  • 1. Data: 2014-03-05 02:01:57
    Temat: Sterowanie załącz/wyłącz dużą pompą: czy przekaźnik czy triaki?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Potrzebuję elektrycznie sterować załączeniem/wyłączeniem dużego silnika
    pompy - przez "duży" mam na myśli około 30A max prądu zmiennego...
    Aktualne rozwiązanie wykorzystuje przekaźnik sterowany cewką 12VDC.
    Czy warto się dziś przesiadać na triaki czy inne rozwiązania "solid state"?
    Przez "czy warto" mam na myśli oszczędność kosztów bez poświęcania
    niezawodności, trwałości czy np. zakresu temperatur pracy urządzenia...

  • 2. Data: 2014-03-05 03:09:50
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 5 marca 2014 02:01:57 UTC+1 użytkownik Pszemol napisał:
> [...]
    >
    > Przez "czy warto" mam na myśli oszczędność kosztów bez poświęcania
    >
    > niezawodności, trwałości czy np. zakresu temperatur pracy urządzenia...

    ===================

    Nie mam w tym temacie doswiadczenia, ale mogę Cie ew. naprowadzic na firme która ma w
    tym doświadczenie. Jeżeli temat jest hobbystyczny, to olej ponizsze. Jeżeli zawodowo,
    to skontaktuj się z www.wasco.pl (prezes, Pan Wojciech Wajda)

    Jeżeli pomogłem, to fajnie.. Jeżeli nie to nie miej żalu...

  • 3. Data: 2014-03-05 03:10:13
    Od: s...@g...com

  • 4. Data: 2014-03-05 05:48:08
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    <s...@g...com> wrote in message
    ps.com...
> [...]
    > (prezes, Pan Wojciech Wajda)
    >
    > Jeżeli pomogłem, to fajnie.. Jeżeli nie to nie miej żalu...

    Witryna prowadzi do firmy sprzedającej/budującej domy z drewnianych bali...

  • 5. Data: 2014-03-05 09:25:48
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-03-05 02:01, Pszemol pisze:
> [...]
    > Przez "czy warto" mam na myśli oszczędność kosztów bez poświęcania
    > niezawodności, trwałości czy np. zakresu temperatur pracy urządzenia...

    Ja ci napiszę, że nie warto zmieniać na SSR, a Sylwester napisze, że
    trzeba :)

    pozdr
    Mario

  • 6. Data: 2014-03-05 09:26:57
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Czy warto się dziś przesiadać na triaki czy inne rozwiązania "solid
    state"?
    TAK.
    > Przez "czy warto" mam na myśli oszczędność kosztów bez poświęcania
    > niezawodności, trwałości czy np. zakresu temperatur pracy urządzenia...
    Tym bardziej warto.
    S.

  • 7. Data: 2014-03-05 09:34:19
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    >Ja ci napiszę, że nie warto zmieniać na SSR, a Sylwester napisze, że
    >trzeba :)
    >pozdr
    >Mario
    I taki był cel tego pytania Mario!
    Chciał się pochwalić przed kolegami,
    że jak da taki temat, to obaj odpowiemy.
    Są ludzie którzy się dowartościują w ten sposób.
    Mądry jednak, weźmie pod uwagę wady i zalety i po latach "sam" dojdzie do
    wniosku,
    że faktycznie już warto.
    Tylko wtedy wokół niego już nie będzie maszyn stukających jak Pentaconta,
    czy Strowger.
    S.

  • 8. Data: 2014-03-05 09:55:06
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > że faktycznie już warto.
    > Tylko wtedy wokół niego już nie będzie maszyn stukających jak Pentaconta,

    Siedzę sobie właśnie przy nowej dużej maszynie. Falowniki sterowane prze
    Canopen, enkodery absolutne, PLC na który piszę soft. A i tak cyka jak
    Pentaconta, bo ma ze 30 przekaźników w obwodach sterowniczych i
    kilkanaście styczników. Dochodzi przekaźnik bezpieczentwa SIL3 ktory też
    ma w środku zwykłe przekaźniki.
    Jak będzie widać przewagę zalet przekaźników SSR to pewnie maszyny będą
    pozbawione przekaźników elektromagnetycznych.

    podrawiam
    Mario

  • 9. Data: 2014-03-05 10:04:32
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

[...]

    Siedzę sobie właśnie przy nowo projektowanej maszynie,
    Nie widzę i nie słyszę żadnego przekaźnika.
    Jest uC, na który właśnie pisze soft.
    I właśnie się z Wami żegnam, bo nie mam czasu na pogaduszki :-)
    S.

  • 10. Data: 2014-03-05 11:12:22
    Od: AlexY <a...@i...pl>

> [...]
    > Przez "czy warto" mam na myśli oszczędność kosztów bez poświęcania
    > niezawodności, trwałości czy np. zakresu temperatur pracy urządzenia...

    Niegdyś miałem pod opieką 3 sprężarki z silnikami 70kW, miały po 3
    styczniki 100A do załączania i przełączania w trójkąt do rozruchu, ze 2
    razy do roku trzeba było oczyścić styki lub wymienić stycznik bo się
    sklejały, włączane max 2 razy dziennie.
    Przy ewentualnym dobieraniu SSR'a pamiętaj o prądzie rozruchowym.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html