  • Data: 2008-01-01 14:27:41
    Temat: Re: Streżynska w GW
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma> szukaj wiadomości tego autora

    Maciej Bebenek pisze:

    > Bo tak stanowi prawo w nieomal każdym cywilizowanym kraju świata.

    ale z moim dostawcą (biznesowym) muszę zawrzeć umowę na np. 2 lata.
    ale z moimi Klientami (niebiznesowymi) nie mogę zawrzeć na więcej niż rok ?

    jak dla mnie niespecjalne ...
    dlaczego osoby prywatne mają być chronione moim kosztem (tylko dlatego,
    że jestem mniejszy niż duży dostawca od którego kupuję łącze ?)

    Do tej pory obserwowałem Waszą dyskusję, ale myśle, że generalnie:
    1. rynek powinien się sam regulować
    ale pod pewnymi warunkami:
    A) rynek jest dojrzały (a nie jak u nas, że w wielu miejscach nie ma
    realnej konkurencji, zatem memy monopol, który nie jest "wolnorynkowy"
    B) pewne rzeczy jak "dobra deficytowe" muszą być rozdzielane przez
    Państwo (i nie jest to łamanie zasad wolnorynkowych, o ile oczywiście
    będą wolnorynkowo przydzielane, tj. teoretycznie każdy zainteresowany
    może sie o nie starać na równych prawach) - takim dobrem są np.
    częstoliwości radiowe - MUSZĄ być przydzielone odgórnie - bo inaczej
    wszędzie, na każdej częstotliwości zaczęłyby się szybko robić to co na
    2,4GHz.
    C) można by pewnie więcej warunków wymyślić - te mi piersze wpadły do
    głowy.

    Co do gwarancji i P. Steżyńskiej - to ja mam w głowie pustkę w tej
    kwestii - nie chciałbym być na jej miejscu. Bo nie widzę póki co
    rozwiązania.

    Jakakolwiek żądanie ustalenia gwarancji do hostów X, Y, Z spowoduje
    tylko "kreatywną politykę ruchu" :)

    Raczej UKE powinno regulować tak jak robi to do tej pory - tj. nie
    zajmuje się takimi bzdurami jak gwarancje czy ich brak. Ale ... zwalcza
    nieuczciwe reklamy - pamiętacie jak kiedyś było tak, że w reklamach
    podawano ceny netto ... ? a teraz MUSZĄ być brutto jak reklamy są
    skierowane do klientów indywidualnych - TO JEST POPRAWNY KIERUNEK
    działania REGULATORA. Czyli tworzenie przejrzystych zasad, a nie
    zajmowanie się drobiazgami, które i tak są często poza ich zasięgiem w
    sensie wyegzekwowania.

    Podział TEPSY na część infrastruktury i dostępu jest moim zdaniem
    słusznym kierunkiem - w końcu jakiś czas temu tepsie przypadła w
    prezencie cała infrastruktura i teraz ceny są inne dla łącz "własnych" -
    patrz cena neostrady, a inne dla łącz cyfrowych "dla innych". -
    Pojawiały się takie argumenty w rozmowie o polpakach - czy są
    drogie/mogą byc tańsze itd. bo wychodzi, że łącza "swoje" tepsa
    sprzedaje taniej niż takie same łącza "innym". I to trzeba wyprostować.
    Bo to rozwija konkurencję i docelowo propoduje coraz lepszy i "bardziej
    wolny" rynek.

    Wojtek