    From: Waldek Godel <n...@y...org>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Steve odchodzi!
    Date: Mon, 29 Aug 2011 12:41:24 +0100

    Dnia Mon, 29 Aug 2011 11:10:11 +0000 (UTC), Jacek Osiecki napisał(a):

    > Jeśli ma mówić tak jak nokia, głosem syntezatora z lat 80 i czytając
    > po angielsku polskie nazwiska to ja dziękuję za takie udogodnienie.
    > Weź do ręki iphone'a, zobacz jak tam wygląda wybieranie głosowe
    > i w jaki sposób telefon interpretuje zapisy w książce adresowej...

    sprawdzałem wiele razy - FATALNIE

    > Ależ ja wiem że S2 ma mnóstwo bardzo fajnych funkcji, niewykluczone że
    > o wielu z nich mogę w iPhone pomarzyć. Tylko że ja większość tego mam
    > już od niemal dwóch lat w starym iphone 3GS.

    na przykład transfer plików po BT, tryb USB mass storage, wgrywanie muzyki
    bez ekstra oprogramowania, nagrywanie rozmów telefonicznych, aktualizację
    oprogramowania OTA, użyteczne notyfikacje, widgety na ekranie głównym,
    listę zadań bez wchodzenia w któreś tam podmenu, bezpłatną nawigację,
    obsługę DLNA, możliwość pracy programu w tle dłużej niż 10 minut,
    przełączniki głównych funkcji (WLAN, BT, GPS) na głównym ekranie,

    > I zakładam że pewnie da się go zintegrować jakimiś hackami by to Ivona
    > odczytywała nazwy kontaktów gdy dzwonią. A da się zrobić by dało się po
    > polsku powiedzieć "Władysław Brzęczyszczykiewicz" i telefon zadzwoni do
    > niego? Jeśli nie, to dziękuję - to znaczy że wybieranie głosowe nie
    > istnieje.

    Fajnie, że wreszcie przyznałeś, że wybieranie głosowe w ajfonie nie
    istnieje.

    > i tym prościej o błędy. Jobs miał rację w jednym - wyprodukował TELEFON,
    > a nie zastępstwo peceta ;) Owszem, daje trochę dodatkowych możliwości ale
    > bez szaleństw.

    takie jak nagrywanie rozmów TELEFONICZNYCH, co potrafią symbianowe Nokie i
    telefony z WM sprzed 6 lat.

    > W iphone mam to samo, podpinając kontakty i kalendarze do konta exchange
    > (np. gmail). Od IOS5 (jakoś niedługo) będzie to realizowane przez jakąś tam
    > apple'owską chmurę.

    tak, wiemy, że Dżobs od dawna zazdrości guglarce wglądu do maili i nie mógł
    tego przeżyć.

    > Tak jak pisałem - są rzeczy których brakuje. Sam zrobiłem JB bo uznałem
    > że niektórych funkcjonalności potrzebuję nawet kosztem potencjalnej
    > destabilizacji telefonu - gdyby się tego nie dało zrobić to pewnie bym się

    o... serio? tak otwarcie przyznajesz, że jednak najlepszy na świecie
    telefon miał wady do tego stopnia poważne, że musiałeś się włamywać do
    swojego własnego kawałka elektroniki, za którą zapłaciłeś ciężkie
    pieniądze, a mimo to jakiś dupek z Kaliforni zdecydował, że to on będzie
    miał nad tym większą kontrolę niż ty?

    > A, i jedna sprawa: mam sobie iphone 3GS, dostałem go z IOS 3.1. Potem był
    > upgrade do 4.0, jakieś pośrednie, teraz będzie IOS5. Androidowcy często
    > są do końca życia uwiązani do jednej wersji softu z którą zakupili - chyba
    > że się będą doktoryzowali na różnych forach i kombinowali jak robić
    > upgrade'y zgodne z danym urządzeniem - tak jak to było przy windows mobile.

    to jest trzeci rodzaj prawdy, telefony kupione nie od operatora przeważnie
    dostają aktualizacje dosyć szybko.
    Problem wynika z faktu, że większośc ludzi ma telefony od operatorów z ich
    brandingiem, więc każda aktualizacja zamiast zostać wysłana do telefonu,
    zostaje wysłana do operatora, żeby ten zrobił branding i wysłał, a operator
    to robi, albo nie. Najczęściej nie, bo on ma to w dupie - nawet wgranie
    logo do gotowej paczki to koszta a wysłanie aktualizacji, to przedłużenie
    życia produktu. Operatorowi zależy, żeby był jak najkrótszy, żeby klientów
    swędziała dupa, żeby polecieć i kupić kolejny telefon z kolejnym
    cyrografem.
    A co do upgrade zgodnych z urzadzeniem - rozumiem, że nieświadomie pomijasz
    fakt, że starsze modele gejfona, zupełnie jak wspomniane przez ciebie
    telefony z Windows Mobile, nie dostają już aktualizacji i trzeba się
    doktoryzować na różnych forach, żeby dostać nowe funkcje? Czy też wiesz i
    świadomie mijasz się z prawdą?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    " pewne osoby w panstwie nie moga oddawac plaszcza do pralnii." - Paweł