  • Data: 2011-08-29 09:32:20
    Temat: Re: Steve odchodzi!
    Od: Waldek Godel <n...@y...org> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 29 Aug 2011 00:06:44 +0000 (UTC), Jacek Osiecki napisał(a):

    > Wyznawcom może i nie wolno. A użytkownicy po prostu to mają gdzieś i śmieszą
    > ich maniacy z płomieniem w oczach tłumaczący jak strasznie badziewne jest
    > wszystko ze znakiem jabłka - nawet gdy mowa o kompocie.

    Użytkownikom nie trzeba tłumaczyć, wystarczy lektura kilku fanbojskich
    stron na przestrzeni ostatnich dwóch tygodni (dowolnych), żeby zrozumieć
    co ta firma wyprawia.
    Podkreślam - fanbojskich, nie antyapplowskich. Jak coś się nazywa - na
    przykład - cult of mac, to raczej nie jest antyapplowskie. A znajdziesz tam
    setki przykładów "zajebistości" produktów tej firmy, kilkanaście nawet
    podawałem tutaj.

    > Straszne. Wstrząsające. Jakoś bardziej mi przeszkadza to, że nie obsługuje
    > nokiowych wizytówek - raz na ruski rok ktoś mi takie przesyła. Plik po
    > bluetooth? Po grzyba, wolę mailem - będę miał go wszędzie, nie tylko w
    > telefonie.

    przemolujesz.
    Nie ma czegoś takiego jak nokowe wizytówki. Jest ogólnie przyjęty standard
    OBEX który gorzej lub lepiej obsługują wszystkie telefony. Wróć.. wszystkie
    normalne telefony.
    To Apple zdecydowało, że ze wszystkich kilkudziesięciu profili Bluetooth
    obsługuje całe emejzing dwa. Bo tak. Docelowy użytkownik i tak nie zrozumie
    więcej, więc nie ma co implementować.
    Zaraz fanbojsko dorzucisz, że pewnie są niepotrzebne, ty (w końcu fanboje
    nie widzą świata dalej poza końcem własnego fiuta) nigdy nie używałeś
    itp... Tylko wtedy proszę od razu uzasadnij, dlaczego jednymi z
    najbardziej popularnych hacków w cydii są te, które dodają te najbardziej
    brakujące.

    > Ponownie jestem wstrząśnięty. Steve odważył się marnować rozdzielczość!
    > Powinien się po wsze czasy smażyć w piekle, bo kto to widział marnować
    > pixele jeśli można za pomocą lupy i igły obsługiwać menu z pozycjami
    > mającymi 3mm wysokości rozwijające się kaskadowo na całym ekranie!

    > Po prostu pokazał na ekranie to co wystarcza 87% gospodyń. Pozostałe 13%
    > może na upartego połazić po menu i poszukać reszty szczegółów, albo po
    > prostu obejść się ze smakiem i grzmieć na Jobsa że śmiał nie pozwolić na
    > sprawdzenie po odebraniu SMSa z jakiego centrum wiadomości przyszedł.

    aha.. i z tych 13% bierze się popularność stron typu modmyi?

    > Najwyraźniej wystarcza.

    tak, głównie tym, którzy gejfona wybrali zamiast dotychczasowego dumbphone
    (ładna nazwa marketingowców to featurephone), zamiast np. Noki 6300 czy
    Motki V3 i tak go używają. Ot, taka droga, błyskotka, jak kiedyś Nokia 8800
    (zresztą gejfon jest masowo używany przez byłych użytkowników właśnie 8800,
    bo to był pierwszy telefon który przytłaczał listę funkcji swoim emejzing,
    inna rzecz, że 8800 oferował znacznie lepsze wykonanie niz pierwsze trzy
    gejfony)

    > Ja gdy chcę sobie pohackować to używam komputera. Komórka służy do
    > dzwonienia, SMSowania, a od czasów gdy mam iPhone również do czytania
    > maili czy okazjonalnego pstrykania zdjęć gdy nie mam aparatu pod ręką
    > (wcześniej posiadane nokie czy HTC produkowały zdjęcia/filmy tak marne,
    > że na ich widok człowiek się zastanawiał po co w ogóle jest ta opcja).

    o.. właśnie dokładnie o tym pisałem powyżej. Czyli mniej więcej taki
    następca k800i, za pięciokrotność ceny, uzasadnioną jedynie rzekomą
    zajebistością.

    > Owszem, to JEST podejście apple'a do klienta. Tak samo jak jest nim brak
    > raportów SMS (co jest głupotą i da się naprawić po jailbreaku w dość banalny
    > sposób), czy brak możliwości naciśnięcia "postpone" gdy włączy się jakaś
    > przypominajka. Tak, iPhone ma braki - nieraz wkurzające. Tak jak każdy inny
    > telefon.

    tylko każdy inny telefon ma te wady za sporo mniejsze pieniądze. Inne
    telefony za takie same pieniądze tych wad nie mają. I to jest cały problem.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Zadna korporacja w Polsce nie ma kilkadziesiat serwerów. " - Paweł "robbo"