  • Data: 2024-08-04 13:41:06
    Temat: Re: Sterownie roletami
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 4 Aug 2024 13:25:33 +0200, Robert Wańkowski wrote:

    > Jak skąd? Z doświadczenia życiowego. :)

    > Na to wygląda.
    > https://prnt.sc/Zb8IbFEPap2J

    O masz, o tym pisalem. No prawie o tym :-)

    Zwarcie niby może przyspieszyć zatrzymanie, ale
    -w przypadku silnika komutatorowego szeregowego ... to by było tylko
    zwarcie statora, raczej bez znaczenia,
    -w przypadku indukcyjnego z kondensatorem ... no ciekaw jestem,
    niby nic tam napięcia nie wzbudza po odłączeniu, ale może jednak coś
    sie tam wzbudza i hamule lepiej.

    > Zobacz na link co powyżej dałem.

    Ale to jest ten z jednym klawiszem, czy z dwoma ?

    > Jakoś sobie nie wyobrażam bez zmiany formy wtryskarki. Do istniejącego

    Trzaskają to w setkach tysięcy, więc może forma nie problem.

    > mechanizmy co by mieli dodać, aby miał blokadę niedozwolonego połączenia?

    W tym schemacie co podałes, oraz ja, to nic - wcisnięcie dwóch naraz
    jest bezpieczne.
    Ale jakąs mechaniczną blokadę można dodac.

    > Nie wystarczy zamienić miejscami wyprowadzenia statora lub wirnika?

    Wystarczy, ale do dużo styków i dużo kabli od silnika.
    A tu masz po prostu dwa uzwojenia statora, jedno w jedną stronę,
    drugie w drugą.

    I efektywnie masz to samo, a znacznie prościej.

    J.