  • 371. Data: 2008-01-02 10:35:20
    Temat: Re: Sterzynska w GW
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>

    T <...@i...invalid> wrote:

    > Odpowiednia umowa SLA to taka, gwarantująca choćby jakieś realne
    > odszkodowanie w wypadku niespełnianie parametrów i/lub możliwość zerwania
    > umowy na czas określony bez kar zapisanych w umowie czy cokolwiek.

    Pewnie. Bilet na autobus kosztuje 2.40 PLN. To że nie zawiezie
    Cię na miejsce to strata 2.40 PLN. Ba, mogą nawet dać 100%
    odszkodowania (4.80PLN). Tylko co po takim odszkodowaniu
    jak nie zdążysz na samolot, gdzie bilet kosztuje 2K PLN?

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

    --
    Krzysztof Olędzki
    e-mail address: ole(a-t)ans(d-o-t)pl

  • 372. Data: 2008-01-02 10:45:12
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>

    T <...@i...invalid> wrote:

    > Nie wiem, nie znam specjalnie tego rynku.

    No to podopowiem: nie jest. Rynek natomiast jest bardzo mocno regulowany
    co rozwiązało np. problem sprzedawania większej liczby miejsc, niż
    ta, która jest dostępna w samolicie oraz odwoływania/opóźniania lotów.
    Teraz to się po prostu nie opłaca.

    Wcześniej, pomimo całej tej konurencji, autoregulacji rynku oraz
    możliwości wybrania przez klientów innej linii, klienci byli robieni
    w bamuko. Wszystko oczywiście zgodnie z umową!

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

  • 373. Data: 2008-01-02 10:50:49
    Od: Jan Strybyszewski <g...@...pl>

    robert j. wozny pisze:

    > naczy jak? zmusi _innego_ operatora, aby ten kupił od niej takie pasmo ?
    > a może samo za darmo da?

    Stworza peering w opcji zerowej ?

  • 374. Data: 2008-01-02 10:52:25
    Od: Jan Strybyszewski <g...@...pl>

    T pisze:

    > Ale po co? I dlaczego akurat takie wartości?

    Zeby internet dzialal jak trzeba, wartosci sa przykladowe.

  • 375. Data: 2008-01-02 10:53:10
    Od: Jan Strybyszewski <g...@...pl>

    T pisze:

    > Ale po co? I dlaczego akurat takie wartości?

    Zeby nie bylo providerow wieszajacych 1Gb/s klientów na 2Mb/s łączu

  • 376. Data: 2008-01-02 10:53:22
    Od: T <...@i...invalid>

    Mariusz Kruk pisze:

    > Dla mnie nic, bo ja bym nie poszedł w niewolę żeby syna wykształcić. Ale
    > co to ma do rzeczy? Jak ktoś chce, to dlaczego mu zabraniać?

    Napisz jeszcze coś o przepisach sanitarnych.

    --
    http://tomasz.insane.pl

  • 377. Data: 2008-01-02 10:55:33
    Od: Jan Strybyszewski <g...@...pl>

    T pisze:

    > To nie jest żadna gwarancja transferu, to bardziej rodzaj ubezpieczenia,
    > jeśli do czegoś można porównać SLA.

    Oczywiscie usluga nei trzyma parametrow klient dostaje odszkodowanie.
    Chyba nie sadzisz ze mowimy o gwarancji 24h/7d i non stop 2Mb/s

  • 378. Data: 2008-01-02 10:56:51
    Od: T <...@i...invalid>

    kulek pisze:

    > jeżeli Ciebie nie dotyczy.. to czemu się odzywasz ?

    Nie dotyczy tylko dlatego, że nie podpisałbym umowy na 3 lata, bo uwazam
    taką umowę jeśli jej przedmiotem jest dostęp do internetu za zasadniczo
    niekorzystną dla mnie.

    > Co do wolnego rynku.. to nie polega on na tym, że jest brak nakazów i
    > zakazów.. tylko, że każdy ma równe szanse i prawa.
    >
    > Monopol TP skończył się dopiero w 2003 roku

    Wyłącznie w rozumieniu jakiejśtam ustawy.

    > (mam nadzieję, że roku nie
    > pomyliłem). na rozmowy zagraniczne. Operatorzy VoIP, którzy próbowali w
    > tamtym czasie działać, zostali ukarani, bo zgodnie z prawem TP miała
    > monopol. Teraz zgodnie z prawem TP robi klientów w bambułko i nawet taki
    > klient w sądzie nie wygra, bo prawo jest po stronie TP.

    Nie do końca się z tym zgodzę.

    > ale samo to że coś jest robione
    > w tym kierunku dużo daje.

    Bzdura. Dobrymi chęciami jest piekło wybrukowane.

    --
    http://tomasz.insane.pl

  • 379. Data: 2008-01-02 10:58:00
    Od: T <...@i...invalid>

    Grzegorz Staniak pisze:

    > Ano dokładnie. Ściśle regulowany rynek może być wysoce konkurencyjny.

    Równe szanse i prawa to abstrakcja. A ściśle regulowany rynek zawsze
    będzie dużo mnie efektywny.

    --
    http://tomasz.insane.pl

  • 380. Data: 2008-01-02 11:16:30
    Od: Grzegorz Staniak <g...@w...pl>

    On 02.01.2008, T <...@i...invalid> wroted:

    > Równe szanse i prawa to abstrakcja. A ściśle regulowany rynek zawsze
    > będzie dużo mnie efektywny.

    To jest kolejne wyznanie wiary, nie mające związku z rzeczywistością.
    Jakie masz zasady religijne już wiem, natomiast gdybyś był łaskaw
    odpowiedzieć na postawione obok pytanie o jakiś konkret jeśli chodzi
    o rozwiązanie problemu, od którego zaczął się wątek, byłbym niezmiernie
    wdzięczny.

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ wp [dot] pl>