    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Sterownik LED kontra smartfon
    Date: Sun, 2 Apr 2023 12:28:53 +0200

    On 02/04/2023 08:22, Marvin wrote:
    > aplikacja. Najlepiej, gdyby ten sterownik był zgodny z jakimś
    > popularnym, open-source'owym systemem. Taki, aby nie był unikatowy tylko
    > zgodny i mógł być elementem jakiegoś większego rozwiązania.

    1) ESP8266/ESP32 + Tasmota, sterowanie przez przymitywne www
    2) 1)+ zewnętrzny sewer MQTT [1] + jakieś gotowe proste apliakcje do
    komunikacji z MQTT [2]
    3) Jakieś większe wypasy IoT typu Supla

    Punkt 1) może być też zrobony częściowo za pomocą ESPHome, ale tam bez
    czegoś więcej po stronie serwera nie będzie łatwo. Tasmota jest
    trywialna, flashujesz i już, reszta konfiguracji z poziomu Tasmoty.

    Innymi słowy, albo wywal AVRa i wstaw ESP8266 albo podepnij do tego AVRa
    ESP8266. To otwiera masę możliwości dalej.

    Jesli to ma być całkowicie offline, to sytuacja jest inna i wymaga
    innych narzędzi (w tym zazwcyzaj serwera pracującego w domu 24/h).
    Aczkolwiek ESP8266+Tasmota udostepniają bardzo prymitywny interfejs w
    sieci lokalnej, jesli trzeba.

    [1] Np. https://www.hivemq.com/public-mqtt-broker
    [2] Używałem MQTT Dash, moze jest coś lepszego obecnie