  • Data: 2017-11-05 14:53:18
    Temat: Re: Sterowanie urządzeniami z komputera. Jak?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 11/5/2017 2:00 PM, Mateusz Viste wrote:
    > A ja głupi myślałem że to grupa o elektronice, a nie BHP :)

    Tu nie o bhp chodzi. Tu bhpowiec nie pomoże. Najzwyczajniej w świecie
    zabawa w automatykę inną niz do akwarium dla zielonego w elektronie
    człowieka zakończy sie katastrofą. Albo spieprzy hardware, albo software
    albo oba i bedzie jakaś krzywda. Przypomina to przykład znajmoego
    studenta który zrobił automatyke c.o. w domu na uC. Fajne to było ale w
    wyniku buga w sofcie możliwe było zamknięcie *wszystkich* zaworów
    prowadzących do pieca wliczając w to dojście do rury bezpieczeństwa
    (c.o. otwarte). Dowiedział sie o bugu kiedy rozsadziło mu rurkę. Jakieś
    dziwne mam przeczucie ze powinien byc wdzęczny partaczowi co ją lutowal
    że nie wysadziło kotła. Innymi słowy wiedza z zakresu arduino jest
    nieistotnym trywializmem na tle innych poważnych problemów [1].

    > Przedpiścy już słusznie sugerowali wykorzystanie małego komputerka
    > (Arduino, RPi, Beagle, cokolwiek innego), podpięcie ustrojstwa do pinów i
    > stosowne oprogramowanie logiki oraz interfejsu zarządzającego. A to czy
    > temat nadaje się na hobbystyczne podejście czy nie, to już oszacuje OP.

    Jesli to sterownik akwarium to się nadaje.

    [1] Tak mi się jeszcze przypomniało: naście lat temu oglądałem
    instalację do zraszania ogródka zrobiną na 8051. Autor dumny prezentuje
    jak działa, wszystko super, elektrozawory od pralki, sterowanie radiem.
    Bo i co mozna spieprzyć? Ano można. Po przyłożeniu ręki do strumienia
    wody czuje wyraźne smeranie. Próbnik neonowy świeci. Autor twierdzi że
    tylko troszke i nie przeszkadza. Wiec spieprzyć można wszystko.