    From: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: Sterzynska w GW
    Date: Tue, 01 Jan 2008 11:54:27 +0100
    <fl5l43$d5u$1@atlantis.news.tpi.pl> <fl5meq$k17$1@news.supermedia.pl>
    <fl5o0a$hld$1@nemesis.news.tpi.pl> <8...@p...pl>
    <fl5q3m$t6d$1@atlantis.news.tpi.pl> <fl5svk$vm$1@node1.news.atman.pl>
    <fl633i$r00$1@atlantis.news.tpi.pl> <fl69ps$kq9$1@node2.news.atman.pl>
    <4777c906$1@news.home.net.pl> <m...@m...localdomain>
    <477800f9$1@news.home.net.pl> <fl90cc$257b$2@sparrow.axelspringer.com.pl>
    <fl91cd$lhs$1@news.onet.pl> <47780978$1@news.home.net.pl>
    <fl9249$hoo$2@news.lublin.pl> <fl94ao$uou$1@news.onet.pl>
    <fl9cen$2ojt$1@sparrow.axelspringer.com.pl> <4778c028$1@news.home.net.pl>
    <flap26$221r$1@sparrow.axelspringer.com.pl>
    <1mlv2ipf1fp4x$.dlg@falcon.sloth.hell.pl>
    <4...@g...com> <flb5ck$cm5$1@news.onet.pl>
    <47794d27$1@news.home.net.pl>

    T pisze:

    > Tu nie chodzi o to ile inwestujesz tylko o pokazanie, do czego pokazuje
    > istnienie konkurencji na danym rynku.

    Niezupełnie. Jeżeli raz wyrzucisz w błoto 1000 zł, będziesz walczyć o
    to, by otrzymać to, za co zapłaciłeś. Na drugi eksperyment tej samej
    wartości pozwolisz sobie dopiero wtedy, gdy pierwszy zakończy się z
    przyczyn naturalnych (czyli gdy wygaśnie umowa).

    [...]
    > Ależ ja Ci tłumaczę już chyba w 20-tym poście, że to jest awykonalne.

    Nie, Ty nie tłumaczysz - Ty oznajmiasz i powtarzasz te zaklęcie jak
    mantrę. Znajomi mieszkający w bardziej cywilizowanych krajach dziwią
    się, o co tak naprawdę chodzi. U nich na łączach abonenckich *tych za
    kilka czy kilkanaście euro) takie zjawiska nie występują, a jeżeli
    wystąpią, są traktowane jak awarie i dość szybko usuwane.

    > Sprawa jest prosta -- kupujesz łącze "do iluśtam" za grosze to masz raz
    > to "ileśtam", a innym razem mniej, a jeszcze innym padnie Ci w piątek i
    > naprawią w poniedziałek. Jeśli potrzebujesz lepszej jakości to kupujesz
    > łącze z gwarantowaną przepustowością do routera brzegowego i Service
    > Level Agreement. Jest dużo droższe. Uważasz, ze jakakolwiek ustawia
    > sprawi, ze w cenie tego pierwszego operator zacznie oferować to drugie?
    > Efekty takiej ustawy mogą być zasadniczo dwa -- będzie notorycznie łamana
    > lub zniknął z rynku najtańsze łącza.

    Już Cię WOjtek zapytał, dlaczego w takim razie w cennikach jest 5
    pozycji za różną kwotę i czym one się mają różnić. Ceną? Bo z Twoich
    rozważań tak wynika, skoro dostawca nie bierze odpowiedzialności za nic,
    poza dopięciem łącza do swoich urządzeń. Wymień choć jeden parametr,
    zauważalny dla klienta, czym mają się różnić łącza 2 i 6 Mbps, przy czym
    wyświetlenie innej cyferki na interfejsie modemu takim parametrem być
    nie może.

    > I wtedy rynek sięgnie dna.

    Albo paraoperatorzy znikną z rynku, bo będa musieli wypłacać
    odszkodowania i zacznie się normalny biznes, jak w Niemczech, Holandii,
    nie mówiąc już o USA.

    M.