzenia ładnie odczytało. Genowefy
    Konstantynopolitańczyszczykiewiczównej nie sprawdzałem, pewnie też zadziała.

    > takie jak nagrywanie rozmów TELEFONICZNYCH, co potrafią symbianowe Nokie i
    > telefony z WM sprzed 6 lat.

    No nie daje. Pewnie by się przydało, ale że nie rozmawiam z politykami to
    jakoś przeżyję bez tego.

    > tak, wiemy, że Dżobs od dawna zazdrości guglarce wglądu do maili i nie mógł
    > tego przeżyć.

    Przymusu nie ma - jak ktoś woli, może trzymać nadal na exchange'u
    (niekoniecznie googlowym). Szkoda, że nie ma sensownych OS implementacji
    exchange...

    > o... serio? tak otwarcie przyznajesz, że jednak najlepszy na świecie
    > telefon

    Skoro go uważasz za najlepszy na świecie - Twoja sprawa. Dla mnie jest to po
    prostu telefon - w którym zresztą sporo można by poprawić.

    > miał wady do tego stopnia poważne, że musiałeś się włamywać do
    > swojego własnego kawałka elektroniki, za którą zapłaciłeś ciężkie
    > pieniądze,

    Ano, ciężką złotówkę. Nie, nie wygaduję tysięcy minut tygodniowo - ot,
    zwykła taryfa. Wystarczy, że nie rzuciłem się na nowinkę tylko kupiłem gdy
    wchodził nowy model.

    > a mimo to jakiś dupek z Kaliforni zdecydował, że to on będzie
    > miał nad tym większą kontrolę niż ty?

    Wszędzie jakieś dupki za Ciebie decydują. Jeden o tym, że do odtwarzacza DVD
    czy BD nie wsadzisz płyty kupionej w USA, inny że telewizor za 5000 ma
    pamięć telegazety na 20 stron, jeszcze inny pozwoli Ci dokupić opcję
    składanych elektrycznie lusterek w samochodzie tylko gdy weźmiesz silnik
    3.8 biturbo. Można się szarpać, tylko po co?

    > to jest trzeci rodzaj prawdy, telefony kupione nie od operatora przeważnie
    > dostają aktualizacje dosyć szybko.
    > Problem wynika z faktu, że większośc ludzi ma telefony od operatorów z ich
    > brandingiem,

    Biedni gejfoniarze, nie dostają brandowanych telefonów...

    > A co do upgrade zgodnych z urzadzeniem - rozumiem, że nieświadomie pomijasz
    > fakt, że starsze modele gejfona, zupełnie jak wspomniane przez ciebie
    > telefony z Windows Mobile, nie dostają już aktualizacji i trzeba się
    > doktoryzować na różnych forach, żeby dostać nowe funkcje? Czy też wiesz i
    > świadomie mijasz się z prawdą?

    Mój model wyszedł ponad dwa lata temu, nadal jest bez problemu objęty
    update'ami i tak samo będzie przy IOS5. Przy telefonach które rzadko kiedy
    przeżywają dłużej - w sam raz.

    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 319. Data: 2011-08-29 21:31:37
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Mon, 29 Aug 2011 16:08:02 +0100, Waldek Godel napisał(a):
    > Nie, nic nie może działać oprócz odtwarzacza muzyki. Tylko i wyłącznie.
    > Wszystkie inne programy rejestrują się na jedynie słusznym serwerze jedynie
    > słusznej firmy. Jak coś się dzieje - przychodzi e-mail albo ktoś dodał
    > komentarz na fejsbuku, to jedynie słuszny serwer wysyła informację do
    > telefonu, która jest pokazywana w kółeczku, a wierny wyznawca myśli, że to
    > jego cudowny telefon sprawdza dla niego pocztę albo fejsbuka.

    Straszne - coś działa inaczej niż sobie użytkownik wyobraża!
    To, że dzięki temu nawet dość słaby sprzęt nie zdycha przy iluś tam
    programach "pracujących w tle" to oczywiście nieistotne...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 320. Data: 2011-08-29 21:41:12
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Mon, 29 Aug 2011 14:38:58 +0200, Andrzej Libiszewski napisał(a):
    > Transmisja danych MOŻE być płatna. Zwłaszcza, na przykład, w roamingu.

    Owszem. Co nie zmienia faktu, że z reguły jest płatna ryczałtowo i
    przesłanie zdjęcia nic nie zmieni.

    > Wi-fi nie ma zasięgu ogólnokrajowego, a szukanie hotspota żeby sobie
    > zdjęcie z telefonu na telefon przegrać to już naprawdę wyższy poziom
    > ogłupienia.

    No i trudno, nie przerzucę za darmo zdjęcia. Przez dwa lata użytkowania
    iphone'a taką potrzebę miałem cały jeden raz - zrealizowałem ją po prostu
    mailem.

    > Ale ty mylisz niemożność na poziomie sprzętu z niepotrzebnością na
    > poziomie użytkownika.

    Ależ ja nie neguję że iPhone nie potrafi przesyłać pików po BT. Nie neguję
    tego, że bardzo długo nawet nie wiedział co to są MMSy... Fajnie gdyby ta
    opcja była, ale w żadnym wypadku nie jest to cecha którą bym się kierował
    przy zakupie telefonu.

    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944