  • 141. Data: 2011-08-28 10:33:57
    Temat: Re: Steve odchodzi!
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Andrzej Libiszewski" <a...@g...usunto.pl> napisał w
    wiadomości news:nosnpcqqrcbi$.ssty28nik21$.dlg@40tude.net...

    > No ale CO Z TEGO?

    Dalej nie wiesz? Pszemóś szuka po prostu roznic, a kazda z nich
    zaklasyfikuje jako nowatorswo technilogiczne i idealne dopasowanie do
    potrzeb odbiorcy.

    Exactly.

  • 142. Data: 2011-08-28 10:40:03
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Pszemol wrote:
    > "Tomasz" <t...@g...pl> wrote in message
    >
    > A raczej przestaje pełnić rolę CEO pozostając członkiem rady Zarządu.
    > Z tego co wiem od stycznia jest i tak na zwolnieniu lekarskim, więc
    > ta decyzja była tylko kwestią czasu.

    > Zapytaj lepiej kogo teraz będą producenci Androida naśladować?

    cha cha cha

    > Żal mądrego człowieka, żal przodującej firmy technologicznej
    > która tracąc charyzmatycznego i inteligentnego przywódcę
    > pewnie stoczy się tak jak stoczyła się zanim do niej Jobs wrócił.

    liczysz na coś? imho żaden z ich produktów nie był czymś nowym, są tylko
    ładnie opakowanymi starymi technologiami ładnie opakowanymi i dobrze
    sprzedanymi.

    Dodajmy, że zwykle są mocno ograniczone technicznie, przynajmniej w
    pierwszej i drugiej wersji.

  • 143. Data: 2011-08-28 10:41:24
    Od: "Stonek ziemniaczany" <j...@w...w.as>

    > Na dzień dzisiejszy to plakietkę fanatyka możesz przylepić sobie.

    I to na czole, przemol!

  • 144. Data: 2011-08-28 10:42:40
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Ghost wrote:

    > No, nie zdziwilbym sie gdyby sie okazalo, ze apple probowalo
    > opatentowac bialy kolor. Oczywiscie jako epokowy wynalazek i wklad w
    > nowoczesna technologie.

    Mogli by opatentować też podawanie braku jakiś funkcji jako cechy
    pozytywnej.

    oraz opatentować przeglądarkę internetową bez flasha.

  • 145. Data: 2011-08-28 10:43:45
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Artur Maśląg wrote:

    > Nie mogę :) Widzę, że fakty są nieistotne, wystarczy wiara.
    > W tym akurat Apple jest genialne - jak to boxfish napisał.

    patent:

    zamiana zwykłych konsumentów w wyznawców.

    zbudowanie wokół zwykłych produktów kultu semireligijnego.

  • 146. Data: 2011-08-28 10:46:37
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Pszemol wrote:

    > Stosujesz kryterium oceny produktów w nieodpowiedni sposób.
    > Doświadczenie Apple uczy nas że klient nie chce mieć uniwersalnego,
    > zaawansowanego produktu który może wiązać krawaty i usuwać ciąże.
    > Klient woli proste, łatwe w użyciu urządzenie które IDEALNIE pasuje
    > do swojej funkcji i do tego jest bardzo przemyślanie wykonane, trwałe
    > i wyróżniające się od konkurencji stylistyką.

    patent

    ograniczanie funkcji jako miara innowacyjności technologicznej.

    tylko ze to jest strategia dla rynku popularnego nei trafia do userów
    zaawansowanych.

  • 147. Data: 2011-08-28 10:53:36
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Pszemol wrote:

    > Przodować można na różne sposoby - nie widzę tu manipulacji...

    oni nie tworzą zawansowanych produktów oni tworzą produkty które mają sie
    dobrze sprzedawać poprzez zaawansowane techniki marketingowe.

    Ale jest coraz trudniej... na runku jest juz dużo ładnych produktów
    zaawansowanych technologicznie i pełnych funkcjonalności.

    Anegdota:

    jakiś czas temu chciałem kupić zaawansowany notebook na którym dobrze by sie
    oglądało zdjęcia, czytaj ekran nie w technologii TN. Ponieważ nie mam
    uprzedzeń poszedłem też do świątyni i niestety okazało się że nie ma takiego
    komputera przenośnego z małym ekranem (12"). W sumie to jakoś sie to kłóci z
    mitem komputera dla grafików i projektantów.

  • 148. Data: 2011-08-28 10:55:11
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Pszemol wrote:
    > "ALEX" <c...@g...pl> wrote in message

    > W której Europie? To, że nie są popularne w Polsce to akurat
    > wszyscy rozumieją - Polak biedny jest i za 5 zł różnicy na

    porównaj ceny sprzętu ibzdety nie sa już najdroższym sprzętem.

    za vaio P trzeba dac 3500 za ipaqa 1600

  • 149. Data: 2011-08-28 11:04:51
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    *J.F.* w wiadomości news:1i9869vomgpfc.35156zvccacp$.dlg@40tude.net
    napisał(a):
> [...]
    sung.czyli.wojna.na.p
    > Nie wiem za co - patent jest patent, MS tez opatentowal dwuklik :-)
    > Dziwi mnie tylko troche ta Holandia - w Europie takie rzeczy opatentowac
    > trudniej, no i nie wiem jak z tymi europatentami - byc moze wymaga to
    > krajowego patentu.

    Dlatego też Samsung przegrał, ale to AFAIR 1 z 10 zarzutów, 9 oddalono :-)

    > A mozna prosic o jakis link, najlepiej do rzetelnych danych?

    Zależy co rozumiesz przez rzetelne, śmignął mi gdzieś obrazek którym Apple
    dowodziło że to ich przodująca myśl techniczna :-)

    A co do info z portali to może 2 komentarze:
    1. Dariusz Sterczewski Collapse
    "nie wiem czy wiecie ale wszystko już było była sobie kiedyś taka historia:
    W roku 1895 George Selden został uhonorowany pierwszym amerykańskim patentem
    za samochód z silnikiem o spalaniu wewnętrznym, pomimo że Selden nie
    wyprodukował jeszcze jeżdżącego modelu. Inni wynalazcy, tacy jak Ransom Olds
    i bracia Duryea, jeździli już po ulicach wykonanymi przez siebie
    automobilami. Pomimo to, począwszy do roku 1903, patent Seldena zaczął
    przynosić dochody. Założono stowarzyszenie The Association of Licensed
    Automobile Manufacturers (A.L.A.M.), aby zbierać opłaty na podstawie patentu
    Seldena od wszystkich producentów samochodów. Wkrótce każdy znaczący
    producent samochodów płacił tantiemy dla A.L.A.M. i George'a Seldena - za
    wyjątkiem jednego z potentatów, młodego wynalazcy nazwiskiem Henry Ford.
    Ford odmówił płacenia tantiem. Stowarzyszenie A.L.A.M wytyczyło Fordowi
    szereg procesów. Tego dnia w roku 1911 Sąd Apelacyjny USA orzekł, że Ford
    Motor Company nie naruszała patentu Seldena. Był to początek końca
    stowarzyszenia A.L.A.M. i tantiem Seldena.
    i tak to bedzie z Applem - nie można opatentować prostokąta z ekranem i
    układem menu czy klawiszy - bo to oczywista bzdura ( tak samo jak patent na
    koło i skład powietrza) jest tylko kwestią czasu kiedy wreszcie jakiś sędzia
    się w tym zorientuje
    i to by było na tyle"
    http://komorkomania.pl/2011/08/20/apple-zmanipulowal
    -dowody-przeciwko-samsungowi

    2 to filmik
    http://www.benchmark.pl/aktualnosci/Apple_vs_Samsung
    _-_walka_przenosi_sie_w_kosmos-36565.html

    Pozdr

  • 150. Data: 2011-08-28 11:06:15
    Od: "Stonek ziemniaczany" <j...@w...w.as>

    > Ten cały wątek ma niewiele wspólnego z gsm, więc kontynuujemy
    > tylko dygresję. Postawiono problem taki, że produkty Apple nie są
    > innowacyjne. Na przykładzie bezkonkurencyjnego Macbook Air
    > chciałem zailustrować że właśnie jest to nieprawdą

    Masz tak wyprany mózg, że obecnie pod kopułą masz jabłecznik, kiedy to
    wreszcie dostrzeżesz?