eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaSterowanie załącz/wyłącz dużą pompą: czy przekaźnik czy triaki?Re: Sterowanie załącz/wyłącz dużą pompą: czy przekaźnik czy triaki?
    Date: Tue, 18 Mar 2014 21:26:28 +0100
    From: Irokez <n...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Sterowanie załącz/wyłącz dużą pompą: czy przekaźnik czy triaki?
    <lfo54e$c5b$1@speranza.aioe.org> <lfo6oq$dl2$2@mx1.internetia.pl>
    <lfo6uc$fqc$1@speranza.aioe.org> <lfo8pr$kbc$2@mx1.internetia.pl>
    <lfqr22$tbg$1@speranza.aioe.org> <lfrca0$q6s$1@dont-email.me>
    <lfrqqo$hgm$1@mx1.internetia.pl>
    <0...@g...com>
    <lga7kh$5ss$2@node2.news.atman.pl>

    W dniu 2014-03-18 20:43, Lisciasty pisze:

    > A to akurat byzydura, poniżej:
    >
    > http://lisciasty.firehost.pl/tyryst.jpg
    >
    > jest tyrystor talerzowy z wyjaraną bramką
    > (przewodził coś ponad 1kA nominalnie ale się
    > był zepsuł). Zgasł grzecznie i przestał przewodzić.
    >
    > L.

    Podpisuje się pod tą bzdurą o 100%.
    Ale prawdą też jest że w jaki sposób się uszkodzi to jak rzut kostką.
    Ogólnie to tak pół na pół mam ;).

    Stycznik sklejony to nie wiem czy raz na rok widzę w stosunku do tego,
    co się wypaliło i przestało po prostu przewodzić (aplikacje typu
    załączanie silników serwonapędów Siemens, serwa robotów Yaskawa/ABB,
    spawarek Esab/Fronius/SKS, itp, itd). Sklejonego przekaźnika
    bezpieczeństwa SICK/PILZ/Cedes to ja nigdy nie widziałem. Za to
    przyciski "Two-hand safety" z wyjściami tranzystorowymi to na zwarcie
    ich wewnętrzne kilka padło. Dobrze że są podłączone do przekaźników
    bezpieczeństwa, które taki stan wykrywają.

    Pozdr.