    From: "Przembo" <x...@x...xx>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Steve odchodzi!
    Date: Sun, 28 Aug 2011 13:04:51 +0200

    *J.F.* w wiadomości news:1i9869vomgpfc.35156zvccacp$.dlg@40tude.net
    napisał(a):
> [...]
    sung.czyli.wojna.na.p
    > Nie wiem za co - patent jest patent, MS tez opatentowal dwuklik :-)
    > Dziwi mnie tylko troche ta Holandia - w Europie takie rzeczy opatentowac
    > trudniej, no i nie wiem jak z tymi europatentami - byc moze wymaga to
    > krajowego patentu.

    Dlatego też Samsung przegrał, ale to AFAIR 1 z 10 zarzutów, 9 oddalono :-)

    > A mozna prosic o jakis link, najlepiej do rzetelnych danych?

    Zależy co rozumiesz przez rzetelne, śmignął mi gdzieś obrazek którym Apple
    dowodziło że to ich przodująca myśl techniczna :-)

    A co do info z portali to może 2 komentarze:
    1. Dariusz Sterczewski Collapse
    "nie wiem czy wiecie ale wszystko już było była sobie kiedyś taka historia:
    W roku 1895 George Selden został uhonorowany pierwszym amerykańskim patentem
    za samochód z silnikiem o spalaniu wewnętrznym, pomimo że Selden nie
    wyprodukował jeszcze jeżdżącego modelu. Inni wynalazcy, tacy jak Ransom Olds
    i bracia Duryea, jeździli już po ulicach wykonanymi przez siebie
    automobilami. Pomimo to, począwszy do roku 1903, patent Seldena zaczął
    przynosić dochody. Założono stowarzyszenie The Association of Licensed
    Automobile Manufacturers (A.L.A.M.), aby zbierać opłaty na podstawie patentu
    Seldena od wszystkich producentów samochodów. Wkrótce każdy znaczący
    producent samochodów płacił tantiemy dla A.L.A.M. i George'a Seldena - za
    wyjątkiem jednego z potentatów, młodego wynalazcy nazwiskiem Henry Ford.
    Ford odmówił płacenia tantiem. Stowarzyszenie A.L.A.M wytyczyło Fordowi
    szereg procesów. Tego dnia w roku 1911 Sąd Apelacyjny USA orzekł, że Ford
    Motor Company nie naruszała patentu Seldena. Był to początek końca
    stowarzyszenia A.L.A.M. i tantiem Seldena.
    i tak to bedzie z Applem - nie można opatentować prostokąta z ekranem i
    układem menu czy klawiszy - bo to oczywista bzdura ( tak samo jak patent na
    koło i skład powietrza) jest tylko kwestią czasu kiedy wreszcie jakiś sędzia
    się w tym zorientuje
    i to by było na tyle"
    http://komorkomania.pl/2011/08/20/apple-zmanipulowal
    -dowody-przeciwko-samsungowi

    2 to filmik
    http://www.benchmark.pl/aktualnosci/Apple_vs_Samsung
    _-_walka_przenosi_sie_w_kosmos-36565.html

    Pozdr